Nu Online
Momenteel zijn er 321 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

trouwkleed dilemma

22-6-2010 14:32:58
Ondanks wij pas binnen een jaartje trouwen, ben ik al eens gaan kijken voor mijn trouwkleed. Dit omdat er grote korting was vanwege verbouwingen en alles weg moet, goed meegenomen dus! Had niet gedacht dat ik al iets ging vinden, maar heb er drie gepast, waarvan ik uit 2 het heel moeilijk heb om te kiezen. Mijn beste vriendin, getuige, is toen meegegaan en vanavond gaan we samen met de mama nog eens terug.
het is een jurk van linea raffaelli. beide voor maar 650 euro!! Ik twijfel ook nog omdat het ineens zo snel is. Stel dat ik nog een ander jurk tegen kom dat ik mooi vind? maarja voor deze prijs zal ik het niet vinden! en ons budget was 1000 euro, wat al zowiezo niet gaat voor linea raffaelli normaal gezien...dillemma :)
het gaat om de volgende :
set 10 B0

B09 set 75
http://imalbum.aufeminin.com/album/D20071028/336632_X5C...
http://www.prinsesbruidsmode-catalogus.nl/public/upload...

ik vind ze beide prachtig als ik ze aan heb..hoe hebben jullie het juiste kleed gekozen?

groetjes!xxx

ellen
17-6-2011
Meld misbruik

Reacties: 16 | Gelezen: 1385

Eva
10-7-2010
 Meld misbruik22-6-2010 14:41:59

Beste Ellen,

Je hebt wel een soort gevoel in 'het' kleed dat je niet kan beschrijven.
Sommigen noemen dit het wauw gevoel, wij mij was het eerder, "ja, hier zie ik mij wel in trouwen"

wat je wel moet doen eenmaal je gekozen hebt, is niet meer naar andere kleedjes kijken
het klinkt simpel, maar toch moeilijker dan gedacht hoor

Beide zijn wel mooie trouwkleden (ben wel zelf geen fan van Linea Raffaeli, te klassiek naar mijn mening) en vind ze toch wat op elkaar gelijken.

succes
eva

Kathleen
8-9-2010
 Meld misbruik22-6-2010 14:54:15

Hoi,

Het eerste kleedje vind ik heel mooi, het 2de iets minder. Als jij je goed voelde in dat kleedje moet je er zeker voor gaan. En niet meer voor andere gaan kijken. Gewoon nemen waarbij je een wauw gevoel had.

Veel succes met kiezen
Groetjes
Kathleen

Annelies
2-10-2010
 Meld misbruik22-6-2010 14:55:03

hey Ellen,
Exact wet Eva zegt, als je "het kleedje" vindt, dan zal je het weten (beetje zoals de liefde). En dan zeker niet meer kijken naar andere kleedjes.
Ik vind persoonlijk het eerste kleedje het mooist. Het is natuurlijk een model die het aanheeft. Het droomkleed dat ik in de boekjes had gevonden, stond mij helemaal niet.

Lieve
4-9-2010
 Meld misbruik22-6-2010 14:58:23

Ik sluit me aan bij Eva, eens je je jurk gevonden hebt, moet je niet meer naar andere jurken kijken want dan ga je twijfelen. Bij jou wordt dat natuurlijk extra moeilijk omdat je nog een jaar te gaan hebt en in het najaar de nieuwe collecties uitkomen.

Ik vind het alleszins mooie jurken, met een lichte voorkeur voor de tweede.
Voor 650 euro ga je inderdaad niet zoveel LR jurken vinden en al zeker geen uit de nieuwe collectie.
Dus als je graag een Linea wilt en je hebt een waw-gevoel bij één van de jurken, dan zou ik niet twijfelen.

Dorothea
10-9-2010
 Meld misbruik22-6-2010 15:00:58

Ik vind ook het eerste kleedje veel mooier, 't is liever dan het andere :)

En goh, ik heb 3 kleedjes gepast en dan direct mijn kleed gekozen en gekocht en 't is inderdaad moeilijk om dan niet meer naar andere kleedjes te kijken, maar liever een kleedje dat ik heel mooi vind en die geen fortuin kost, dan het perfecte kleedje dat dubbel zo duur is!

