Terug naar overzicht
Hele hele goede aftersun, die van Vichy is aan te raden, de melkversie. Bij mij pakt dat alles heel snel weg, net zoals de pijn, geen vervellingen/lidtekens, maar echt, ga voor 'n dure aftersun die toch wat beter werkt dan die uit supermarkt!
Of neem direct blue gel ipv aftersun, da's nog kalmerender, bij de apotheker te verkrijgen.
Als je je echt zorgen maakt over een mogelijk litteken kan je aan je dokter of bij de apotheek een crème/gel vragen die genezing bevorderd. Bij kleinere wondjes heb je veel kans dat je er na verloop van tijd niets meer van zal zien. Van aftersun raad ik Estée Lauder aan.Nniet degene in een bus maar in een pot (principe nivea) een dikke laag op de verbrande plaatsen en de kans op vervellen is kleiner en zorgt ook voor verkoeling.
Je hebt nog een maand tijd...ik denk dat alles in orde zal komen. Veel rusten en wat uit de zon blijven...succes, grtz .
Oei , ik wens je veel sterkte................................
Hey Carmen , Een paar jaar geleden was ik derde graads verbrand op mijn schouders...tot het bloedens toe ! Ik dacht dat zijn littekens voor het leven maar mijn schoonzus soigneerde mij met tomaten en komkommers en uiercremé..ik weet het , het is lachwekkend maar ik heb geen enkel litteken ! Dus gewoon komkommer en tomaten en een pot uiercremé gebruiken ! Of de litteken zalf van biodermal , die heb ik al gebruikt bij bestaande littekens , en die zijn echt goed vervaagd ! Grtjs Wendy
Wat naart schijnt ook helpt om de huid sneller te doen genezen is een asperine per dag nemen. Daar wordt de doorbloeding beter van (dunner bloed) en dat zou genezingproces versnellen...
Geen lapmiddeltjes of aftersun : Flammazine !!! Succes !
Ik heb een grote pot flammazine maar tot zover geen resultaat :-(, ik heb voor ik gisteren naar bed ging (en ook heel de dag door al gesmeerd) mezelf met een dikke laag flammazine ingesmeerd maar het hielp niet! Daarom deze nacht 2 dikke lagen aftersun gelegd. Ik heb van de dokter ontzwellers gekregen en dan 4 dafalgans op een dag! Ik hoop dat ik er een beetje fatsoenlijk kom uit te zien. Mijn rood zal wel bruin zijn hopelijk...tenzij ik ook nog eens gigantisch begin af te vellen....dat zit er ook nog wel in vrees ik. Ach, ik zal al blij zijn als er binnen een maand gewoon niks meer van te zien is, en dat de pijn maar snel verdwijnt want dit is echt niet fijn!
probeer ipv flammazine eens flammigel, is ook wondhelend en is gewoon bij apotheek verkrijgbaar. Veel succes en goed smeren!! groetjes
Hey, Ik heb 10 jaar geleden door de zon brandwonden opgelopen.... na 10 dagen was het ergste voorbij en heb er niets aan over gehouden dus dat komt zeker goed hoor!!! Groetjes,Edel
10 dagen???? Nu zakt de moed helemaal in mijn schoenen :-).
Hey meisje, Na 10 dagen zag er niets meer van en ik had zowat overal oedeem. Op de spoed hadden ze mij willen doorverwijzen naar het brandwondencentrum maar omdat mijn mama verpleegkundige is en haar vriendin ook hebben zij mij verzorgd thuis. Met een grote pot flamazine en wat pijnmedicatie was mijn verlof niet zo goed begonnen toen. Ik heb er niets aan overgehouden en op 6 aug zal je gewoon stralen van geluk en niet van de zalf zenne ;-))Het was vorig weekend dus tegen dit weekend zal je al een enorme verbetering zien en tegen begin volgende week zal je zeker terug gerust mogen zijn! Groetjes,Edel
Ok, merci :-)... De pijn is al wel beter nu maar da's misschien door de medicatie...ik hang constant onder de zalf momenteel. Mijn hoofd begint al wel als schuurpapier aan te voelen, dus ik heb wel schrik dat mijn vel er nog af gaat komen. Ach ja, beter afbladderen dan een opgezwollen hoofd zeker :-).
Hey, Goed hydrateren! Ik zou naar een schoonheidssalon raad vragen wat een goede crème is! Komt echt wel goed! Nog vier weken dus je huid kan nog goed herstellen op die tijd! Groetjes,Edel
Ondertussen heb ik roze plekken van het afvellen afgewisseld met wat rood en bruin hard vel...echt heel schoon :-)