TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
wendy
24-8-2010
|
5-7-2010 11:01:53
Hey Caroline ,
Ik begrijp maar al te goed dat het je soms te veel wordt en dat de moed in je schoenen zakt! Veel valt idd op de schouders van de vrouw , das hier ook zo! En soms , heel soms denk ik van : Ik was hier beter niet aan begonnen.. Ook de reacties en meningen van zowel familie als vrienden laat soms te wensen over . Ik zie echt uit naar Mijn dagje maar mijn humeur kan van gelukkig naar ongelukkig omslaan en dan wens ik dat heel deze rompeslomp vlug voorbij zal zijn zodat alles terug zijn normale gangetje kan gaan.
In ieder geval wens ik je een fantastisch huwelijk toe , kop op meid! De laatste loodjes wegen het zwaartst maar het zal lonen! En Geniet achteraf dik en dubbel van je huwelijksreis want die heb je verdiend. En weet je...je hoeft niemand een merci te zeggen achteraf , want je hebt het lekker allemaal zelf gedaan
Grtjs Wendy
|
|
Sarah
28-8-2010
|
5-7-2010 11:06:13
Ik begrijp echt hoe je je voelt. ik loop ook al enkele weken op de toppen van mijn tenen... Wij trouwen een weekje voor jou, en er moet ook nog redelijk wat gepland en geregeld worden. Daarenboven zijn wij een maand geleden verhuisd en zitten we nu middenin een ongeplande verbouwing (het plan was enkele kleine dingen aan te passen, maar blijkbaar is de staat van het huis zo slecht dat ze gewoon ineens alles plat gegooid hebben), maw ik zit nu onze trouw te plannen van op een werf (we hebben amper kasten, zelfs geen keuken, niets, zitten gewoon tussen onze rommel op een stoffige, vieze werf), en dat is echt geen aanrader.
Gewoon ff op de tanden bijten, denk ik, veel meer kan je er niet aan doen hè. En eens je dag er is, zal je al het voorgaande snel vergeten zijn hoor, daar ben ik zeker van!! Veel succes nog, en uiteindelijk zal alles wel goed komen!
|
|
Dorothea
10-9-2010
|
5-7-2010 11:28:02
Meisje toch, de voorbereidingen van je huwelijk daar moet je van genieten, dat mag geen opgave zijn! Ik doe alles ook volledig zelf, van mijn verloofde of schoonouders moet ik ook niet veel hulp verwachten en zij vinden dat ik alles veel te serieus neem (zo heb ik al verscheidene keren echt ruzie staan maken omdat ik wil dat de mannen in kostuum komen en niet gewoon in jeans zoals mijn schoonma wil), maar het is maar één keer je trouwdag en dan moet het perfect zijn! Maar ik jaag mij er niet in op en ik vind het nog steeds heerlijk om alles voor te bereiden en kleine details te bedenken die die dag nog net dat ietsje extra geeft! Nu, op 2 maanden van ons huwelijk ben ik nog van zaal veranderd, omdat we écht niet meer tevreden waren na ons laatste onderhoud. En met de zaal is de datum ook veranderd. Iedereen verklaart mij zot, want ja, er moeten heel veel dingen opnieuw geregeld worden, maar ik vond dat allemaal geen probleem :) het is mijn dag en op die manier zal hij nog beter zijn, dus ik heb het er graag voor over! Dus probeer gewoon terug te genieten van die voorbereidingen, denk aan hoe fantastisch het op die dag zelf zal zijn en spreek er niet meer over met andere mensen, die verstaan dat toch niet! Kom hier op het forum als je heel blij bent dat er nog iets af is, of je je zorgen maakt of dit of dit niet anders zou moeten. Bruidjes onder elkaar verstaan elkaar!
|
|
kitty
11-9-2010
|
5-7-2010 12:04:19
Wat klinkt dit allemaal bekend!
Bij mij is het eigenlijk ons moeder die alleen moeilijk doet. Want als ik het goed bekijk doet mijn vader alleen maar mee om nog naast haar te mogen slapen Spijtig dat ik van hem geen steun kan verwachten.
Ik moet zeggen dat ik het me allemaal niet meer zo aantrek en momenteel heel hard aftel naar de dag omdat zo goed als alles geregeld is!
Beter nog: ik durf er hier en daar iets bijlappen dat ze zeker niet graag zal hebben en ik daarentegen fantastisch vind. Feestmenu: tomatensoep met ballekes, stoofvlees met frieten en dame blanche :) Ze werd groen toen ik het vertelde!!
Kop op meid! Zoals bij jou zal heel veel van de feest aan mij te danken zijn, maar ik weet ook heel goed dat ik het neit anders zou willen :)
Dikke kus
Kitty
|
|
ilse
7-8-2010
|
5-7-2010 12:12:42
Het klinkt inderdaad heel bekend.
