Nu Online
Momenteel zijn er 471 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

budgetvriendelijk trouwen

13-7-2010 13:26:24
Hey Iedereen,

Ik had de volgende vraag. Mijn vriend en ik overwegen om te trouwen. Ons probleem is echter het volgende, we willen er niet teveel geld aan uitgeven. Ik heb ook absoluut geen idee hoeveel alles ongeveer kost. We zouden met zo'n 60 mensen zijn om te eten en er zouden +/- 30 personen bijkomen voor het avondfeest en een 20tal die enkel voor de receptie zouden worden gevraagd. We hadden al een kokkin in gedachten, die een menu zou kunnen maken van +/-40 euro pp, maar hoeveel kost de drank voor dat aantal personen voor een hele avond? Een zaal zouden we eventueel ook al hebben, maar die moet aangekleed worden. Hoeveel kost zoiets? Verder dan ook nog een DJ, en een Fotograag... pff

Is het mogelijk zoiets te organiseren voor +/- 5000 euro?

Jessica
7-7-2012
Meld misbruik

Reacties: 24 | Gelezen: 2895

sharon
10-9-2011
 Meld misbruik13-7-2010 13:40:05

hey jessica
wij houden geen receptie in de namiddag maar gewoon een avondfeest waar iedereen dan een 3-gangen menu krijgt. wij zoeken goedkope feestzalen omdat we nog jong zijn en niet veel centjes hebben. ons budget komt ook op 5000 euro dit omdat mijn kleed heel goedkoop is en omdat vrienden mijn haar doen, willen draaien op ons feest en onze foto's trekken. bij de meeste feestzalen is tijdens het eten de drank inbegrepen dit komt rond de 13 euro bij ons per persoon. je kan zoals ons aan je vrienden vragen om te draaien en foto's te trekken. bij ons is bijna alles al geregeld alleen de zaal zijn we nog niet uit omdat dit het duurste van heel de trouw is

veel succes

groetjes
sharon

Friedl
2-7-2010
 Meld misbruik13-7-2010 14:05:27

Wij hadden een uitgebreide receptie voor 112 man en menu met dessertbuffet voor 33 man + drankforfait na de maaltijd, in een niet al te goedkope zaal (eigenlijk 1 van de duurdere die wij bezocht hebben). Zonder DJ. Dat heeft ons zo'n €4600 gekost. Dus als je wat zoekt, moet dat wel lukken...

ingeborg
17-7-2010
 Meld misbruik13-7-2010 14:22:16

ik vrees ervoor eerlijk gezegd...
als je àlles optelt; 5000 euro dan?
Wij wilden het ook budgetvriendelijk houden.....maar zitten aan een bedrag van zeker 12000 euro! Alles samen hé...
Er komt zoveel bij kijken...allemaal extra kosten....

Succes!!

isabelle
1-8-2010
 Meld misbruik13-7-2010 14:26:18

ik weet niet van waar je bent maar in laarne is er de zevensterre en die geven de vrijdag feesten ik dacht voor 55 euro pp het is een feest die 6u duurt en uw drank eten is inbegrepen. Wij geven ook ons feest daar. We zouden eerst ook alles zelf doen maar uiteindelijk kwam dit duurder uit. Als je van die buurt bent informeer dan eens ze zijn zeer vriendelijk.

Véronique
31-7-2009
 Meld misbruik13-7-2010 14:28:41

Idd, voor €5000 àlles in, dan ga je héél goed moeten rondkijken en veel zelf doen, hoor... Er hangt natuurlijk veel van af hoe jij je dag ziet...
Kledij, bloemen, eten, fotograaf, dj, vervoer, ringen, zaal, kerkdienst (?), misboekjes,... Ik denk dat je veel zult moeten inperken...
Je krijgt natuurlijk veel terug in 'geldcadeaus', maar daarvoor moeten de centjes er wel eerst liggen, hé...

kelly
24-6-2011
 Meld misbruik13-7-2010 14:52:38

Wij hebben het geluk dat we een bevriende DJ hebben , vrienden die professioneel foto materiaal hebben ( dus niet een klein digitaaltje maar echt een grote - én ze kunnen der ook mee werken ! )
de videograaf doet een vriendendienst voor onze getuige waardoor hij 500 euro van zijn prijs heeft gedaan , de rest krijgen we als cadeau , dus betalen we ook niet.

Enige wat we gaan doen is die mensen ook op het feest laten meegenieten van eten en drinken.

daarnaast kan je als je goed rond kijkt op het internet je accessoires goedkoop vinden. Je jurk kopen in een uitverkoop of eventueel laten maken ?
ik ben er zeker van dat je onder de 5000 kunt blijven...

