Terug naar overzicht
vraag hem eens wat er niet goed aan is mss moet je maar weinig veranderen mss enkel bepaalde fragmenten die ie anders wenst je hebt toch wel inspraak op je eigen misboekje é ik zou hem zeggen dat je het belangrijk vindt dat er veel van jullie twee inzit en dat je er echt aan gewerkt hebt :) mss heb je die email te negatief opgevat? woorden op papier kunnen harder overkomen dan je denkt... eline xxx
Rustig blijven en inderdaad eens gaan samenzitten met de priester om te vragen wat er dan juist veranderd dient te worden. Wij hadden aanvankelijk ook een heel strenge priester. Ik had van andere mensen uit de gemeente al gehoord dat hij het misboekje echt super strak wou, echt conform het 'boekje'. Dus had ik iets redelijk strak opgemaakt, maar ondertussen is er bij ons een wissel van pastoors gebeurd en hebben we een jonge gast (begin 30!) en bij hem mag het idd wat luchtiger, al heeft ook hij wel wat aanpassingen aangebracht. Zo zijn er bepaalde passages (bv de trouwbelofte 'in goede en kwade dagen....' ) die werkelijk met DIE bewoordingen moeten uitgesproken worden. Echter laat hij ons wel vrij om voor het uitspreken van deze bewoordingen wel een 'eigen liefdesboodschap' tegen elkaar te zeggen... Misschien kunnen jullie ook zoiets overeenkomen? Succes! het komt wel in orde!