Nu Online
Momenteel zijn er 151 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

1e lezing en huwelijksviering

1-7-2010 15:33:22
Hoi Bruidjes,

Kent er iemand leuke titels van prentenboekjes die bruikbaar zijn voor de eerste lezing?
Heeft er iemand toevallig een kindvriendelijke huwelijksviering gemaakt? Kan je ze eventueel bezorgen?
annelies.moens.86@gmail.com

Alvast bedankt!

Annelies
1-7-2011
Meld misbruik

Reacties: 7 | Gelezen: 1710

Carmen
6-8-2010
 Meld misbruik1-7-2010 16:01:15

Een boekje dat volgens mij vrij vaak wordt gebruikt is: omdat ik zoveel van je hou... Dat is een verhaal over konijnen als ik het mij goed herinner?

Véronique
31-7-2009
 Meld misbruik1-7-2010 16:25:31

Dat boekje waar Carmen over spreekt (van Hazeltje) wordt inderdaad superveel gebruikt. Ikzelf ben er niet zo voor te vinden. Het is net alsof je tegen elkaar moet opboksen om te bewijzen wie het meest van de ander houdt.

Wij hadden 'Saartje zoekt de liefde' van Isabel Abedi. De prenten werden op groot scherm geprojecteerd.

Lieve
4-9-2010
 Meld misbruik1-7-2010 17:02:33

Wat bedoel je juist met kindvriendelijk? Bedoel je een viering die door kinderen ook goed te volgen is? Of bedoel je een viering waarin je kinderen ook vernoemd worden?

Wij hebben al twee kindjes dus die worden hier en daar wel vernoemd. Onze oudste (7,5) wilde graag voorlezen in de mis ("dan hoef ik daar geen uur stil te zitten op mijn stoel") maar ik wilde liever geen 'kinderverhalen' gebruiken. Want ook al zijn er al kindjes, uiteindelijk is het onze huwelijksviering...
Ik heb dan lang gezocht naar een eerste lezing en ben uiteindelijk uitgekomen bij het verhaal van de echo. Ik zal je mijn boekje mailen. Hopelijk ben je er iets mee.

Groetjes,

Lieve

Kathleen
24-7-2010
 Meld misbruik2-7-2010 7:18:38

Wij gebruiken "Het land van de grote woordenfabriek" van Agnès de Lestrade. Sluit super-goed aan bij 'n huwelijk, is (hoop ik) minder bekend als het al veel gebruikte "Hazeltje Raad eens hoeveel ik van jou hou" en "Saartje zoekt de liefde". Hierbij moet kijken wat een verhaal bij jullie zelf doet, je moet 't zelf al mooi vinden en staan achter boodschap. Saartje zoekt de liefde, neemt al snel 8 minuten in beslag, met die kinderen naar voor laten komen enzo 10 minuten, dus moet je dat wel bedenken.
Alle kids zijn dan wel ff van hun stoel en ze mogen als eerste kerk verlaten (onder toezicht) om bellen te blazen.

Annelies
1-7-2011
 Meld misbruik3-7-2010 16:13:33

Hoi!
Dank voor de reacties.
Met kindvriendelijk bedoel ik 'verstaanbaar voor kinderen die ook naar de viering komen'.
Wij hebben zelf nog geen kinderen, maar staan wel allebei in het onderwijs.
Het mag dus een speelse viering worden.
Groetjes!

Mariëlle
31-7-2010
 Meld misbruik5-7-2010 15:27:51

Dag Annelies,

bij mij is het ook zo... ik sta ook in het onderwijs en ben ook op zoek naar kindvriendelijke teksten. Niet zo makkelijk hé... Zou je jouw misboekje en het boekje van Lieve ook eens willen doorsturen naar mij (marielle.jonas@hotmail.com)? Dat zou mij al heel wat vooruit helpen.

Heel erg bedankt. groetjes

Dorothy
6-8-2011
 Meld misbruik23-8-2010 19:24:00

Hey Annelies,

Leuk dat ik je hier tegenkom!!
Wij zullen waarschijnlijk Saartje zoekt de liefde gebruiken.
Hazeltje (Raad eens hoeveel ik van je hou) is onlangs nog gebruikt geweest in de viering van een collega...
Da's ook heel mooi!

Dorothy

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Huwelijksviering nodig?
Ellis&You Bijzondere muziek voor die bijzondere dag in Antwerpen
Maak de mooiste dag van je leven af met de mooiste muziek. Laat je ontroeren door de betoverende stem van Ellis. Live begeleid op piano en/of gitaar voor uw ceremonie en receptie of live on tape voor een verrassend, extra geslaagd avondfeest! Meer info
Lillee's Land Lillee's Land in Tienen
Oldschool vintage swing & jazz Bij ceremonie duo zang - gitaar Meer info
Rent a Priest vzw Rituelen voor mensen van nu in Tielt
Rent a Priest verzorgt vieringen waarin u centraal staat, met de taal en de accenten die u wenst, op de plaats van uw keuze, met warmte, verbondenheid en passie. Rent a Priest is geworteld in de room-katholieke traditie en staat open voor iedereen. Meer info
Huyze Miekado Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires in torhout
De eerste échte winkel voor trouwcadeautjes, gastenboeken,ringkussentjes, strooimandjes, enveloppendozen en trouwkaarten! Meer info