Voor ceremonie vervoer kan je bijvoorbeeld een oldtimer clubje of dergelijke raadplegen , die doen regelmatig eens 'een toerke' en dan moet je dikwijls maar enkel de benzine betalen.
en inderdaad kan je ook enkele dingen zelfmaken ... bijvoorbeeld een bruidsboeket zelfmaken ipv 100euro te betalen om het te laten maken.

je vind op het internet en hier op het forum genoeg ideetjes :)

ik ga ook zoveel mogelijk zelf proberen te maken .

kelly
24-6-2011
 Meld misbruik13-7-2010 14:53:39

Oh ja , en als je oud goud kunt gaan binnenbrengen , dan kan je ook nog 'gouden zaakjes ' doen ivm je trouwringen.

Eline
31-7-2010
 Meld misbruik13-7-2010 14:59:17

Wij geven avondfeest voor heel de familie maar er komen maar iets van 78 man.
En receptie hapjes halen we zelf, koud buffet doet de mama aan inkoopprijs dus das niet veel geld zo een 7 euro p.p met alles en dan 2 euro p.p voor ijstaart en we doen dan nog gewoon koekjes daarbij en pralines. Onze kledij... ik trouw in gewoon kleedje van Paprika en vriendin gwn jeans en hemdje erop.. Bloemen 50 euro bruidsboeket en dan nog eens 50 a 100 euro voor de rest van versiering. Fotograaf zijn gwn vrienden die het voor niks doen. Dj is de huis dj 250 euro voor heel de nacht. Vervoer is de hippe peugeot :-D. Ringen is van amici 180 euro een badje... Ja en de zaal moeten we gwn drank betalen maar geen huur of bediening. Ja en bruidskindjes dragen kleedje van C&A van communi collectie. Wettelijk huwelijk is 91 euro. Decoratie is wel nog veel 200 euro en ja de bedankjes 250 euro maar we waren niet tevreden van de eerste maar waren al betaald en hebben dan nog eens nieuwe besteld. Het is natuurlijk beetje zoeken maar het lukt :-D.

Groetjes

Friedl
2-7-2010
 Meld misbruik13-7-2010 15:19:10

Als je dat budget hebt voor àlles is het idd wat puzzelen, maar dat moet ook lukken hoor. Toch als je niet voor de kerk trouwt en het niet te groots aanpakt. Bv. geen écht trouwkleed maar gewoon een mooie jurk al dan niet in het wit. Geen versieringen aan de auto, geen suite vervoer regelen, etc. Goed uitkijken wat je koopt van accessoires, het kàn wel goedkoop.

Annelies
2-10-2010
 Meld misbruik13-7-2010 15:29:08

Natuurlijk wil iedereen alles zo goedkoop mogelijk. Maar zorg dat je er geen spijt van krijgt. De ringen zijn normaal voor de rest van uw leven. Samen met de foto's zijn dat de enige tastbare souvenirs van uw grote dag. Dat zijn de posten waar wij niet of een frank gekeken hebben.
Drukwerk, bloemen, DJ, kleren, ... als je goed uitkijkt moet je daar zeker kunnen op sparen.

Claudia
12-8-2011
 Meld misbruik13-7-2010 19:05:09

Mijn verloofde en ik wilden ook een goedkoop huwelijk, maar met enkele extra's. We trouwen in de kerk en het gemeentehuis, enkel voor dichte familie. Dan hebben we een zaal gehuurd. Die is wel 450 euro, omdat ik geen zin had om een parochiezaal aan te kleden. Dan is er een bbq van een traiteur voor de suite. 250 euro voor 20 man. Daarna avondfeest voor vrienden, familie, collega's, ongeveer 150 personen. Zij krijgen drank en hapjes en laat op de avond is er een bruidstaart. Dat zal komen op zo'n 2500 euro, maar je kan dan bijvoorbeeld ook de bruidstaart laten vallen. Dan is er ook een DJ van 550 euro en we hebben een fotograaf van 450 euro. We hebben dan ook een bedankingscadeautje voor 200 euro ongeveer denk ik. En één van die extraatjes is dat ik en mijn vriend wel trouwkleren gaan kopen, maar je kan bijvoorbeeld ook naar een goedkopere trouwwinkel gaan of zo... Wij gaan waarschijnlijk trouwringen in titanium kopen. Vooral om het budget ook. Na een aantal jaren kunnen die ringen nog vervangen worden door duurdere ringen als we willen... Je moet gewoon rondvragen voor prijzen en het lukt wel. De broer van mijn verloofde heeft ook een bbq gedaan voor de dichte familie en dan een avondfeest met enkel hapjes en drank in een parochiezaal en ik denk wel dat zij onder de 5000 euro zaten.

