Terug naar overzicht
ik heb dit ook al gedacht maar mij lijkt het enorm duur!
Hoi! Wij trouwen in december hier in België voor de wet en doen hier een feest voor vrienden, familie e;.d Dan gaan wij eind Maart volgend jaar op huwelijkreis naar Jamaica en daar doen wij een huwelijksceremonie (in een klein gezellig kapelletje) onder ons 2. Op deze manier hebben wij toch iets in het buitenland. In principe trouwen wij in het buitenland voor de kerk. Op deze manier hebben we het hier in België toch officieel en moet je voor in Jamaica geen officiële papieren enz invullen en doen want dat is een heel gedoe! Wij waren blij dat we op deze manier toch het romantische hebben dat jullie wrss ook zoeken in het buitenland. De reden dat wij niet officieel getrouwd zijn in het buitenland was eigenlijk omdat we het niet zagen zitten: heel de fam naar ginger enz; Het kost ons in het buitenland 650 EUR. Wij vonden dat nogal meevallen. Veel geluk met het uitzoeken en regelen :) xx
Laura ik geef je een tip: Neem zeker iets mee tegen zandvlooien want de stranden van Jamaica zitten er vol van.
Wij hadden ook het plan om naar Aruba of Curacao te trekken...de familie was nooit echt echt enthousiast en daarom hebben wij de plannen gewoon afgeblazen. Het was bovendien echt wel duur hoor! We hebben dan nu gekozen voor een wettelijk huwelijk in Belgie met een feest. Daarna gaan we 3 weken naar Kenia en tijdens de 2e week hebben wij ook een strandceremonie ingepland met een soort priester en een Afrikaans koor erbij. Dus we nemen ook effectief onze kleren nog mee naar ginder, er is ook een fotograaf bij enzo en nadien kon je dan ook nog een receptie met taart en champagne hebben maar dat hoefde niet voor ons.... we zijn toch maar met 2. We hebben nadien wel een speciaal diner voor ons in het hotel zelf. Nog even geduld en het is zover!
Hoi ladies! Als jullie je kleed meenemen voor de ceremonie in het buitenland, krijgen jullie dat mee als handbagage? Ik zou het namelijk niet graag in mijn koffer steken, want ik ben in Amerika al eens een koffer kwijtgespeeld..
Ga eens kijken (lezen) bij het 1e en 4e blokje daar heb ik uitgebreid comentaar gegeven. GRTJS