Dorothea
10-9-2010
 Meld misbruik22-6-2010 15:01:01

Ik vind ook het eerste kleedje veel mooier, 't is liever dan het andere :)

En goh, ik heb 3 kleedjes gepast en dan direct mijn kleed gekozen en gekocht en 't is inderdaad moeilijk om dan niet meer naar andere kleedjes te kijken, maar liever een kleedje dat ik heel mooi vind en die geen fortuin kost, dan het perfecte kleedje dat dubbel zo duur is!

Dorien
9-7-2010
 Meld misbruik22-6-2010 15:02:32

Ik heb meer dan een jaar mijn jurk gekozen, en zou het eerlijk gezegd nooit meer doen.
Als ik het kon overdoen zou ik wat meer gewacht hebben. Als ik nu soms in de boeken ofzo kijk en kleedjes zie denk ik "damn, dat zijn ook super mooie kleedjes". Pas op versta me niet verkeerd, ik ben heel blij met mijn kleedje. Maar ik had toch nog gewacht als ik het opnieuw zou kunnen doen.

Veel succes nog!
Dorien

Sara
27-8-2010
 Meld misbruik22-6-2010 15:20:45

Je vind ze alle twee mooi en ze lijken allebei om mekaar en daarom kan je eigenlijk geen foute keuze maken.
De 2de jurk is net iets chiquer dan de 1ste die wel iets meer 'relaxed' is met minder frullen.
Alles hangt af van je eigen persoonlijkheid...

Succes!

Sara
27-8-2010
 Meld misbruik22-6-2010 15:20:48

Je vind ze alle twee mooi en ze lijken allebei om mekaar en daarom kan je eigenlijk geen foute keuze maken.
De 2de jurk is net iets chiquer dan de 1ste die wel iets meer 'relaxed' is met minder frullen.
Alles hangt af van je eigen persoonlijkheid...

Succes!

fatimma
18-6-2011
 Meld misbruik22-6-2010 15:54:12

Hoi Hoi

Ik vind ze ook beide mooi hoor maar zoals de meeste hier zeggen , is het eerste wat minder klassiek dan het tweede.
Maar dat is dus jouw keuze, wil jij gaan voor de klasiekere look omdat die bij jou past, ga daar dan voor, of eerder iets losser dan is misschien het eerste beter.
Trouwens als je kleedje dé van het is dan vind ik dat je wel naar andere jurken mag kijken. Ik ben zo overtuigd van mijn jurk dat ik nog geen mooiere gezien heb... voor mijzelf dan, mijn jurk straalt mijn persoonlijkheid uit en ik was op slag verliefd, mijn getuige haar mond viel ook open, ik wou niet echt een sleep maar het is er eentje met sleep geworden dus ja (kan mij achteraf nog altijd beklagen maar tis dan toch mooi ;-D ) Het is voor mij ook nog een jaar maar ik ben vrij overtuigd dus :) misschien tussentijds snel een afspraak of twee maken om andere jurken te gaan passen, zo deed ik het ook en heb ik uiteindelijk mijn droomjurk gevonden in een totaal andere winkel
groetjes en succes Fatimma

Els
11-6-2011
 Meld misbruik22-6-2010 16:44:50

Euh…waar is die winkel? Heb ook wel interesse, ook al is het eveneens nog een jaartje wachten voor mij!

Normaal ga ik vanaf september/oktober gaan kijken (als ik zolang kan wachten) dus ik zou het niet erg vinden om een kleedje van een vorige collectie te kopen, ook al komt in het najaar de nieuwe collectie uit. Denk niet dat het iemand zal opmerken of het een kleedje van een vorig seizoen is of niet, dus ik zou niet twijfelen voor jouw dilemma en ervoor gaan! (mijn favoriet uit jouw 2 opties is eveneens het 1ste kleedje)