Nele
14-5-2011
 Meld misbruik13-7-2010 22:03:02

Hoi,
Onze trouw gaat rond de 7000euro zijn met alles in...en we hebben niet het goedkoopste van het goedkoopste, hoor! 5000euro moet lukken...al moet je dan waarschijnlijk niet voor een echte feestzaal gaan, maar eerder een gewone zaal ergens waar je dan bv. traiteur laat komen. Echte feestzalen zijn vaak het duurst en die durven veel te vragen voor drank!
Groetjes!

vanessa
4-9-2010
 Meld misbruik14-7-2010 14:50:51

hallo,

ons feest alleen, dus dit wil zeggen :zaal,
smiddags eten 3 gangen met 18 personen
receptie van 2uur voor 100 personen
en avondfeest met beenham en drank heel de avond voor 100 personen
versiering
dit zal ons ongeveer 5000€ kosten

al de rest is niet meegerekent

fotograaf is een vriend van ons
ringen
dj ook vriend maar moeten die wel betalen mar niet zoveel
kledij ik en man
kledij kindjes
schoenen
uitnodigignen
bedankingen
cadeaus getuigen en ouders
enz....
wij dachten ook niet aan zoveel te liggen hoor, maar als je nu en dan iets koopt krijg je op het einde geen grote bedragen meer alleen dan de zaal

jo
17-7-2010
 Meld misbruik15-7-2010 7:43:48

wij wouden dat ook zo doen....100man receptie 65 voor avondfeest... tis wat rekenen en tellen maar dat lukt wel....hebben trike's als vervoer vrienden die filmen en foto's maken
gratis zaal ...maar komen dan ook nog op zo'n 6000€.tis veel geld maar wordt wel een mooie dag....grts de jo

katrien
1-10-2010
 Meld misbruik17-7-2010 7:10:03

Wij gaan rond de 6000 euro kwijt zijn voor alles ;-)

200euro zaal
350euro dj
150 ceremoniemeester
900euro ongeveer voor drank
28,75 euro voor 5 hapjes en hoofdschotel(we zijn ongeveer met 65man)
45 euro voor mijn ventje zijn kostum(gekocht in de solden ;-)
246euro voor de kerk
115 euro gemeentehuis

Kleed krijg ik natuurlijk van mijne papa :-)

en voor al de rest moeten we nog kijken :-):-)

xxxxxxx

NELE
3-9-2010
 Meld misbruik18-7-2010 22:14:43

wij hadden ook een budgetvriendelijk huwelijk in gedachten van rond de 5000 euro, maar hoe meer weken er voorbij gingen hoe meer het budget omhoog ging.
we zijn enorm geschrokken van wat alles kost. ondertussen is het bedrag (all in) bijna verdubbeld.
ik wens je veel succes ... ik denk wel dat het haalbaar is, maar dat moet je vaak 'nee' kunnen zeggen, op je tanden bijten en niet te veel exta's doen en daarop bezuinigen.groetjes Nele

Sara
20-8-2011
 Meld misbruik25-7-2010 15:28:33

@ Claudia:

Wij zouden ook een bbq willen geven, omdat we allebei geen hele middag/avond aan een tafel willen zitten... zaal hebben we niet, aangezien we het op groot familie privédomein doen, echter dienen we wel een tent te voorzien en extra toilletfaciliteiten. Maar ik ben dus nog op zoek naar iemand die bbq op locatie doet.
Mag ik vragen wie jij hiervoor hebt ingeschakeld?

Voor de rest besparen wij op uitnodigingen, wij drukken geen uitnodigingen maar sturen enkel per mail uitnodigingen en de mensen kunnen online registreren of ze aanwezig zullen zijn of niet. Enkel de oudere generatie krijgt een uitnodiging die we zelf maken en drukken. Voor de rest hebben we heel wat vrienden waar we beroep op kunnen doen. Wat vervoer betreft, gaan we gewoon onze eigen auto nemen (witte bmw 1 reeks coupé, dus die mag er wel wezen) En we vragen ook geen cadeau's maar enkel centjes, aangezien we al alles hebben. En uiteraard hopen we dat onze ouders en bomma's nog een centje bijsteken ;-)

Ik ben van mening dat je zeker onder de 5000€ kan blijven als je hier en daar bespaart.

Veel succes in ieder geval!
Grtjs

Sara

marijke

Meld misbruik26-7-2010 19:33:26

http://www.lafiestaweb.be/paella.php?la=nl
http://www.traiteurdesingel.be/Catalogus/Budgetvriendelijk%20huwelijksfeest.htm
http://www.tendauwe.be/downloads/cateringfolder_tendauwe.pdf pg 27
Veel feestzalen spelen reeds in op het feit dat vele koppels alles zelf moeten betalen, en hebben dan ook wel ergens een budget formule verborgen tussen de duurdere menu's.
www.meyers-promotions.be feest aannemer carine uit lokeren denk ik. Er staat nergens geschreven dat het traditioneel moet hé, en wie lust er nu geen paella, frietjes, balletjes met krieken en chocomousse. Tip voor je budgetkleding, als je niet in traditioneel wit trouwt, smart shopping sophie. Is een outlet store waar in de maand augustus de overstocks van suite kledij van 2010 zou binnenkomen. Ik kocht er een rok en top van oni onik voor 256€.
Veel succes.

