Terug naar overzicht
Hoi Leen, Wij trouwen ook niet voor de kerk, voor ons is de wet ook het belangrijkst. Omdat je in de kerk je trouw en liefde voor elkaar voor God belooft. Voor de wet doe je dat voor elkaar, niet voor God of weet ik veel wie :-). Dat was voor ons het belangrijkste. En euhm, wij zijn niet raar hoor :-) groetjes
Hallo Leen, Wij trouwen op 10 juli 2010 en wees gerust ,wij trouwen ook enkel voor de wet,wat voor ons idd ook het belangrijkste is. Wij zullen er even hard van genieten als met een kerkdienst maar dat is natuurlijk ieder zijn eigen keuze,hé. Groetjes Daria
Hoi Leen, Omdat mijn vriend niet gelovig is en niet in de kijker wou staan tijdens zo'n viering, trouwen we enkel voor de wet.Wij vonden de trouw voor de wet en het feest belangrijker dan welke viering ook. Groetjes
Hey, Trouwen is iets ieder voor zich, ... en iedereen doet waar ze hun het beste bij voelen. Niemand is hier raar ! en er zijn er nog genoeg hoor hier die enkel voor de wet trouwen. Dus, ... Groetjes
Hai, hier vantzelfde! Ook enkel de voor de wet en daarna een mooi feest! Niets eigenaardigs aan hoor! Er zijn er zoveel... x
Ik ook enkel voor de wet! Geen stress van misboekskes en teksten over God die ik toch niet mooi vind :-).
Ook wij trouwen voor de wet en geloof me onze dag is ook met alles erop en eraan! En wij voelen ons daar super goed bij! Nog veel succes, Dorien Een aftellend bruidje, nog 10 dagen Woepieee!
Bedankt voor de reacties iedereen! Nu voel ik me toch al een stuk normaler. En inderdaad, de stress over misboekjes is niet te onderschatten als ik het hier zo allemaal lees en dat kunnen we zeker missen! :)
Hier ook enkel het stadhuis! & daarna lekker veel tijd voor de familie & foto's uitgetrokken! ;)
wij trouwen ook enkel voor de wet. fijne trouwdag ! ;) groetjes
wij trouwen ook voor de wet en pas volgend jaar voor de kerk dus hebben we nog tijd genoeg voor die misboekses. we wilden eerst sparen want een kerk kost ook al veel centjes zoals ik hier dikwijls lees. :')
Wij trouwen heel bewust enkel voro de wet want we zijn beiden vrijzinnig. We doen ook niets ter vervanging... Ik denk niet dat ik hem nog veel te vertellen heb dat hij nog niet weet :) x Kitty
Hoi! Wij trouwen ook alleen voor de wet. Mijn verloofde ziet al die 'tralalala' niet zo zitten. Nochtans vind ik een kerkdienst wel heeeeeel mooi, maar ja... je bent met twee en het huwelijk is nu eenmaal geven en nemen. Daarom gaan wij dubbel en dik geniet van ons wettelijk huwelijk en daarna goed feest vieren. Groetjes
Wij trouwen ook enkel voor de wet. Wij kunnen in principe ook niet voor de kerk trouwen omdat mijn vriend niet gedoopt is. Ik vind het nie erg want bent absoluut geen praktiserend christen. Een viering zien wij sowieso nie zitten, da's te veel tralala en da's onze stijl nie... Ergens vind ik het wel spijtig dat we enkel voor de wet trouwen omdat da zo vlug gedaan is (op een kwartiertje ofzo) maar langs de andere kant hebt ge al da gedoe nie met vieringen opstellen en zo hebben wij uiteindelijk een zeer ontspannen dag. Om 10h40 trouwen we voor de wet en daarna trekken we het stad in (ja ben van Antwerpen ) voor de foto's, lekker rustig op ons gemak. 'sAvonds om 17h een etentje en daarna een goei fuif. Meer moet da nie zijn groetjes
hej Leen, daar is absoluut niets mis mee hoor, als dit is wat jullie absoluut willen het is jullie trouw en jullie manier van vieren wij doen wel een soort ceremonie waar we dan onze geloften en onze ringen uitwisselen, hierop hebben we ook al reacties gekregen hoor van familie, "oei, je trouwt niet voor de kerk, waarom?" en zo van die vragen en gezichten - maar wij doen het op onze manier groetjes en nog veel plezier met de verdere planning, want voor dat je het beseft zijn er maar 11 dagen meer!
Hey , Ook in Aalst wordt er enkel getrouwd voor de wet op 31 juli;-) wij trouwen dus ook enkel voor de wet en het is ook met alles er op en eraan en nadien een prachtfeest! Dus voel je zeker niet raar en geniet van jouw dagje! Groetjes Nancy