Nu Online
Momenteel zijn er 604 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Origineel cadeau in geld geven

12-7-2010 21:54:11
Hallo iedereen!
Mijn zus trouwt in augustus en zouden haar graag geld geven maar op een originele manier bijvoorbeeld briefjes in plant verstoppen met strikjes enzo, hebben jullie nog leuke tips? Mogen ook ideetjes zijn met muntstukken, hoeft niet per se met briefjes. Alvast bedankt!
Groetjes,
Evy

Evy

Meld misbruik

Reacties: 15 | Gelezen: 3197

Hilde
23-7-2010
 Meld misbruik12-7-2010 22:05:40

centjes in een ballon steken(briefjes)
een fotokader vol briefjes steken
briefjes in een fles

Sarah
28-8-2010
 Meld misbruik12-7-2010 22:32:24

Hallo Evy,

Toen mijn zus getrouwd is hebben wij een papieren verkeersbord gekocht waar in het midden "hoera, pas getrouwd!" stond (kan je zo kopen), dit achteraan verstevigd met extra karton en vooraan op de rode rand van het verkeersbord hebben wij allemaal stukken van 1 en 2 euro gekleefd. Wij hadden deze bevestigd met fotoklevers en dan voor de veiligheid nog een klevende plastiek erover. Blijkbaar wel een hele job om nadien los te krijgen, maar ze vonden het wel super leuk!

Evy

Meld misbruik12-7-2010 22:51:20

Bedankt al voor de superideetjes!
Sarah, waar kan je zo'n verkeersbord kopen? Ik ben van regio Mechelen, weet je daar soms winkel? Mercikes!

veerle
21-5-2011
 Meld misbruik12-7-2010 22:58:57

Hallo Evy,

Heb wel eens gezien op een trouwfeest dat ze allemaal kleine babypoppetjes in een bloemkool gestopt hadden, met daaraan de centjes vastgemaakt...super...had veel positieve reacties...

rafa
6-5-2011
 Meld misbruik12-7-2010 23:09:41

zijn het snoepers??? ik heb voor trouw van een vriendin een snoep taart gemaakt (op zo een isomodoos met deksel), vanbinnen allemaal munten in zo gelatine voor tussen bloemen, deksel erop en volledig versierd met snoepjes (erop geprikt met tandenstokersp), ze vonden het heel leuk... en lekker!!!

Sarah
28-8-2010
 Meld misbruik12-7-2010 23:10:08

Wij wonen in Wilrijk (Antwerpen) en hier heb je in het centrum zo'n gadget-winkeltje (weet de naam niet meer, is op een hoek) waar je die kan kopen. Over andere winkels heb ik geen idee...

Kathleen
24-7-2010
 Meld misbruik12-7-2010 23:25:51

Nen aquarium met goudviskes, maar op bodem dan allemaal muntjes tussen/ipv de steentjes...
In 'n blok gips steken in mooie vorm...
In 'n soort pinata...

angela
2-10-2010
 Meld misbruik13-7-2010 8:20:59

een klein zwembadje opblazen vullen met zand en daarin geld verstoppen. (ook munten natuurlijk).
of inderdaad een plant en daarin geld steken.

Femke
26-2-2011
 Meld misbruik13-7-2010 8:33:28

Munten laten inbakken in een brood. Hoe kleiner, hoe liever natuurlijk...

Astrid
11-9-2010
 Meld misbruik13-7-2010 10:33:02

Let op mijn geld in water en of beton/ gips te steken! Dat het niet verkleurd. Banken nemen dit geld niet meer aan!!!
Wij trouwen in september en ik hoop dat ze briefjes gebruiken. Met munststukken moet je er ook nog op betalen om in te leveren.

Wij hebben eens een grote doos genomen en daar allemaal brol in gestoken... Tussen de brol allemaal briefjes van 5 euro... bv tussen telefoonboek, in een kleine vaas, we hadden ook een soort van opberger voor tegen de muur van kind en gezin... en dat hadden we volledig volgestoken met schavelingen en papier... Dus een grote zoektocht en echt alles uitpluisen want er kan overal geld in zitten...
Achteraf hebben we dan ook een fotoboekje gemaakt van de makingoff. We hadden hun ook gezegd om nog niets weg te doen voor ze het boekje hadden... Als ze mss een briefje vergeten waren zou dat boekje een grote hulp zijn...

groeten,
astridenbart110910.bruiloftsite.nl

Evy

Meld misbruik13-7-2010 12:10:09

Bedankt allemaal voor de superleuke hintjes!

Véronique
31-7-2009
 Meld misbruik13-7-2010 14:18:22

Wat Astrid zegt, is zeker waar: je moet betalen in de bank als je véél kleingeld moet binnenbrengen!!! Dit moet verzonden worden naar de Nationale bank om gesorteerd en geteld te worden. Vroeger kon dat in de bank zelf, maar doordat er heel wat Turkse munten in omloop zijn die héél erg op de euro gelijken, moet dit gesorteerd worden in de Nationale bank. Hiervoor moeten kosten betaald worden.
Jammer dat je dan niet je volledige geldcadeau in handen krijgt!

Vgl. Turkse lira's en euro's: http://www.wirtzfeld.be/photos/albums/userpics/10001/normal_turkselira.jpg

Gelukkig werkt mijn pa in de bank en moesten wij daardoor geen kosten betalen.

Laura
14-5-2011
 Meld misbruik13-7-2010 15:59:16

Wij hadden voor een trouw vorig jaar een artistieke vriend een karikatuur van het koppel laten maken op een groot bord. Dit hadden we dan beplakt met veel centjes (jawel ook koper) zodat we verschillende kleuren hadden en zij dus een portret in geld hadden. Iedereen vond het erg leuk!!

Het is inderdaad wel zo dat je geld moet betalen om dit binnen te brengen bij de bank maar het koppel had dit dan gewoon allemaal bijgehouden en dit sporadisch uitgegeven in de winkel. Gelukkig waren wij de enigen met kleingeld :-)

Carolina
1-8-2009
 Meld misbruik13-7-2010 16:37:41

Wij zijn vorig jaar 1 augustus getrouwd. Mijn collega's hadden een zwembadje van de wibra bij waardat we met onze voeten konden gaan inzitten. Dan allerlei vetlapperij erin....

Wij hadden voor meer dan 65O euro aan klein geld, de bank (record) heeft dit gewoon aangenomen zonder mopperen. Ik had alles per soort gesorteerd maar dat was veloren werk toen ze op de bank alles bijeen kapten.

op you tube vind je een filmpje van ons en ons bad. intypen: Carolina en Bart (collegaatjes)

groetjes, Carolina

Tine
28-8-2010
 Meld misbruik18-7-2010 22:20:35

Hey,

In de kaarsenwinkel Acanthus (www.acanthuskaarsen.be) verkopen ze kaarsen met muntstukken in. DAt is ook wel heel leuk om te geven!

Groetjes,
Tine

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...