Nu Online
Momenteel zijn er 436 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Normale reactie van mij of niet???

28-6-2010 22:01:02
Hey medebruidjes,

Ik moet effe iets kwijt... (alvast sorry voort gezaag!)

Is het normaal dat mensen beslissen wie er op uw trouwfeest komt en wie niet???
Bij mij is dit dus het geval mijn schoonouders nodigen maar uit en ik moet maar van ja zeggen en ni tegen spreken want dan ben ik een slechte.
Maar wij betalen wel onze trouw zelf!
Nu vandaag zeggen ze aan mijn vriend dat er nog iemand mee gaat gaan lunchen op de middag.
Na een toegeving van 4 koppels (vrienden van hen) beslissen ze nu ook dat er nog iemand mee moet gaan lunchen ne nonkel van mijn vriend die ik nog nooit heb gezien!
En mijn schoonbroer wilt dat ik een vriendin van hem vraag omdat mijn vriend die ook kent en omdat we nog enkele van die vrienden vragen maar die zijn te minste vriendelijke tegen mij en spreken tenminste.
Maar die vriendin die wij nu zouden moeten uitnodigen die bekijkt mij altijd scheef, waarom weet ik ni en spreken doet ze ook al niet.
Plus dat die vriendin en hare nieuwe vriend(heb die nog nooit gezien!) bij mij aan de eretafel zou moeten zitten (omdat daar ook onze vrienden zitten) en ergens anders kan ik haar niet zetten.
En als ik dan reageer met de woorden: nee zeg wa denken die wel wa ist volgende dat ze willen volledig hun straat vragen of wa? Dan kreeg ik een antwoord van mijn vriend van zeg daar gade nu toch ni moeilijk overdoen he!
Moet je wel weten dat ik al 40 man heb geschrapt om de kosten wat te drukken he! en we zitten nu nog met 120 man!

Reageer ik nu echt overdreven of normaal??? Want ik weet het effe niet meer ze!

Hebben jullie ook zo van die gevallen en hoe reageren jullie erop of ben ik alleen???

Groetjes van een verdrietig,boos bruidje in spe

Evelien
23-10-2010
Meld misbruik

Reacties: 17 | Gelezen: 1549

Wendy
8-1-2011
 Meld misbruik28-6-2010 22:13:09

Hey

Dat is een heel normale reactie, persoonlijk zou ik het niet pikken mochten andere mensen uitnodigen wie ze willen (ook al zijn het je schoonouders). Wij betalen ook alles zelf maar we beslissen als koppel wie we uitnodigen en niet anderen in ons plaats. Wat we wel doen is enkel dichte familie uitnodigen om samen met ons te eten en vrienden, buren enzo komen 's avonds naar het avondfeest vanaf de openingsdans. Dat scheelt een pak in kosten
Ik zou niemand uitnodigen die je niet kent of die je scheef bekijkt zoals je het zegt bij mij komen die er niet in en al zeker niet aan de eretafel! Ze zouden enkel je dag vergallen.
Ik zou toch er met je vriend over praten dat je je er daar niet goed bij voelt, je zal er enkel en alleen maar verder gefrusteerd over geraken, met mss verdere gevolgen...

Pak dit probleem aan! Jij bent het die trouwt niet je schoonouders, schoonbroer, enz...!
Het is jouw huwelijk en jouw mooiste dag!