Ben trouwens wel al een internet-zoektocht gestart met bekijken van allerlei collecties, en moet eerlijk bekennen dat mijn favoriet tot nu toe nog steeds eentje uit de Linea Raffaelli-collectie is… Zal toch m’n best moeten doen om het uit m’n hoofd te zetten want heb m’n budget toch iets lager ingeschat! Maar heb inderdaad nog geen enkel kleedje gepast dus een foto van een ideaal model is niet echt vergelijkbaar vrees ik…
Kan jammer genoeg geen foto plaatsen want mijn ventje heeft de weg op dit forum ook al gevonden, ook al schat ik de kans dat hij deze topic opent wel klein in

Shari
11-9-2010
 Meld misbruik22-6-2010 17:45:46

Ik vond het ook verschrikkelijk moeilijk om te kiezen eerlijk gezegd,
er waren enkele kleedjes welke ik echt mooi vond en waaruit ik echt niet kon kiezen.
Het echte waaaaw dit is het gevoel is overviel mij wel niet :)
Uiteindelijk omdat ik toch niet kon kiezen heb ik gekozen op basis van de prijs en ben ik dan maar voor het goedkoopste gegaan.

Ondertussen heb ik wel al meerdere keren gedroomd dat ik toch beter een van de andere had genomen :)

Kim
21-5-2011
 Meld misbruik22-6-2010 18:15:07

Ooooh, dat eerste kleedje! Ik had die afbeelding hier ook al bewaard als één van mijn favorietjes ..
En inderdaad, waar is die winkel? :) Ben er zelf eigenlijk nog niet echt mee bezig - alles op zijn tijd .. Maar toch, voor die prijs, hmm ..

Caroline
4-9-2010
 Meld misbruik22-6-2010 19:54:42

ik denk dat elke bruid er wel een zoektocht heeft opzitten met twijfels. Tot die ene jurk. Je voelt het wanneer je ze aan hebt.
Ik wou ook eerst een LR, maar ik had al 20 modellen gepast die ik mooi vond op foto, het eerste kleedje wat jij mooi vind zat er ook bij. Maar geen enkele waarmee ik me zag rondlopen als ik het aanhad. Uiteindelijk was er toch eentje dat het voordeel van de twijfel kreeg. Maar de verkoopster had me iets anders laten aandoen wat zij beter bij mijn figuur vond passen. Ik heb lang getwijfeld, wou de prijs de doorslag laten geven. Natuurlijk kosten ze evenveel! Maar toen heb ik ze ieder apart nog eens gepast en ineens kwam de klik en wist ik het. Het is uiteindelijk niet de LR geworden, maar iets wat ik compleet niet zelf zou gekozen hebben: een klassieke A-lijn met vetersluiting, strassteentjes en een lange sleep.

ellen
17-6-2011
 Meld misbruik22-6-2010 21:00:47

hoi iedereen! bedankt voor de leuke reacties!
Ik ben ondertussen terug van de winkel EN het is geen van beide kleedjes geworden MAAR wel een ander in die winkel!
Ik vroeg direct eerst om nog eens de andere modelletjes te zien, wegens er niet zoveel meer zijn door de uitverkoop. Ik had er nog vier gekozen, zo kon ik zekers geen spijt hebben dat ik er t weinig gepast had! 2 daarvan waren te klein (en het zijn juist de pasmodellen die verkocht werden dusja), dus 2 van de eerste keus en 2(B09 set 10 en B09 set 62 denkek) dat ik er nog juist uigehaald had. uiteindelijk is kleed twee dat ik hier gepost heb B09 set 75 weggevallen. Omwege toch te klassiek en mijn figuur er niet zo meestond (nogal buikje + poep hehe). Nog drie te gaan... nog eentje eraf uit mijn twee nieuwe keuzes. Te veel trilalal mss toch...mmm nog twee te gaan.. Het eerste modelletje hier en nog een ander... en het is het andere geworden! uiteindelijk twee verschillende. Beslissing door: verschil in achterzijde: deze vond ik mooier bij het gekozen kleedje + iets van versieringske, het eerste is vrij sober buite de bloem en wou toch iets..+ iets meer sleep maar toch niet echt sleepachtig haha! voila
het setje: B09 set 62 denk dat het dit is:http://www.hearts.nl/hearts/images/stories/2008/trendy/... het kleed links.
ben blij met de keuze en heb direct ook mijn schoentjes gekocht: 40 euro ipv 196! daarbij een kleed 650 (met 100 retouches inbegrepen ipv 1600 euro!) ik ben tevreden :) de kleedjes die ik paste waren allemaal in mijn smaak, heb er verschillende kunnen passen en uiteindelijk gekozen! meer kank niet doen denkek. Nu nog aftellen een jaar!
hja voor diegene die willen de winkel is: de cock in wolvertem (vlaams brabant) wel maar tot 27ste open nog..dus haast erbij! en modelletje 1 en 2 die hier op site gepost waren zijn er dus nog hehe

