TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
Dorothea
10-9-2010
|
5-7-2010 7:48:50
Ik had heel graag zoiets gedaan als bedankjes voor ons huwelijk, we hadden daarvoor gekeken bij de koekjesfee, maar 4,5€ per bedankje vonden we toch wel teveel :) spijtig natuurlijk!
|
|
Kathleen
24-7-2010
|
5-7-2010 7:57:05
Zelf wou ik ietsje meer materieel, al alles opgesnoept is, blijft er amper wat over. Als dessert of voor babyborrels/verjaardagsfeestjes, etc... denk ik dat het meer succes kent.
Evt. als aanvulling van 'n dessertenbuffet of voor mensen die liever geen dure bruidstaart hebben, kan 't ook... Maar...als je er van moet leven.... dat zou'k niet weten of je dat redt.. moet opboksen tegen dingen als Koekjesfee, maar moet rendabel blijven, die glazuurversieringen etc..., maken dat je wel ff bezig bent per stuk. Je moet er nog es BTW bijrekenen (die jij wel recupereert, maar die prijs voor jouw klanten mee bepaalt), je belastingen inbegrepen en sociale zekerheidsbijdragen.
Als hobby houden maar geld ontvangen, gaat niet samen, dus kan dat in zwart proberen, maar kom je misschien ooit in problemen...
Als je goede leverservice hebt, hoeveelheidskortingen, goede marketingcampagne waarbij je in Google boven gevestigde waarden komt, kan het wel. Moet je aan internetmarketing doen, ff reclame maken voor m'n ventje zijn sector hé. ;) (Maar noem hier geen naam, moet dus kunnen hé?)
|
|
fatimma
18-6-2011
|
5-7-2010 14:12:47
Hey
Heb ook de ontdekking van mijn nieuwe hobby gedaan namelijk fondant - marsepein taarten maken iedereen zegt me ook aldoor waarom doe je dat niet als bijberoep. maar nee bedankt het moet een hobby blijven en heb met men verjaardag 4 taarten en 50 cupcakes gemaakt en ik was al dat ik er een week geen moest maken.
Het lijkt me wel leuk om cupcakes te maken maar zo de dag voor mijnhuwlijk 150 cupcakes staan bakken nee bedankt (ik kan er maar 26 tegelijk in de oven krijgen wegens te weinig vormen :D) en veel eerder moet je ze niet bakken want anders zijn het steentjes tegen de trouw en of je wil of niet der zijn er die ze gaan willen opeten :D want die cupcakes zien er overheerlijk uit niet?
Ik denk wel dat er een markt is maar zoals kathleen zegt een goede marketing mag niet ontbreken of je moeten een winkeltje hebben en in locale kranten reclame maken en mond aan mond reclame dat kan ook snel gaan.
Ik heb rond de 40 roze prinsessencakejes gebakken voor mijn man zijn petekindje haar verjaardag de juf viel bijna uit haar schoenen wist mijn schoonzus me te vertellen en vroeg onmiddellijk waar ze die gekocht had :) (ik ben toch een goede tante eh )
Dus ik denk zeker dat er een markt voor is maar zoals Dorothea zegt 4,50 eur per bedankje bij de koekjesfee :s dan koop ik liever bij de concurente de taartenfee :D alle ingredienten en maak ze dan zelf :D
ik hoop alvast een paar van de jouw cupcakes te zien! als je foto's hebt mag je ze doormailen (als je wil uiteraard ;) ) ik wil je gerust wat foto's van mij ook doorsturen alvast veel succes en moest ik van jullie zijn ! ga ervoor het is tenslotte iets van jullie samen! Kvind dat alleen al super!
groetjes
Fatimma
|
|
sonja
|
5-7-2010 14:52:09
Het gat in de markt is volgens mij gevonden door "de taartenfee".
Kijk maar eens op haar site.
In België was het nog niet zo bekend maar dat begint te veranderen.
Succes !!!
|
|
Kim
21-5-2011
|
5-7-2010 18:24:13
Ja ik ken de taartenfee wel hoor, zo heb ik het ook min of meer leren kennen (workshop bij één van haar feetjes). Ik heb het wel echt een beetje over het concept van Feestcakejes.nl: verschillende "collecties" cupcakes standaard te bestellen .. En dan uiteraard ook wel maatwerk mogelijkheden.
Zou hier in de toekomst doopsuiker e.d. ook wel bij willen betrekken. Werk nu bij babygrafix en cartarosa en ben met niets anders bezig heel de dag dan geboortekaartjes & trouwkaartjes & spulletjes voor winkels dus de stap is niet eens zo heel groot. Verder ben ik ook al zelfstandige in bijberoep, het enige dat ik nog mis om te starten is een diploma banketbakkerij maar daar wordt binnenkort werk van gemaakt via een thuisstudie.
Tegen begin augustus moet ik de eerste trouwbedankjes maken (een 50-tal, verpakt en met een kaartje aan) - benieuwd hoe dat gaat lopen :)
Fatimma, ik mail je nog ;) Benieuwd naar je creaties!
|
|
Kathleen
24-7-2010
|
5-7-2010 20:17:12
Als je dan banketbakkerij kan, is dit concept er bij http://www.bruidstaart.net/ , denk ik wel 'n schot in de roos... Deze lijkt me super, maar zaal werkte al met vaste bakker, anders had ik zonder twijfel daar besteld. Alleen zouden ze nog moeten optimaliseren zodat ze meer gevonden worden. Als je daarin grootste wordt in jouw provincie en/of Vlaanderen, heb je gouden toekomst. Wel één van werken, maar goed.... da's zo bij elke zelfstandige.:)
|
|
|
|
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...
|