Nu Online
Momenteel zijn er 353 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Kinderen op het avondfeest

20-6-2010 19:05:02
Beste trouwers,

Wij trouwen volgend jaar in september en we zijn al iet wat aan het regelen, waar wij het meeste mee zitten is het feit van kinderen op het avondfeest, zelf hebben een zoontje die dan bijna 3 zal zijn. hij zal er uiteraard heel de dag aanwezig zijn ( avondfeest weten we nog niet) maar hoe kunnen we dit het beste formuleren nr de kinderen van fazmilieleden en vrienden/kennissen??

alle hulp is welkom

DEBORAH
17-9-2011
Meld misbruik

Reacties: 9 | Gelezen: 994

Priscilla
1-7-2011
 Meld misbruik20-6-2010 19:16:09

Hi Deborah,

Wij trouwen volgend jaar in juli en we zitten ook met die vraag. Ik herinner me wel nog enkele trouwfeesten van vriendinnen waar het gewoon om hun uitnodiging vermeldt stond dat het avondfeest zonder kinderen was.Bij de drukker hebben ze wel enkele formules om dit op een gepaste manier op de uitnodiging te vermelden.

groetjes,

Priscilla

Véronique
31-7-2009
 Meld misbruik20-6-2010 19:39:08

Wij adresseerden de enveloppen aan mr. en mevr. Huppeldepup ipv aan familie Huppeldepup. Er is maar één iemand die uitdrukkelijk vroeg of haar kinderen dan niet meemochten. Daar was ze eerst wel wat viesgezind om, maar daarna was dat snel vergeten.
Bij iemand anders stond er:
mr en mevr. Huppeldepup
jhr. Huppeldepup
mej. Huppeldepup

Toen ze bevestigden dat ze zouden komen vroeg ik of iedereen kwam en zeiden ze: jaja, we komen met 5. Ik zei dat ze wel maar met 4 waren uitgenodigd. Bleek dat de dochter plots een vriendje had (slechts 2 weken!). Heb dan toch even gezegd dat die niet was uitgenodigd omdat we dat toch nog iets te pril vonden. Achteraf bekeken maar best ook... Een week later was het 'af'.

Shari
11-9-2010
 Meld misbruik20-6-2010 19:45:26

Wij hebben ook de namen van de kinderen gewoon niet op de enveloppe vermeld.
In onze vriendenkring zijn er nog niet echt koppels met kinderen, en ik heb al gemerkt dat familie die twijfelt of het nu met of zonder kinderen is bevestiging vraagt bij onze ouders :)
Die dan dus zeggen dat het zonder kinderen is omdat we er gene kleutertuin van willen maken.

Dus voorlopig nog geen vervelende situaties gehad :)

eline
20-5-2011
 Meld misbruik20-6-2010 20:13:37

duidelijk vermelden op de enveloppen
dat wordt meestal zo gedaan

eline 

Lieve
26-6-2010
 Meld misbruik20-6-2010 20:15:39

Ook de namen niet op de enveloppen vermeld, maar achteraf toch nog toestanden gekregen daarrond. Toen hebben we gewoon gezegd dat kinderen niet mee mochten komen.

Lieve
26-6-2010
 Meld misbruik20-6-2010 20:15:44

Ook de namen niet op de enveloppen vermeld, maar achteraf toch nog toestanden gekregen daarrond. Toen hebben we gewoon gezegd dat kinderen niet mee mochten komen.

lesley
12-6-2010
 Meld misbruik20-6-2010 20:19:11

wij hebben de namen van de kinderen niet vermeld op de envellopes maar toch een aantal mensen gehad die toch van plan waren hun kinderen mee te brengen, wij hebben hier dan op een duidelijke maar vriendelijke manier op gezegd dat de kinderen niet mee uitgenodigd waren omdat er te veel mensen met kinderen waren en dat dit anders meer een kinderfeest ging worden en trouwens ook veel te duur voor ons budget.
de meesten begrepen dit slechts 1 koppel is weg gebleven maar zij hebben meer gemist dan wij denk ik dan maar zo. onze eigen kinderen ( 8 en 5) zijn wel gebleven tot iets na 12 en dan waren ze doodop en zijn ze met een vriendin van mij naar huis gegaan om te slapen.

Peggy
13-8-2010
 Meld misbruik20-6-2010 20:25:10

normaal gezien weten ze toch van hun eigen dat ze hun kinderen niet moeten meebrengen.. en als ze ouder dan 12 zijn en je wilt ze erbij dan zet je gewoon hun naam op uitnodiging

Véronique
31-7-2009
 Meld misbruik21-6-2010 20:32:25

@Peggy: Blijkbaar is dat toch niet bij iedereen zo vanzelfsprekend...

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...