Terug naar overzicht
Hi Deborah, Wij trouwen volgend jaar in juli en we zitten ook met die vraag. Ik herinner me wel nog enkele trouwfeesten van vriendinnen waar het gewoon om hun uitnodiging vermeldt stond dat het avondfeest zonder kinderen was.Bij de drukker hebben ze wel enkele formules om dit op een gepaste manier op de uitnodiging te vermelden. groetjes, Priscilla
Wij adresseerden de enveloppen aan mr. en mevr. Huppeldepup ipv aan familie Huppeldepup. Er is maar één iemand die uitdrukkelijk vroeg of haar kinderen dan niet meemochten. Daar was ze eerst wel wat viesgezind om, maar daarna was dat snel vergeten. Bij iemand anders stond er: mr en mevr. Huppeldepup jhr. Huppeldepup mej. Huppeldepup Toen ze bevestigden dat ze zouden komen vroeg ik of iedereen kwam en zeiden ze: jaja, we komen met 5. Ik zei dat ze wel maar met 4 waren uitgenodigd. Bleek dat de dochter plots een vriendje had (slechts 2 weken!). Heb dan toch even gezegd dat die niet was uitgenodigd omdat we dat toch nog iets te pril vonden. Achteraf bekeken maar best ook... Een week later was het 'af'.
Wij hebben ook de namen van de kinderen gewoon niet op de enveloppe vermeld. In onze vriendenkring zijn er nog niet echt koppels met kinderen, en ik heb al gemerkt dat familie die twijfelt of het nu met of zonder kinderen is bevestiging vraagt bij onze ouders :) Die dan dus zeggen dat het zonder kinderen is omdat we er gene kleutertuin van willen maken. Dus voorlopig nog geen vervelende situaties gehad :)
duidelijk vermelden op de enveloppen dat wordt meestal zo gedaan eline
Ook de namen niet op de enveloppen vermeld, maar achteraf toch nog toestanden gekregen daarrond. Toen hebben we gewoon gezegd dat kinderen niet mee mochten komen.
wij hebben de namen van de kinderen niet vermeld op de envellopes maar toch een aantal mensen gehad die toch van plan waren hun kinderen mee te brengen, wij hebben hier dan op een duidelijke maar vriendelijke manier op gezegd dat de kinderen niet mee uitgenodigd waren omdat er te veel mensen met kinderen waren en dat dit anders meer een kinderfeest ging worden en trouwens ook veel te duur voor ons budget. de meesten begrepen dit slechts 1 koppel is weg gebleven maar zij hebben meer gemist dan wij denk ik dan maar zo. onze eigen kinderen ( 8 en 5) zijn wel gebleven tot iets na 12 en dan waren ze doodop en zijn ze met een vriendin van mij naar huis gegaan om te slapen.
normaal gezien weten ze toch van hun eigen dat ze hun kinderen niet moeten meebrengen.. en als ze ouder dan 12 zijn en je wilt ze erbij dan zet je gewoon hun naam op uitnodiging
@Peggy: Blijkbaar is dat toch niet bij iedereen zo vanzelfsprekend...