Ik zal voor je duimen!
Groetjes
Wendy

Christel
24-7-2010
 Meld misbruik28-6-2010 22:25:12

Hey!
Ik begrijp zeker ook dat je kwaad bent. Bij mij hebben mijn schoonouders ook vrienden uitgenodigt maar bij ons betalen de ouders onze trouw dus ja hebben zij daar meer recht op natuurlijk en ze doen ook niet moeilijk over mensen die ik wil vragen dus.
Nu, ik begijp ergens je schoonouders ook wel allé, hun zoon trouwt normaal maar één keer en ja dan willen ze graag iedereen er bij natuurlijk. Nu, als er echt veel vrienden van hun bij zijn, zou ik proberen regeling te treffen dat zij ook meedelen in de kosten dan, maar ja is een beetje delicaat om over te beginnen natuurlijk :-).
Van dat meisje dat uw scheef bekijkt, zou ik ook inderdaad wel niet aan mijn ere tafel willen en idd ook niet echt op mijn feest. Aan de andere kant; als ze er altijd bij zijn, is het misschien raar om iedereen uit te nodigen behalve hun twee maar ja, zoals je zelf zegt; als je ze amper kent, ze je scheef bekijkt en je betaalt je trouw zelf, zou ik er ook wel over twijfelen :-).
XXX

Karmen
29-5-2010
 Meld misbruik28-6-2010 22:30:32

Als jij betaalt, kies jij, zo simpel is het voor mij! Als de schoonouders per se bijkomende gasten willen, is dat voor mij op hun rekening! Waar eindigt zoiets anders, zeg? Sta maar eens flink op je strepen, dat maakt je allesbahalve een slechte! Een voetveeg is ook maar niets, hè! ;)

WWW.DISCOVIDEO.BE

Meld misbruik29-6-2010 2:19:08

Yeps, ik denk persoonlijk ook dat je meer jouw eisen moet stellen. Ik zo het idee dat je zwijgt om de vrede te bewaren. Nochtans is dit niet zo moeilijk hoor, zeg gewoon jouw mening op een zakelijke manier wat je wilt en niet. Indien anderen 'emotioneel' beginnen te doen, ga je hier niet op in.

Kathleen
24-7-2010
 Meld misbruik29-6-2010 7:47:15

Als ze er nog es over begint, zeg je doodleuk dat je 't geld daarvoor niet hebt. Daarmee zeg je niet dat het een kwestie is van "niet kunnen", en niet "slechte wil".
Komen ze dan met geld over brug om al die mensen zelf te betalen, is 't al weer 'n nieuw dilemma, maar misschien komt 't niet eens zo ver... Maak 'n prijs hoeveel 'n gast kost, dat helpt! :)

Deborah
17-7-2010
 Meld misbruik29-6-2010 8:03:43

Als ik naar de lijst kijk van de mensen die bij ons komen eten, ken ik toch een kwart (van 80personen) niet.... Ook mijn toekomstige kent die mensen niet... Mensen die mijn schoonouders er graag bij zouden hebben, terwijl we die eigenlijk niet kennen....
Mijn schoonouders zijn destijds ook uitgenodigd geweest voor het huwelijk van hun kinderen, waardoor ze hen nu uitnodigen... Ik heb er mij al over gezet, ook omdat het diner door de ouders en schoonouders betaald worden... Mocht het zo zijn dat ik zelf alles betaal, dan zou ik er toch eens over spreken, hoor... Of je dan de slechte bent of niet, het is en blijft jullie huwelijk en niet dat van hen... Misschien eerst met je toekomstige overleggen? Samen sta je sterk... Veel succes !
Groetjes Deborah

Vanessa
24-10-2021
 Meld misbruik29-6-2010 8:45:45

Hallo
Ik deel de meningen hier. Als jullie alles zelf betalen, dan nodigen jullie uit wie jullie willen. Op ons feest waren er ongeveer 12 personen die ik niet kende en op onze receptie ook ongeveer zoveel mensen. Deze mensen waren vrienden van mijn schoonouders, maar zij betaalden meer dan de helft van ons feest, dus vond ik dit ook geen probleem. Zoals Kathleen hier boven al aanhaalde, zeg je schoonfamilie gewoon dat jullie het budget er niet voor hebben.
Veel succes nog!

