TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
Evelien
17-7-2010
|
30-6-2010 9:31:29
Een huwelijk is inderdaad verschrikkelijk duur. Wij trouwen op 17/07/10 maar zijn u al door alle "giften" volledig uit de kosten.
|
|
Evelien
4-6-2011
|
30-6-2010 10:00:48
Wij hebben ook een budget voor de verschillende kosten/posten gemaakt en schrikken ook wel van het totale bedrag. We kunnen enkel hopen dat we enkele dingen voor een lager bedrag kunnen gedaan krijgen. Zoals mijn naamgenootje hierboven vermeld zullen er wel kadootjes/omslagjes volgen maar ik heb mijn twijfels of je echt alle posten hiermee kan lichten. Dan moeten er toch al ouders zijn die bijspringen in de kosten of iets dergelijks.
Kijk tijdens de solden eens rond voor koopjes (versiering, gastenboek, eventueel een kleedje kan je kopen van een vorige collectie of outlet). Probeer eventueel een deel zelf te doen (drukkers rekenen meestal kosten aan voor het plooien van uitnodigingen en boekjes als je dit zelf doet kan dit de kosten drukken + versieren van de zaal, kerk ed kan je zelf uitvoeren + bedankjes kan je zelf maken + het zelfde geldt voor menu's en naamkaartjes ...)
Groetjes en nog veel planplezier.
|
|
Annelies
2-10-2010
|
30-6-2010 10:30:31
Neem uw ma of zo mee als je gaan shoppen voor accessoires (schoenen, lingerie, juwelen, ...). De kans is groot dat ze een en ander zal betalen!
Klaag van tijd eens over hoeveel het kost. Onze ouders betalen de kleren, de muziek inde mis en hun eigen genodigden op het feest.
Wij hadden ook geen grote spaarpot toen we begonnen plannen, ondertussen zijn we 10 maanden verder en onze bankrekening is gegroeid. We houden natuurlijk ook rekening met de cadeaus die we gaan krijgen.
|
|
Sylvie
11-9-2010
|
30-6-2010 11:01:34
Mijn ouders betalen 1/3 van onze trouw, de rest moeten we zelf betalen dus ik hoop ook op gevulde envelopjes. We hebben het geld wel aan de kant gezet op een spaarboekje zodat we toch wel alles kunnen betalen maar hopelijk moeten we daar niet aan komen. gelukkig moeten we overal niet te grote voorschotten betalen.
|
|
Kathleen
24-7-2010
|
30-6-2010 11:38:20
Hier schrok ik daar ook van... Kan je al snel 'n auto van kopen idd. Zelf hadden we ook niks, ik werkte pas, hij was net afgestudeerd en vond niet meteen werk. Vorig jaar in oktober dan op zelfstandige basis 'n zaakje begonnen welk gelukkig goed draait. Eigenlijk beetje op gok ervanuit gegaan dat we het bijeen zouden gespaard krijgen. Gekeken hoeveel ik maandelijks opzij kon zetten, hetzelfde bij hem. Van ouders krijgen we niet echt veel (allé, ik ben dankbaar voor alles, maar ja, ik kom uit 'n gezin van vier waarvan broer maand later trouwt als ik, pa met vervroegd en klein pensioen [sedert zijn 34 jaar al omdat hij niet in aanmerking kwam voor invaliditeitsuitkering]), dus ze zijn niet de rijkste mensen. Langs mijn aanstaandes kant hebben we er geen flauw benul van, niet dat 't moet, maar beetje eigenaardig toch: ze hebben er wel over gesproken om IETS bij te dragen maar kunnen geen inschatting maken van hoeveel en zelf zijn ze er vaag over).
Nu hadden we dikke maand terug, tot m'n grote opluchting alles al bijeen gespaard, dus was klein beetje risico. Als er wat tussen was gekomen, onvoorzien (één keer autoaccident voor € 1800 aan herstellingen, maar blijkbaar niet bepalend), had m'n moeder wellicht wel geholpen.