KATHLEEN
21-5-2011
 Meld misbruik15-9-2010 13:25:16

Hey ellen,

Eerst en vooral, ben jij niet de dochter van Frank en Nancy ?

Ik ben gisteren ook naar De Cock geweest en het is daar nog steeds uitverkoop :-) Ik heb daar dus ook mijn droomkleedje gevonden. Nu hebben ze gezegd dat ik pas 6 weken op voorhand moet terug gaan voor de pas omdat ze de retouches zelf doen. Is dit bij u ook zo? Er waren ook een paar vlekjes op maar ze zeiden dat dit er wel uit zou zijn... Nadeel van een pasmodel te kopen zeker :-)

Groetjes,

Kathleen

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Bruidsjurk nodig?
Jagré Op zoek naar de jurk van je dromen ? in Deurne
Bruids - Suite en feestjurken aan de sterkste prijzen en dit ook voor een maatje meer. Steeds welkom ook zonder afspraak van ma.tot en met zat. van 10 tot 18 uur. Eerste zondag van de maand van 11 tot 17 uur. Meer info
Het Bruidsparadijs Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres! in Merksem
Alles voor je huwelijk onder 1 dak: bruidsjurken (+ schoenen, lingerie, ..), ceremoniewagens, trouwauto's, trouwkostuums, suitekleding, trouwaccessoires als gastenboeken, kaarsen, drukwerk, trouwringen (één ring gratis bij jurk+kostuum+trouwringen), ... Meer info
YouniekBruidsmode Bruidsmode op maat tegen de laagste prijs in turnhout
Exclusieve kwaliteits bruidsmode tegen betaalbare prijzen,al vanaf 399EUR ,volledig op maat. Meer info
The Beautiful Bride Company Wij staan voor het leveren van een zeer hoge kwaliteit en worden door onze bruiden gemiddeld gewaardeerd met een 9.1. in Vlaardingen
The Beautiful Bride Company werkt door heel Belgie en verzorgt graag op professionele en persoonlijke wijze jouw bruidskapsel en bruidsvisagie op één van de mooiste dagen van jouw leven. Wij hebben ook de grootste online bruidsaccessoires webshop. Meer info
De Bruidsmode Outlet De grootste bruidsmode outlet van Belgie in Lommel
In onze prachtige bruidswinkel hanteren wij outlet prijzen. Wij hebben alleen nieuwe en moderne bruidsjurken ook van de bekende merken en modehuizen met kortingen oplopend tot wel 70%. Hiermee zijn wij ABSOLUUT de GOEDKOOPSTE Meer info
Chinelle SOLDEN in Kortrijk
Toffe merken, veel stijlen en vooral bakken enthousiasme, passie en ervaring. Chinelle, uw TROUWE partner Meer info
Bo Couture Huwen is een uniek moment in je leven in Kortrijk
We willen u aankleden zoals u droomt. We zijn daarvoor elke dagen open van 10u-12uur en van 14u tot 18uur. Gesloten op zon- en feestdag en elke dinsdag. Best is om een afspraak te maken. Meer info
Boutique Couture Bruids- en avondkleding aan betaalbare prijzen in Sint-Niklaas
Bij Boutique Couture vind u kwalitatieve bruids- en avondkleding aan betaalbare prijzen. Ook voor communie of bruidskindjes kunt u bij ons terecht. Wij hebben ook een ruim assortiment aan accessoires, schoenen, lingerie, ... Info: www.boutiquecouture.be Meer info