Nu Online
Momenteel zijn er 654 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

welke champagne?

6-7-2010 20:45:41
Beste (aanstaande) bruidjes,

We trouwen al bijna en donderdag gaat de cateraar de dranken ophalen. Nu vroeg hij of we een voorkeur hadden m.b.t. de champagne.

Ik ben zelf niet zo'n champagnedrinker. Welke champagne vinden jullie goed?
We willen wel een beetje een merk aangezien we maar één keer trouwen. Maar liever niet de allerduurste !

Heleen
10-7-2010
Meld misbruik

Reacties: 5 | Gelezen: 1201

Kathleen
24-7-2010
 Meld misbruik6-7-2010 21:07:12

Veuve Clicquot (doorsneeprijs) als 't echt moet zuivere champagnesmaak moet zijn, voor iets zoetere: Laurent-Perrier (ietsje goedkopere champagne).

Jessica

Meld misbruik6-7-2010 21:58:58

Laurent Perrier, Piper, Bollinger (James Bond champagne), Louis Roederer, Dom Pérignon (duur), Veuve Clicquot, ..

Tegenwoordig heeft men ook heel goede cava's bv Codornui.

Astrid
11-9-2010
 Meld misbruik7-7-2010 8:33:30

Hey,

wij gaan steeds zelf onze champagne halen, wat nu ook is gebeurd. We hebben Brugnon brut genomen. Het zijn wel magnum flessen ( 1,5 liter ipv 0,75 liter) en ze zijn gevuld met een betere klasse van champagne brut nl. millisimé (of het goed geschreven is weet ik niet). Je hebt ook sec en demi-sec... Merken die we ook drinken heb je ook Prevteau, Crêpeau, ... Tis een kwestie van smaak. Natuurlijk weet ik niet of je handelaar aan deze flessen geraakt via zijn leverancier. Maar voor een fles is het normaal rond de 12 euro...

Je hebt echt heel veel keuze anders moet je aan je cateraar eens vragen of je volgens hem een goeie champagne waarmee hij vaak werkt, eens mag proeven.

Groeten,
Astrid
astridenbart110910.bruiloftsite.nl

An
18-9-2010
 Meld misbruik7-7-2010 10:47:37

Hoi Heleen,

er zijn wel honderden champagnehuizen. Alles hangt dus af van de eigen smaak. Ook van de soort: neem je een blanc de blancs of een brut, of een millesime... De ene kan je overheerlijk vinden, de andere ronduit slecht, en dat alles van éénzelfde huis. Persoonlijk vind ik Mercier heel lekker, Piper daarentegen, ondanks de naam, minder. We hebben gekozen voor de Brut van Lemaire, typisch eraan is dat ze de smaak overneemt van de eikvaten. Een krachtige dus, om van te genieten. Hopelijk denken onze gasten er ook zo over :°)

Veel succes bij het kiezen!
Tip: anders eventjes verschillende champagnes inkopen in een warenhuis, thuis ervan genieten in het zonnetje en vervolgens punten geven! Ik krijg er precies als spijt van dat we al gekozen hebben :°)

Groetjes,
An

Véronique
31-7-2009
 Meld misbruik7-7-2010 13:13:21

Ik zou ook eerder voor cava gaan...

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...