Terug naar overzicht
Werk met tafelnamen. Je geeft elke gast of koppel dat binnenkomt, een kaartje met hun tafelnaam erop, zo worden er met 1 tafelnaam al snel 10-12 personen aangesproken. Dit gaat véél sneller en er is geen verwarring ivm de weerkerende namen of namen die verkeerd worden uitgesproken. Je kan voor de tafelnamen werken met iets wat bij jullie past: iets ivm hobby's, werk, interesses,... Bij ons waren het reisbestemmingen waar we met ons tweetjes al waren geweest. De mensen kregen dan een kaartje met de reisbestemming + een foto van ons tweetjes daar.
hey Veerle, wij hebben krasloten gemaakt , iedereen krijgt een kraslot bij het binnen komen. En in plaats van dan de namen af te roepen, mag iedereen zijn lotje krabben , iedereen met hetzelfde symbooltje zit aan dezelfde tafel...
Hoi An, Leuk idee van die krasloten! Waar haal je zoiets? Groetjes Saar
Bij ons krijgt elke tafel de naam van een praline. Bij het binnenkomen krijgen de gast een mini-pralinendoosje waarop de tafelnaam zal bevestigd zijn.
Wij werken met snoepjes, iedere gast krijgt een snoepje bij het binnenkomen op de tafels staan dan glazen potjes met dezelfde snoepjes erin zo kunnen ze hun tafel terugvinden ik vind het idee van die krasloten ook supperleuk !!
Wie geeft hen dan die kaartjes , snoepjes enz wat daar steekt op dat moment dan toch wel wat tijd in om dan te zien wie welk snoepje ofzo moet krijgen?
Wij werken met het thema film. Ik heb zelf bioscooptickets nagemaakt en iedereen krijgt een ticket met een filmnaam erop. Als iedereen aan tafel moet gaan, wordt de titelsong van die film gespeeld bvb de film pretty Woman - Pretty woman van Roy Orbison, enz. we hebben allemaal bekende films met bekende liedjes genomen. Als je wil kan ik je een voorbeeld van de bioscooptickets doorsturen. Je moet ze dan maar gewoon aanpassen. Onze DJ neemt dit voor zijn rekening. Hij geeft ook aan iedereen de kaartjes bij het binnenkomen.
Zo leuke tips!! Mijn vriendin heeft een optiekzaak op hun trouw hebben ze hun tafels allemaal verschillende brilmerken gegeven, op de tafel lag dan de brillendoos met het merk erop. Ikzelf ben een handtas-fan, maar ik denk dat mijn vriend dit geen goed idee zal vinden om de tafels delvaux-prada-,... te noemen :D
Ik vind het idee van de kraslo
Ik vind het idee van de krasloten superleuk. Waar hebben jullie die gehaald of hoe hebben jullie dat gemaakt.