Groetjes
Vanessa

Annelies
2-10-2010
 Meld misbruik29-6-2010 8:45:48

Wij hebben een lijst gemaakt van onze genodigden. Als onze ouders hun collega's of vrienden willen uitnodigen, moeten ze die zelf betalen.

frida
6-2-2010
 Meld misbruik29-6-2010 8:50:30

hey,

Mijn vriendin had het zelfde probleem als jullie.
Toen hebben ze samen tegen de ouders gezegd oké jullie willen die er allemaal bij, dan betaal je die ook.. Uiteindelijk hebben de ouders er 6 betaald ( eerst was het in de 20 man ).

Misschien een idee voor jullie....

Persoonlijk vind ik dat dit niet kan, jullie betalen alles zelf dan maf je toch wel zelf beslissen wie er komt....

Sukses nog!

ilse
7-8-2010
 Meld misbruik29-6-2010 8:53:14

Ik ben van mening dat als jullie zelf betalen, jullie beslissen wie er komt en dat de (schoon-)ouders niks te zeggen hebben.
Bij ons is het ook zo en gelukkig hebben onze ouders daar nie moeilijk over gedaan. Hoewel ik daar wel schrik voor had. Wij hebben savonds eerst een etentje met ouders, grootouders, getuigen (onze zussen). Mijn tantes en nonkels (mijn verloofde heeft geen tantes of nonkels) zijn daar nie bij uitgenodigd hoewel ik wel bij al hun kinderen op het avondfeest (met diner) was. Zij zijn bij ons enkel uitgenodigd voor onze trouwfuif. 't Is onze beslissing want ons geld en als zij daardoor op hun tenen getrapt zijn is dat hun probleem. 't Is onze dag en wij vullen die in hoe wij dat zelf willen.
Ga dus op je strepen staan!

fatimma
18-6-2011
 Meld misbruik29-6-2010 11:16:44

ooh kvind da zo erg om te horen!
Mijn ma zei me oh jong voor ons moet ge niemand vragen zenne kheb liever da ge da geld da je van ons krijgt kunt sparen.
En zijn ma zou een moeten proberen om haar te moeien. We vragen een paar nichten van zijn ma omdat ze daar een goeie band mee heeft maar ook omdat mijn man die kent, ik heb ook een familie van 70 man en hij maar 24 dus die 6 mensen kunnen er zeker wel bij maar vrienden van zijn ma of mijn ouders die komen niet, en ik deel in de meningen hier
als de ouders mensen willen uitnodigen dan betalen zij de menu dat gebeurd bij ons in de familie ook tenzij de ganse feest door de ouders betaald wordt maar dat hoor je bij ons steeds minder vaak , wel dat de ouders een mooie geldsom geven en daar doe je uiteindelijk nog mee wat je wil. kzou zeggen praat met je toekomstige en schrijf eens de geldsom op van elke persoon die jij niet wil, en toon hem dat bedrag of wat je nog kan doen is voor elke persoon die je niet wil of kent iemand nemen van de geschrapte lijst en die er weer opzetten en maak dan eens de som trek daar dan de lijst vanaf van de personen die je wel wil et voila een mooie huwlijksreis :-)
veel rekenplezier en hopelijk komen jullie eruit, en weet je mag water bij de wijn doen maar het moet wel wijn blijven!
groetjes
Fatimma

joke
1-8-2009
 Meld misbruik29-6-2010 11:55:27

hey!

het is jullie feest en jullie nodigen uit. 't zou toch bizar zijn dat er op jullie trouw uiteindelijk meer mensen zouden staan die voor jullie ouders komen ipv voor het bruidspaar. 't is natuurlijk zeer moeilijk om te weigeren als de ouders voor hun gasten betalen, maar ik vind het onbeschoft dat zij eist dat bepaalde mensen op jullie kosten worden uitgenodigd. als zij zo "frank" mag zijn, dan mogen jullie dit ook door te stellen dat je uiteraard begrijpt dat ze goede vrienden wil uitnodigen, maar dat daar wel een grens aan zit. Ik zou ook zeker met het kostenplaatje zwaaien!
maw een hele normale reactie van jou ;)

groetjes en succes ermee, familie 't is niet altijd gemakkelijk :)

angela
2-10-2010
 Meld misbruik29-6-2010 12:44:52

Nee, je hebt volkomen gelijk.
Je moet zelf beslissen wie je wil uitnodigen en wie niet.
't Is jullie feest he.
Wij hebben alles zelf beslist en daar is niemand in tussengekomen.
We betalen tenslotte ook alles zelf.

