Nu Online
Momenteel zijn er 706 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Wat een familie....

24-6-2010 21:34:30
Help help help....ik ben hier pisnijdig!
Mijn vriend en ik hebben besloten om geen kinderen op ons avondfeest uit te nodigen van neven en nichten. Daar hij een zeer grote familie heeft en we ergens de lijn moeten trekken.dus hebben wij die bewust niet op de envelop van onze uitnodiging gezet.
Nu krijg ik van mijn nicht de bevestiging dat ze met 2p aanwezig zal zijn. Ik verontschuldigde mij dat ik niet wist dat ze een nieuwe vriend heeft. Nu stuurde ze dat ze met haar dochtertje(6j) komt. Heb haar vriendelijk uitgelegd dat we ergens de grens moesten trekken en we geen kinderen vragen en dat ze dat hopelijk begreep.

Nu krijg ik terug dat ze dan niet komt,oké dat is haar keuze. Maar....dan krijg ik vandaag telefoon van mijn nonkel of ze haar dochter toch niet mag meenemen omdat ze alleenstaande mama is en gene opvang heeft enzo. We hebben gezeg dat we bij ons standpunt bleven. Zijn antwoord daarop "ahja dan komen wij ook niet, je mag ons schrappen" daar ze dus eerst hadden toegezegd. Blijkbaar verstaan zij dat niet....nu willen ze de schuld naar ons toe schuiven. Wij maken geen uitzondering hiervoor dan komen ze maar niet jammer voor hen....

Natasha
23-7-2010
Meld misbruik

Reacties: 13 | Gelezen: 974

Kirsten
13-5-2011
 Meld misbruik24-6-2010 21:42:38

Hallo,

dat is inderdaad vervelend. Maar ik snap jullie volkomen! Je moet ergens de lijn trekken en eens je begint met uitzonderingen te maken, komt er geen einde meer aan...
Trouwens ik vind dat zelf niet evident dat kinderen van neven en nichten meekomen naar avondfeest. Bij ons familie (is ook een grote familie) is het zelfs de gewoonte dat kinderen van neven en nichten niet meekomen naar het avondfeest van een trouw. Naar de misviering of recepitie, ok, maar niet naar avondfeest...

groetjes en dikke knuffel!

Emely
1-9-2010
 Meld misbruik24-6-2010 22:22:10

Hoi Natasha, groot gelijk heb je!!!!!!!!!! Hou stand, ik snap je keuze volledig!

Wij hebben die zelfde keuze gemaakt maar versturen komende week pas de uitnodigingen.
Ben benieuwd of wij ook dergelijke reacties krijgen. Hou jullie op de hoogte.

Liefs

katrien
1-10-2010
 Meld misbruik25-6-2010 5:29:38

Hey,
Wij hebben dat ook gedaan.
Enkel de kindjes van mijn zus mogen komen.
Namelijk zijn zij de bruidskindjes en is de kleinste mijn metekindje :-)

Ik wou iedereen erbij omdat ik in brugge trouw en anders zie ik ze nooit of zelden.

xxxxxx

isabelle
1-8-2010
 Meld misbruik25-6-2010 7:07:50

Wij hebben ook een hele grote familie en hebben een receptie gedaan voor kennissen en kindjes en s avonds is de familie en goede vrienden uitgenodigd voor de familie mochten de kindjes komen maar de meesten brengen hun kinderen niet mee. En de anderen zetten hun kindjes af bij de eerste receptie zo kon niemand zeggen dat ze niet gevraagd zijn.
Lig er maar niet wakker van en geniet van je dag.

heidi

Meld misbruik25-6-2010 7:17:37

ook wij hadden geen kinderen uitgenodigd op het avondfeest, we hadden dit tervoren al gezegd en iedereen verstond het (zelfs onze kindjes toen 4 en 2jaar zijn op tijd naar huis gegaan), maar toch hebben er 2 koppels hun kinderen meegenomen zonder iets te zeggen, met als gevolg, tafelschikking klopte niet meer en geen eten voorzien... we vonden het erg dat ze hier geen rekening mee hielden.

Lieve
4-9-2010
 Meld misbruik25-6-2010 9:45:04

't Is jullie feest en jullie bepalen de regels. Ik vind kinderen eerlijk gezegd ook niet thuis horen op een avondfeest.
Bij ons zijn kindjes welkom in de kerk en op de eerste receptie. Op het avondfeest zijn enkel de kinderen uitgenodigd waar we een directe band mee hebben: onze eigen kindjes, mijn broertje en zusjes van 14, 12 en 15 en een neefje van 12.

marijke
30-10-2010
 Meld misbruik25-6-2010 10:52:36

Hey

Het is jullie beslissing en ik begrijp dat je ergens de lijn moet trekken. Indien mensen daarom afhaken,... tja dan vraag ik me af hoe graag ze er bij willen zijn.
Zeker als het gaat om zeer jonge kinderen, wat hebben die daar aan? Die lopen daar verloren, vervelen zich en uiteindelijk gaan de ouders een pak vroeger naar huis omdat hun kindje doodop is. Ik snap niet dat die mensen niet gewoon een babysit nemen: win-win voor iedereen.
Wij hebben er voor gekozen om de neven en de nichten enkel voor het dansfeest te vragen (en niet voor het diner). Ze hebben allemaal een rijbewijs en een wagen dus dat kan geen probleem zijn. Ik heb een aantal gescheiden tantes en nonkels maar hun 'stief'kinderen zijn niet gevraagd, ook niet op het dansfeest. Wij hopen dat ze daar geen punt van gaan maken en gewoon een babysit boeken.

