Nu Online
Momenteel zijn er 554 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Kerkelijk huwelijk

16-7-2010 22:22:02
Weet er iemand van jullie of je getuigen voor de kerkelijke trouw gedoopt moeten zijn of niet?

Joeri
7-5-2011
Meld misbruik

Reacties: 5 | Gelezen: 761

angela
2-10-2010
 Meld misbruik17-7-2010 9:13:19

ik ben niet zeker, maar denk het niet hoor.

Vicky
7-8-2010
 Meld misbruik17-7-2010 9:49:51

ik denk het ook niet. Er werd door de pastoor enkel naar onze eigen doopgegevens gevraagd en niet naar die van de getuigen. Hebben zelfs de officiële namen van onze getuigen niet moeten doorgeven voor de kerk, enkel op gemeentehuis...

Véronique
31-7-2009
 Meld misbruik17-7-2010 14:47:42

Ik denk van wel...
Bij een doopsel moet de peter / meter gedoopt zijn, dat weet ik zéker! Mijn schoonbroer wou als peter van zijn kindje een Albanese kennis, maar aangezien die niet gedoopt was, mocht hij geen peter zijn.

Nu kan ik me niet herinneren dat de pastoor de doopgegevens van onze getuigen heeft gevraagd... Dus ik zou zeggen: maak geen slapende honden wakker... ;-)

Sylvie
11-9-2010
 Meld misbruik17-7-2010 19:30:09

Ik denk van niet want daar is bij ons op geen enkel moment naar gevraagd.

Vicky
7-8-2010
 Meld misbruik18-7-2010 11:30:32

@ Véronique: ons dochtertje wordt tijdens onze huwelijksmis gedoopt en wij hebben zelfs niet moeten doorgeven wie de 2 meters zijn.
Het zou idd logisch zijn als deze zelf gedoopt dienen te zijn, maar er werd bij ons echt niet achter gevraagd.

Meer nog: één van de 2 meters is hoogzwanger en het zou best kunnen dat zij er met het doopsel niet kan bij zijn en toen ik hierover bij de priester informeerde, zag hij daar het probleem niet van in. Dan moest iemand anders maar 'in opdracht van' tekenen....
Dus zo nauw komt het allemaal niet blijkbaar... (allé in onze parochie toch niet)

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...