groejtes Angela

Véronique
31-7-2009
 Meld misbruik29-6-2010 14:07:53

Het is jullie feest, dus jullie nodigen uit! Als zij mensen willen uitnodigen, moeten ze zelf maar een feest geven!!
Onderaan onze feestregels stond: wie commentaar heeft op dit feest, moet zelf binnen het jaar een beter feest geven (iets anders verwoord, maar heb nu de juiste bewoording niet bij mij).

sarah
14-8-2010
 Meld misbruik29-6-2010 14:10:39

Hey,

Wij betalen ook alles zelf en hebben onze (schoon) ouders duidelijk gemaakt dat als ze zelf mensen willen uitnodigen, ze de kosten zelf moeten betalen. We hebben gezegd hoeveel het kost per gast en hun de uitnodigingen gegeven die ze vroegen.
Ik hoop dat je eruit komt, want zo is het echt niet meer leuk natuurlijk!

Vicky
7-8-2010
 Meld misbruik29-6-2010 15:53:49

Hoi,

Zoals iedereen hier zegt: op je strepen staan. Heel beleefd eens laten vallen wat de extra kost is van die extra gasten en voor te stellen dat zij die dan betalen.

Onze ouders dragen ook een beetje bij in de kosten, maar op 1 persoon na, hebben zij niemand uitgenodigd. Integendeel zelfs: een aantal stiefzussen van ons mama hebben wij niet uitgenodigd. Aanvankelijk stonden zij op onze gastenlijst, maar omdat ik 4,5 maand geleden bevallen ben en ik tot op heden nog steeds van hen geen proficiat gekregen heb, heb ik hen van de lijst geschrapt.
Mijn grootvader heeft al wel eens bij mijn moeder gepolst waarom de stiefzussen niet mogen komen, maar ons mama moeit zich er niet mee. Ze begrijpt mijn keuze en laat mij er vrij in.

Hopelijk kunnen ook jullie tot een consensus komen...

Evelien
23-10-2010
 Meld misbruik29-6-2010 20:57:25

Hey medebruidjes & gommetjes,

Bedankt voor de vele reactie's en steun dat had ik echt nodig!
Heb gisterenavond nog lang met mijn toekomstige gepraat en we zijn eruit.
We laten hun vrienden komen om de "vrede" te bewaren maar ze krijgen wel de rekening voorgeschoteld. Ook heb ik toegegeven om die vriendin te laten komen maar die zit niet aan de eretafel en als het mijn schoonbroer niet zint blijft hij ook maar thuis!
Ik denk dat ik al genoeg familie en vrienden van mij heb geschrapt om "goed" te doen voor de schoonfamilie.
Maar ik zweer het bij hoog en bij laag dat is het laatste wat ik doe om de vrede te bewaren.
Als de zever dan niet stopt zet ik ze voor de keuze ofwel komen ze ofwel blijven ze thuis!
Ik wil altijd en voor iedereen goed doen met als gevolg dat ik mezelf volledig wegcijfer...
En nu voelt dit ook zo aan, wij trouwen maar moeten alles wikken en wegen om iedereen tevreden te stellen. En geloof me das vermoeiend! met nog 115 dagen op onze teller komen er elke dag meer en meer problemen en zever bij en ik weet niet hoelang ik nog op mijn tanden zal kunnen bijten...
Want het bommeke in mij is aan het tikken ze maar ja...
Afwachten zeker!

Nogmaals bedankt en voor de toekomstige trouwers GENIET ervan!

Groetjes Evelien

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...