Terug naar overzicht
Veuve Clicquot (doorsneeprijs) als 't echt moet zuivere champagnesmaak moet zijn, voor iets zoetere: Laurent-Perrier (ietsje goedkopere champagne).
Laurent Perrier, Piper, Bollinger (James Bond champagne), Louis Roederer, Dom Pérignon (duur), Veuve Clicquot, .. Tegenwoordig heeft men ook heel goede cava's bv Codornui.
Hey, wij gaan steeds zelf onze champagne halen, wat nu ook is gebeurd. We hebben Brugnon brut genomen. Het zijn wel magnum flessen ( 1,5 liter ipv 0,75 liter) en ze zijn gevuld met een betere klasse van champagne brut nl. millisimé (of het goed geschreven is weet ik niet). Je hebt ook sec en demi-sec... Merken die we ook drinken heb je ook Prevteau, Crêpeau, ... Tis een kwestie van smaak. Natuurlijk weet ik niet of je handelaar aan deze flessen geraakt via zijn leverancier. Maar voor een fles is het normaal rond de 12 euro... Je hebt echt heel veel keuze anders moet je aan je cateraar eens vragen of je volgens hem een goeie champagne waarmee hij vaak werkt, eens mag proeven. Groeten, Astrid astridenbart110910.bruiloftsite.nl
Hoi Heleen, er zijn wel honderden champagnehuizen. Alles hangt dus af van de eigen smaak. Ook van de soort: neem je een blanc de blancs of een brut, of een millesime... De ene kan je overheerlijk vinden, de andere ronduit slecht, en dat alles van éénzelfde huis. Persoonlijk vind ik Mercier heel lekker, Piper daarentegen, ondanks de naam, minder. We hebben gekozen voor de Brut van Lemaire, typisch eraan is dat ze de smaak overneemt van de eikvaten. Een krachtige dus, om van te genieten. Hopelijk denken onze gasten er ook zo over :°) Veel succes bij het kiezen! Tip: anders eventjes verschillende champagnes inkopen in een warenhuis, thuis ervan genieten in het zonnetje en vervolgens punten geven! Ik krijg er precies als spijt van dat we al gekozen hebben :°) Groetjes, An
Ik zou ook eerder voor cava gaan...