virginia
11-12-2010
 Meld misbruik27-7-2010 13:13:39

2 uren receptie met 10 hapjes
menu met dranken
en dranken voor dansavond samen 57€

dj 200 €

trouwkleed zelfgemaakt (stof 35€)

decoratie van de zaal zelf gratis gebruik

wel komen nog de invitaties en zo erbij.
Ik zou aan alle koppeltjes aanraden om zoveel mogelijk mensen voor de receptie uit te nodigen (dat brengt op ;-)). Vorig jaar is mijn dochter getrouwd en ze heeft er veel aan over gehad, ze zijn zelfs nog ermee op reis kunnen gaan met nog overschot; vooral door het uit nodigen van mensen voor alleen de receptie. De oudere mensen (+50) geven wel gemiddeld meer.

Hopelijk hebben jullie hier iets aan.
Ik zou zeggen neem de tijd om alles uit te zoeken en te vergelijken wat het beste is in de streek.

Succes!

Sharon
20-8-2011
 Meld misbruik6-8-2010 13:51:17

Voor goedkope en mooie bruidsjurken, misschien een kijkje gaan nemen in Cachet in Antwerpen, vlak bij het Sint-Jansplein! Ik kocht er een suitekleedje voor de trouw van mijn beste vriendin, maar ze hebben ook goedkope bruidjurken en mooi! Je vindt ze daar voor ongeveer 200 € ipv min. 1000 als je in een echte bruidwinkel gaat kijken.
Wij zouden graag mooie kleren hebben en mooie ringen, foto's zullen door vrienden gebeuren en aan vervoer gaan we ook niet veel uitgeven... De suite zal met eigen auto's rijden, die ze dan zelf wat versieren... Ik zal wel wat helpen :)!
Succes

Jessica
7-7-2012
 Meld misbruik12-8-2010 21:29:44

bedankt voor de tips iedereen!

ann
2-7-2011
 Meld misbruik3-9-2010 19:34:02

Weet niet waar je woont maar brouwershof in affligem is erg budget vriendelijk
zaal is 500euro
voor 27euro heb je een menu met voorgerecht,soep,hoofdschotel en dessert,met e dessertbuffet(inclusief koffie) is het 34
je kan soep of voorgerecht weglaten,dan bespaar je nog.(dan kan het voor 23 of 20 euro)
aperitief(schuimwijn ,cava.....)mag je zelf meebrengen en geen stopselprijs
voor de rest van de drank geniet je van groothandelsprijzen(eventueel ook voor de wijnen)
dj is 450 tot 5h
dus met het aantal personen dat je bent ga je het hier zeker halen hoor!!!

Elissa
9-7-2011
 Meld misbruik10-9-2010 22:38:19

hey...
wij hebben een zaal gehuurd die we niet moeten betalen... enkel een minimum drankafname van 750 euro voor alle gasten.
mijn jurk huur ik voor 300 euro.
mijn fotograaf kost 125 euro voor de hele dag en alle foto' sop cd-rom
vervoer daar worstelen we nog mee maar je kan iedereen zelf met eigen auto laten komen... en eventueel een iets "chiquere" wagen huren voor julliezelf...
ik heb een buffetdienst gevonden die een heel koud buffet bezorgd (gemengd) voor 50 personen voor nog geen 800 euro.
Mijn bruidstaart kost 150 euro.
de kledij van men kids (tevens ook bruidskindjes) ga ik halen in offerandestraat in antwerpen of bij de communiecollectie in C&A.
de ringen heb ik gevonden bij fede di oro voor 350 euro.
de decoratie van de zaal kan ik zelf doen maar laten we misschien doen voor 500 euro ongeveer.
we geven geen receptie.
de kerk kostte ons 250 euro.
voor het koud buffet komen er dus 50 mensen en nadien komt er daar nog een 30 tot 50 man bij voor de rest. toch wel netjes vind ik...
dj kan je al vindne voor 300 euro of iemand uit je vriendenkring...
je kan het zo duur maken als je zelf wil eigenlijk mits een paar belangrijke dingen waar je niet te buiten kan :)

ann
2-7-2011
 Meld misbruik22-9-2010 18:47:28

indien het kan helpen,budgetvriendelijk vervoer gevonden,300euro voor bus met 25 plaatsen... en 0.50eu per kilometer
Het is vrij kort bij ons,dus ideaal voor kilometers...weet niet van waar je bent,maar de bus komt van lede bij aalst!!
succes!!wij proberen het ook binnen budget te houden!!

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...