Graziella
12-6-2010
 Meld misbruik25-6-2010 12:37:01

Hey Hey !!! Idd Bij je standpunt blijven !!! Het is jullie feest en jullie beslissen !!!

Wij hadden het ook zo geregeld en moet je nu horen !!! Op onze trouw waren er toch 5 kinderen.... Excuus was dan ja, sorry weet dat je gevraagd had ze niet mee te brengen maar de babysit heeft afgebeld of iets anders....

Succes !!

Grtjs
Graziella
13 dagen getrouwd !!!

inge
15-4-2011
 Meld misbruik25-6-2010 12:37:34

Je kan toch ook niet 1 kind van 6 daar zetten, dan wordt dat meisje doodmoe en er is niemand om mee te praten/spelen. Je kan mss als compromis wel je receptie uitbreiden? Of vlak na de kerk een glas aanbieden in de parochiezaal ofzo? Dan hoeft het niet zoveel te kosten en hebben ze het idee dat je er toch mee rekening hebt willen houden?

Jolien
6-8-2011
 Meld misbruik25-6-2010 16:56:11

Amai, ik vind het heel erg dat zelfs jouw nonkel dan niet meer wil komen. Dit getuigt, vind ik, van weinig respect voor jullie. Ik vind het vrij normaal dat je geen kinderen van nichten en neven vraagt. Nichten en neven op zich worden zelfs niet altijd gevraagd voor het avondfeest. Als ze er geen begrip voor kunnen opbrengen, zou ik me er niet druk over maken dat ze er niet bij zijn.
Als je een bepaalde grens getrokken hebt, moet je je daar ook aan houden, denk ik. Anders ga je alleen maar meer 'miserie' uitlokken. Als anderen dan dat meisje zien, gaan ze misschien lastig zijn dat hun kinderen niet mochten komen.

Natasha
23-7-2010
 Meld misbruik25-6-2010 17:23:40

jullie moeten ook weten dat die nicht de zus is van mijn getuige en mijn nonkel en tante haar ouders! En dat die nicht zwanger was en bevallen is zonder dat wij op de hoogte gebracht zijn daarvan omdat ze in ruzie lag met mijn ouders! 't Is jammer dat ze dit niet begrijpen en ik vind het erg voor mijn getuige zelf!
Zo zie je maar...voor mij hoeven ze er niet meer bij te zijn ook, als ze maar zo'n reactie kunnen geven en inderdaad dan willen ze er niet echt bij zijn!

groetjes en bedankt voor de vele reacties!

cynthia
11-2-2011
 Meld misbruik25-7-2010 11:37:19

hallo allemaal ,
wij willen ook geen kinderen op ons huwlijksfeest , gewoon omdat ik bang heb dat het dan een overrompeling van kinderen zal worden vermits er heel veel kinderen zijn in onze familie , maar nu vraag ik mij af hoe zetten jullie dat op jullie kaartjes ?
hebben jullie enkele tips?

Natasha
23-7-2010
 Meld misbruik27-7-2010 16:50:50

Wij hebben gewoon de volwassenen op de enveloppe van de uitnodiging gezet. Als er kinderen bij mogen zijn staan die ook met hun voornaam op de enveloppe.

groetjes

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Drukkerij nodig?
www.carddreams.be Jouw droomhuwelijk, jouw perfecte trouwkaart. in Deurne
Carddreams.be is de kwaliteitswebsite waar je zelf gemakkelijk en voordelig jouw trouwkaarten kan maken en snel bestellen. Een prachtige bruiloft organiseren was nog nooit zo eenvoudig met de unieke collectie van huwelijksuitnodigingen van Carddreams.be. Meer info
Het Bruidsparadijs Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres! in Merksem
Alles voor je huwelijk onder 1 dak: bruidsjurken (+ schoenen, lingerie, ..), ceremoniewagens, trouwauto's, trouwkostuums, suitekleding, trouwaccessoires als gastenboeken, kaarsen, drukwerk, trouwringen (één ring gratis bij jurk+kostuum+trouwringen), ... Meer info
Grafische Vormgeving bvba Toffe kaarten, die hartjes raken in Herentals
Kies een toffe trouwkaart. Bezorg tekst. Wij maken de trouwkaarten en leveren drukwerk. Trouwkaarten - gastenboeken - RSVP kaartjes - gadgets - en veel meer... Meer info
CartaRosa - Publibytes bvba Originele trouwkaarten van CartaRosa in Brasschaat
Jullie willen van jullie trouwdag een onvergetelijk moment maken en daar hoort een originele trouwkaart bij. CartaRosa is de nieuwste collectie hedendaagse trouwkaarten met een hip en trendy design die je online kan bestellen. Ook maatwerk en lasersnijden Meer info
Huyze Miekado Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires in torhout
De eerste échte winkel voor trouwcadeautjes, gastenboeken,ringkussentjes, strooimandjes, enveloppendozen en trouwkaarten! Meer info