Terug naar overzicht
Hey , Wij gaan de foto's nemen aan het begin van de dag . Wij wonen ook al samen , ik ga bij mijn grootmoeder ( die in mijn straat woont ) mij gaan omkleden. Mijn aanstaande wordt door de ceremonie wagen opgehaald bij ons thuis en rijd zo door tot voor de deur van mijn groot moeder. De twee bruidskindjes worden op voorhand opgehaald door mijn getuige en die gaan ook mee op de fotoshoot. Terwijl wij op fotoshoot zijn , verzamelt de suite zich bij mijn grootmoeder. Wij gaan dan eerst daarheen om nog enkele fotos te nemen en dan samen allemaal naar het gemeentehuis
Wel je hebt een paar keuzes (volgens onze ceremoniemeester): Moeder van de bruid (of iemand anders) ontvangt suite en die gaan naar tuin, woonkamer,... Bruidegom belt aan, bruid doet open. Idem maar bruidegom belt aan, moeder doet open en bruid komt van de trap. Suite wacht buiten op bruidegom, bruidegom belt aan, bruid doet open. Idem maar moeder doet open en bruid komt van de trap. ZOLANG de bruidegom (muv de moeder van de bruid) zijn bruid als eerste ziet. :o)
Bij ons waren alle mensen van de suite binnen en daarna belde mijn man aan.
Ik blijf ook in ons huisje slapen en m'n vriend gaat bij zijn getuige slapen. Iedereen wordt rond 10u verwacht en als ze er allemaal zijn, komt mijn vriend pas toe met de mooie oldtimer van een kennis. Als iedereen hem dan bewonderd heeft en als z'n mama hem mijn boeket overhandigd heeft (zij gaat dat maken), kom ik van de trap. Onze trap komt met een bocht uit in onze living, dus iedereen gaat daar voor mij staan als ik de hoek om kom. Uiteraard ga ik op dat moment maar in 1 paar ogen kijken en al de rest even vergeten :-)