Toch zou'k er niet vanuit gaan of rekenen op wat je krijgt, mensen komen niet per definitie beloftes na en zelf kunnen ze ook financiële tegenslag kennen waardoor ze simpelweg plannen moeten wijzigen. Zou proberen te zorgen dat je alles al hebt voor trouwfeest. Ik vind het behoorlijke geruststelling dat we NIET afhankelijk moeten zijn van enveloppes en ouders nu, want dat zou toch maar dik kunnen tegenvallen.... Zeker met die minimale cadeau's dat Nederlanders geven... :p
|
|
Kelly
4-6-2011
|
30-6-2010 13:00:20
Onze trouw kost ook een pak meer dan eerst gedacht hoor... We hebben al een geluk dat bedrag wel al bij elkaar gespaard, maar ik wil niet mijn laatste cent daarvoor opgebruiken en wil mijn luxe ook niet opgeven. Wat ons al wel meezit, is dat mijn mama en papa mij en onze zoontje gaan kleden als kado. Dus dat is toch al 2500 euro van ons geschat budget weg... We zijn dus nu aan een strakke spaarmethode begonnen zonder onze vrije tijd te veel moeten veranderen/opgeven en proberen nu toch een 300 euro per maand extra opzij te zetten. voorlopig lukt dat goed al moet ik zeggen met de solden die eraan komen, het héél moeilijk gaat worden
EN ik heb nog het geweldige idee gekregen dat ik dit jaar nog eens op reis wil... Is nog niet zeker, maar kans bestaat wel (alleen als het weer terug zou omslaan en slecht zou worden).
Natuurlijk rekenen we ook op de giften, maar ik realiseer me wel dat we content mogen zijn als we de helft eruit gaan halen. Mensen die hier spreken over volledige bedrag zijn volgens mij een uitzondering...
|
|
Merel
11-6-2011
|
30-6-2010 13:21:38
Sinds wij verloofd zijn zetten wij elke maand €500,- op de spaarrekening, dat doe ik meteen nadat ik mijn salaris gestort is. Mijn vriend had niks gespaard en ik ook maar weinig. Mijn hele vakantiegeld, eindejaarsuitkering en alle extra's zetten we er ook op.
Mijn vriend doet aan huwelijkssparen van het CM, daar krijgen we ook een mooi bedragje van.
Aan het einde van de maand is het wel heel krapjes :-" maar gaat nog net!
|
|
Katrien
15-5-2010
|
30-6-2010 17:45:19
Reken alstublieft niet op de enveloppes, want dat is bij ons dik tegengevallen. We hadden 105 mensen op ons avondfeest en we hadden in envelopjesgeld 2800 euro. Terwijl we per persoon 31 euro kwijt waren. En dan heb ik het nog niet over diner, dj, bloemen,.... . Mijn ouders hebben wel mijn kleed betaald en mijn man zijn ouders hebben het grootste deel van zijn kostuum betaald. Maar uiteindelijk moesten wij nog >6000 euro zelf bekostigen. Sommige mensen durven echt met 5personen komen en 25 euro geven. Of zoals mijn nichtje die een half jaar dervoor getrouwd was, heb ik 100 euro gegeven (voor mij alleen) en hebben wij 25 euro van gekregen (voor 2 personen). Bekijk je budget goed, en maak geen schulden! Organiseer het feest met jou budget en alle extra's zijn dan mooi meegenomen!
En bovenal, geniet van je mooiste dag!
|
|
Fanny
21-8-2010
|
1-7-2010 19:23:05
Hallo, Wij doen alles low-budget want ik wil er echt niet meer geld aan uitgeven dan nodig want op 'sponsorgeld' moeten we ook niet rekenen. Ik wou geen honderden euro's neertellen voor een kleed dat ik maar één dag aan doe. Daarom heb ik het in China op maat laten maken (via ebay). Ik heb een prachtig trouwkleed, het zit als gegoten voor nog geen € 90 (verzendingskosten incl.). De uitnodigingen heb ik zelf ontworpen en geprint op mooie kaartjes die ik gekocht heb in een papierwinkel. Ik heb er heel positieve reacties op gekregen, iedereen vond ze super. Het feest houden we in de tuin van mijn schoonouders en wordt verzorgd door een traiteur. Ik hoop dat het niet regent want ik heb nog niet echt een noodoplossing gevonden :-). Voor de rest, heel veel zoeken op internet en prijzen vergelijken... Zeker niet voor het eerste het beste kiezen...
Veel succes!
|
|
|
|
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...
|