TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
jessie
24-7-2010
|
18-7-2010 22:31:47
hey, op 2 maanden tijd gaat het moeilijk worden, maar moeilijk gaat ook! wij hebben het op 6 maand en half gedaan en dat is ook helemaal gelukt terwijl iedereen zei van dat lukt niet! hangt er natuurlijk ook allemaal vanaf wat je wilt! je kan altijd proberen! grtjs jessie
|
|
Ann
27-8-2010
|
18-7-2010 22:44:31
Hela, Wij hebben half maart beslist om te trouwen en zo'n anderhalve maand later was zowat alles al geregeld. Het grote voordeel is dat je dan zo lang niet moet aftellen. Alleen als je een feest op zaterdag wil zal het heel moeilijk worden om nog een zaal te vinden die én beschikbaar én binnen het budget én naar jullie smaak is. En een redelijk uur voor de wettelijke trouw als je in een grote stad woont.
Eerlijk? Tegen eind augustus zal echt heel krap zijn (verlofperiode,...) en ga je er bijna continu mee bezig zijn maar september lijkt me best nog doenbaar!
Go for it girl :-) grtz Ann
|
|
Yves
|
18-7-2010 22:59:13
Beste Marlies,
Mocht je nog op zoek gaan naar een budgetvriendelijke doch
professionele huwelijksfotograaf....
Je mag me gerust contacteren!
vriendelijke groeten,
Yves
yves.collin@telenet.be
|
|
Dorothea
10-9-2010
|
18-7-2010 23:28:54
Ik denk ook dat dit te doen is, zeker als je op een vrijdag trouwt (bijvoorbeeld 10 september, prachtige datum, al zeg ik het zelf ;) ) Wij zijn 2 weken geleden nog van zaal veranderd en die datum was nog vrij, dus er zullen nog wel zalen te vinden zijn!
En eens je je zaal hebt, lukt al de rest vanzelf :) Succes!
|
|
ilse
7-8-2010
|
19-7-2010 7:58:48
Hey,
Wij hebben midden februari pas beslist om te trouwen. Het enige wat je datum echt kan beïnvloeden is de zaal die je kiest. Wij hadden een aantal zalen gecontacteerd en die hadden allemaal nog plaats maar veel hangt volgens mij af van de soort zaal die je kiest.
Voor de rest kan je alles relatief vlot regelen hoor. Bij ons was ook alles op 1,5 maand uit te voeten (traiteur gekozen, dj geboekt, kleed besteld, uitnodigingen gedrukt,...) en voor de rest moeten we alleen maar aftellen
groetjes,
ilse
|
|
rafa
6-5-2011
|
19-7-2010 9:04:07
als ge een datum prikt, en dan een zaal, dj, gemeentehuis, kerk op die dag kunt strikken, dan is de rest zeker haalbaar, want de rest is uiteindelijk allemaal leuk, en zal wel lukken...
ma begin dan zeker al met trouwkleedjacht!!! als er nog iets aangepast moet worden, hbt ge nu nog anderhalve maand...
bedankjes vind je in de ava wel om zelf te maken... versiering voor in de zaal ook wel...
het is zeker haalbaar...
veel plezier met de voorbereiding
|
|
Dorothea
10-9-2010
|
19-7-2010 9:51:58
Gemeentehuis kan je desnoods op een andere dag doen. DJ's vind je altijd en de kerk, als je een beetje flexibel bent, dan lukt het wel :) Ik zou een zaal zoeken en daar vragen welke data er vrij zijn, die overleggen met de pastoor en in functie daarvan de datum kiezen.
|
|
Tine
28-8-2010
|
19-7-2010 14:42:27
|
|
linda
6-8-2010
|
19-7-2010 23:43:15
hoi,
Ik ben eind april ten huwelijk gevraagd en wou ook zo vlug mogelijk trouwen. het is 28/8/10 geworden, een 4tal maanden om alles te regelen. op zich nog redelijk te doen, maar als je een trouwkleed op maat wil, is 2 maand toch wel nipt. meestak rekenen ze langer uit voor de herstellingswerken.
verder moet ik zeggen dat ik nog geen stress gehad heb, maar nu de periode verkort, merk je toch hoeveel tijd er gaat in details ( die toch heeeel belangrijk zijn)
ook zeggen ze dat de uitnodigingen steeds 6 weken voor het huwelijk aan de genodigden moeten gegevcen worden. dus dat wordt dan wat krap hé.
ik zou het een paar maandjes uitstellen als ik jou was, veel succes allesinds
groetjes
linda
|
|
saskia
18-7-2020
|
20-7-2010 10:39:07
Niks uitstellen....dat is zeker te doen! Allereerst een schema op stellen van wat te regelen valt. Het eerste is een geschikte zaal....en dat is naar gelang van wat jij ervan wil maken bv een parochiezaal of wil je een chique zaal? Uw gastenlijst zo snel mogelijk maken zodat je echt een idee hebt van wie je erbij wil.... Maak de uitnodigingen zelf en dat gaat sneller dan ze nu nog te moeten gaan uitkiezen,bestellen en te laten maken door een drukker. Willen jullie voor de kerk trouwen? Daar zal de tijdsnood het nipts voor zijn maar rent-a-priest is mss wel een goed alternatief? Ze doen trouwens ook doopvieringen, alles dan mooi gecombineerd op 1 locatie..... Een trouwjurk? Hangt ook weer deels van je budget af maar tegenwoordig kan je goedkoper ook een mooie jurk vinden, en het duurt geen maanden om die te verstellen.
Ja je zou het de komende maanden wel druk hebben met het één en ander te regelen maar dat is zeker te doen.....ken er die het op 7 weken geregeld kregen. Trouwens wij hebben eind juni beslist om 18 september dit jaar te trouwen en ik heb echt wel tijd genoeg zenne. Veel succes en regelen maar!
|
|
hannelore
28-8-2010
|
30-7-2010 13:53:53
wij hebben het ook op vrij korte tijd geregeld. eerste wat je moet doen is zaal vastleggen. als je, zoals ons, het gastenaantal laag houdt, is ook dat geen probleem. zalen voor een paar honderd met catering zijn wél moeilijk.
|
|
Nathalie
23-4-2011
|
8-1-2011 14:27:15
Dag bruidjes!
Ik ben superblij te horen dat er nog mensen zo gek zijn om zo'n "short notice" bruiloft in elkaar te steken! Wij hebben deze kerstperiode besloten te trouwen, en zijn nu volop bezig met een zaal te zoeken voor de periode half april - mei. Er is best nog wat beschikbaar, maar natuurlijk moeten de besprekingen qua prijs en formule nog beginnen...
Volgens mij gaat extra diëten alvast niet nodig zijn, met al die stress en drukte ;-). Wie nog tips heeft,
|
|
|
|
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...
|