Ik zit mij ook druk te maken in bepaalde dingen waar mijn familie raar van opkijkt. Niemand schijnt te beseffen hoe belangrijk dit voor je is (tot ze ooit zelf zoiets moeten plannen hé...)
En iedereen maar zeggen "het komt allemaal wel in orde waar maak je je druk om" terwijl zij gemakkelijk praten hebben, het is wel mijn dag en dan wil ik dat alles écht goed is.
Wat mensen uitnodigen en misboekjes enzo betreft, iedereen zal daar altijd wel zijn mening over hebben en daar moet je je gewoon niks van aantrekken, het is jouw dag en je doet alles hoe jij het wil....
En op de dag zelf zal alle stress wel van je afvallen en zal je stralen en breed glimlachen, je zal wel zien...
groetjes,
ils
|
|
Kathleen
24-7-2010
|
5-7-2010 12:40:07
Semi-herkenbaar, heb echt déja vû, het zijn vooral de bruidjes die al het werk doen, mannen hebben echt het waanidee dat het allemaal vanzelf komt. Nu, naarmate het meer begon te naderen, hoe meer actie ik in hem kreeg, en mijn gezaag zal er wel voor iets tussen zitten. ;)
Ze vinden ook da'k te veel "stress" en pieker enzo, maar zo ben ik gewoon... ben er zo mee bezig en wil het zo perfect die dag... dat snappen mensen niet. Maar goed... ben blij dat ik er bijna vanaf ben, nog ff op tandjes bijten hier. Uitkijken naar de dag en resultaat voor ogen houden, zo hou je 't vol! ;) Moet niet zo opkijken tegen eerste pas, misschien is dat juist weer 'n opkikker als je jezelf ziet stralen in die jurk! Ik kijk regelmatig naar foto's van mij in de jurk, het vrolijkt mij op! :)
Gelukkig zit het mij met ouders en schoonouders wel meer mee, 't is niet dat ze echt dwars liggen, hebben wel altijd hun idee over iets, maar dat blijft allemaal nog beschaafd en blijft bij 'n keertje die mening verkondigen, maar dat moet wel kunnen.
|
|
fatimma
18-6-2011
|
5-7-2010 13:35:48
Nu wat vind ik dat zo jammer dat jullie allemaal zeggen 'dat het maar snel voorbij is'
:( ik keek er echt naar uit om dit zo allemaal te regelen, ik regel zelf ook alles en vraag enkel aan mijn man (wij zijn al gehuwd voor de wet) of hij het OK vindt of als er moet gekozen worden kies ik de 2 of 3 beste items eruit en hij kiest daaruit 1. De rest zoals uitnodigingen schrijven zal ik wel doen (de mensen moeten hun naam toch kunnen lezen :D ) desnoods begin ik daar volgende maand al aan ( en jaja het is nog 10 maand dan) dat misboekje pff zit ik niet mee in wat teksten wat muziek et voila ( wij hebben een zeer goede, makkelijke en moderne priester want als ik sommige van jullie hier lees pfieeeuuuw, amai) mijn beide kindjes hun doopboekje stak ik ook in elkaar op 2 uurtjes snel wat kopie paste printer op boekje instellen en laat maar rollen mooi lintje rond hoho ik zie da al volledig zitten :)
Maar ik begrijp jullie hoor en zeker als anderen zich beginnen te moeien met iets waar jij al maanden mee bezig bent! en dan je werk gaan afbreken of kritiek geven, pfff mag er niet aan denken en meestal komt alles zo bij elkaar, voelt precies iedereen zich geroepen om ongevraagd hun mening te geven over vanalles...
Ik had dat de dag dat ik mijn kleed gaan kiezen ben, moeder was aan het kakken omdat ik naar Oostende gereden was voor mijn kleed, dat het te duur was en noem maar op, mijn man had al 3 keer gebeld om te vragen waar ik bleef, mijn nicht had een verrassingsfeestje de dag ervoor en haar vriend was mij vergeten uit te nodigen(misschien vergeet ik hem op de uitnodiging te zetten :-p ) dus ik ben al wenend toegekomen thuis en ik had net men droomjurk gevonden. Als mensen me dirigeren zoals mijn ma zeg ik nu , ik betaal, ik organiseer, ik kies :-) en mijn schoonma die durft gewoon niets over de feest te zeggen of die krijgt mijn man op haar dak en mijn schoonzus die krijgt op een papierke welke winkels ze mag bezoeken voor een kostuum voor mijn man en als ze braaf is mag ze de foto zien van men kleed :-p dat zijn kostuum bij mijn kleed past, en als ze nie braaf is geen foto en hoop ik voor haar dat ze goed gokt :D haha das nie waar hoor maar hou gewoon in je achterhoofd TIS JULLIE FEEST jij moet ervan genieten samen met je man dus doe zoveel je kan naar jouw zin, en hou de rest erbuiten hoe minder ze weten, over hoe minder ze kunnen zagen ;-)
groetjes en hou je derdoor eh!
