Terug naar overzicht
Hey Nathalie! Ik ben afkomstig van Flobecq, dat is dus echt niet van van Lessines :)! Je hoeft helemaal niet bang te zijn! Als je uitlegt dat jullie vlamingen zijn, dan zullen ze hun best doen om het zo verstaanbaar mogelijk te maken! Ik vind helemaal niet dat ze daar een accent hebben. Lessines is natuurlijk geen faciliteiten gemeente, maar volgens mij kunnen er op de gemeente nederlands. Bel gewoon voor de zekerheid nog eens naar het gemeentehuis en leg je angst uit, ze zullen het wel verstaan :)! Wanneer je "ja" moet zeggen is volgens mij heel simpel. Als je je naam hoort, wees dan aandachtig, de burgemeester (of schepen) zal naar je kijken en dat is het moment om "ja" te zeggen. succes nog!
Inderdaad, er zal je wel duidelijk gemaakt worden wanneer je iets moet zeggen en met een gebaar zal teken gedaan worden wanneer je recht moet staan of naar voor moet komen. Ik zou daar niet te veel om panikeren. Zo'n 'plechtigheid' duurt toch maar een kwartiertje...
Misschien 'oui' zeggen in plaats van 'ja'? ;-)
Hé, bedankt allemaal voor jullie reactie. @lisselot: ik zal inderdaad eens naar het stadhuis bellen en hen uitleggen dat ik daar toch wel wat stress voor heb. Bedankt voor de tip @tinneken: idd, oui zal beter zijn dan ja. had ik eerlijk gezegd zelf nog niet aan gedacht.