Fatimma
|
|
Evy
31-7-2010
|
5-7-2010 16:02:52
hoi! Wat jammer voor je dat je je zo slecht voelt. Het is heel normaal dat er wel wat stress bij komt kijken bij al die voorbereidingen. En heel 'normaal' (maar ook oneerlijk) dat al die stress bij de bruidjes terechtkomt. Hoe je het ook draait of keert als een man een feest organiseert is het toch direct anders. Families weten vaak niet goed wat hier bij komt kijken voor jou persoonlijk. Vooral als je alles zelf wilt doen. Ik denk dat ik in zo'n geval juist heel trots op je zou zijn en je zou helpen en je overladen met complimentjes. En heel misschien zou ik gewoon ook eens een dagje weg gaan met je, gewoon relaxen en niets voor de trouw/werk/huishouden enzovoort moeten doen. Probeer je niets aan te trekken van hun commentaar. Ik vermoed dat schoonouders gewoon soms eens moeilijk willen doen . Maar denk er aan het is niet hun dag. Het is jullie dag. Ik twijfel er niet aan dat je iets heel mooi van gaat maken. Blijf in jezelf geloven en al die negatieve commentaar zoveel mogelijk te negeren. Jij voelt zelf aan wat juist is! Veel succes
|
|
Fabienne
4-9-2010
|
5-7-2010 22:48:00
Hi,
Ik ga het kort en bondig houden: allemaal de boom in! Ik heb wat problemen met één van mijn (volwassen) bruidsmeisjes, had ik het geweten ik zou ze nooit gevraagd hebben! Maar ja, het is telaat nu, probeer er het beste van te maken, helaas is mijn perfecte dag plots zo perfect niet meer, dedju hé, mijn dochter en mijn andere beste vriendin zien het daarentegen allemaal zitten en laat dat nu precies hetgene zijn waar ik me wél aan optrek! Kop op, allemaal den boom in en doe zelf waar je zin in hebt, verspil geen energie aan dingen die alleen maar een ander ergeren.
Have fun en maak er ABSOLUUT een prachtige dag van, ik trouw toevallig op dezelfde dag! Greetz Fabienne
|
|
Wendy
7-8-2010
|
6-7-2010 12:05:18
Hier is het een beetje omgekeerd. Er staat nog 1 maand op onze teller, nog meer dan tijd genoeg dus om al die laatste dingen te regelen... Althans, zo denk ik er over :-) Mijn mama en schoonmoeder daarentegen, die lopen aan de muren op van de stress! Elke keer als ik bij 1 van hen op bezoek ben, is het van "Is dat al in orde? Heeft die al verwittigd? Staat dat al vast?..." Hoe dikwijls ik al gehoord heb: "Nu komt het wel heel dichtbij, heb je nog geen zenuwen?" Man man man, het is precies of je als bruid stress MOET hebben :-) Ik heb ook bijna alles alleen geregeld, aangezien m'n ventje werkweken van 80u heeft, maar ik vond dit perfect! Onze trouwdag zal voor hem ook een grote verrassing zijn :-) Gisteren reden we over de autostrade, zegt hij opeens "Kijk daar, da's ne mooie auto". En ik heb hem moeten antwoorden: "Ah da's goed, want met zo ene rijden we als we trouwen". Om maar een voorbeeld te geven... Echt, ik ben een controlefreak tot en met, maar voor onze trouw ben ik enorm relaxed!! Ja, er moeten nog dingen geregeld worden (bedankingen, tafelschikking, broodjes voor middagreceptie, ballonnen voor aan het gemeentehuis los te laten, ijskar voor aan het gemeentehuis, opvang voor de honden,...) maar ik heb nog 1 maand tijd en ik ben 1 maand thuis dus... Hier is het zelfs zo erg dat ik van de mevrouw van de bruidswinkel te horen kreeg dat mijn mama al een aantal keer gebeld had achter m'n rug om te vragen waar m'n trouwkleed bleef.. Dat mag ik trouwens morgen voor de eerste keer gaan passen!!! Mijne vriend z'n familie woont in Oost-Vlaanderen en we hebben voor z'n grootouders een hotelleke geboekt om al van de dag op voorhand naar hier te komen. Gisteren kreeg ik van z'n oma te horen dat mijn vriend zeker moet zorgen dat zijn auto proper is als hij hen gaat halen, want "Onze schone kleren moeten mee"... Man man man, waar is iedereen mee bezig?? Ik trek me zo weinig mogelijk aan van alle bemoeienissen en ga gewoon verder zoals ik bezig was... Ik vertrouw mezelf voor de volle 100% ('t zou maar erg zijn als't ni zo was) en ik weet dat alles in orde gaat zijn. Het enige wat de anderen moeten doen, is op tijd komen :-) Dat zeg ik hen ook zo als ze zich proberen te moeien!
|
|
|
|
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...
|