TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
marijke
30-10-2010
|
20-7-2010 9:07:34
Hey!
Bij ons worden de collega's, iets verdere familieleden, iets minder close vrienden,... op de receptie gevraagd.
|
|
Sarah
14-5-2011
|
20-7-2010 9:30:30
Hallo!!
Wij hebben ook geen grote familie en daarom vragen wij collega's en onze vrienden naar het avondfeest.
Groetjes
|
|
Liselotte
25-6-2011
|
20-7-2010 9:34:17
Dag Joke!
Wij hebben ook geen receptie!
Tegenwoordig wordt een receptie vaak gedaan voor collega's en aan mensen aan wie je het een beetje verplicht bent (ben je bv zelfstandig: leveranciers? vaste klanten? ...)
Vaak worden hier ook vrienden van de ouders gevraagd.
Wij doen het niet omdat wij op het feest maar met 100 zullen zijn en omdat ik (de controlfreak) denk dat als we een receptie houden, we niet genoeg tijd zullen hebben voor de foto's! Daarbij hebben we beide niet zoveel collega's (elk 10tal) en is er ook niet zoveel familie uit te nodigen :)!
Doe vooral wat jij wil :)!
Velen vinden het raar dat wij geen receptie doen, maar das nu eenmaal wat wij beslist hebben :)
|
|
Dorothea
10-9-2010
|
20-7-2010 9:41:22
Wij hebben een receptie van 2u gevolgd door het diner, en iedereen is op beide uitgenodigd. Veel gemakkelijker :)
|
|
martine
25-9-2010
|
20-7-2010 9:45:39
Hoi
Wij hebben ook geen grote familie. Bij ons komen heel veel vrienden en collega's naar het feest. Waar vooraf een receptie is. Je moet de mensen toch verwelkomen. Ik vond dat daar wel een hapje en een drankje bijhoorde.
|
|
Liselotte
25-6-2011
|
20-7-2010 9:58:55
eventjes verduidelijken:
Bij ons is er ook receptie, waar alle gasten voor het avondfeest zijn uitgenodigt.
Ik had het over een receptie waar mensen welkom zijn en na 2uur weer naar huis gaan!
(en ik denk dat Joke het daar ook over had)
|
|
ilse
7-8-2010
|
20-7-2010 10:04:49
hey,
Wij hebben ook totaal geen grote familie en maar een beperkte vriendenkring. En persoonlijk vind ik voor vage kennissen en collega's zo'n heel avondfeest te duur. Wij hebben er voor gekozen om gewoon een goei fuif te geven voor iedereen die we kennen (zo'n 100 man). Ook geen receptie waar ze na 2 uur weg zijn want dan zouden we veel te weinig mensen hebben op het avondfeest...
groetjes,
ilse
|
|
joke
2-9-2011
|
20-7-2010 10:04:49
Idd ik had het over een receptie waar de mensen na 2 u weer naar huis gaan. Sowieso willen we voor de personen die naar het avondfeest komen eerst een receptie/aperitief doen met enkele hapjes. Dit zal dan alleen geen 2u duren.
|
|
Cara
7-8-2010
|
20-7-2010 10:20:03
Hey,
Wij hebben ook zo geen receptie. De reden is dat we enkel mensen op onze trouw wilden die we er écht bij wilden, en geen heel verre vrienden, vrienden v ouders etc.
Wij hebben nu om 17u diner enkel voor de naaste familie (ouders, broers en zus, grootouders, nonkel en tantes) en om 21u avondfeest voor al de rest. Dit begint met een receptie die +- een uurtje zal duren, en aansluitend dansfeest met dessertenbuffet.
We hebben ook lang nagedacht hierover mr dit concept was m'n eerste gedacht, en met de trouw op minder dan 3weken ben ik nog steeds heel blij dat we het zo gaan doen!
|
|
Liesbet
30-4-2011
|
20-7-2010 10:35:45
Hey,
Wij geven na de huwlijksviering in de kerk een receptie voor iedereen die in de viering was in een simpel zaaltje vlak bij de kerk. Deze receptie zal georganiseerd worden door enkele vrienden van mijn moeder. We gaan dat ook vrij simpel houden, gewoon wat cava, fruitsap en toastjes, kleine broodjes, chips,...
Daarna gaan de gasten voor het avondfeest naar de feestzaal en daar zullen zij nog gewoon een aperitief aangeboden krijgen zonder hapjes.
Ik ben echt blij dat we dat zo kunnen doen, zo kunnen we alle mensen die naar onze huwelijksmis zijn gekomen ook bedanken.
groetjes,
Liesbet
|
|
Debbie
9-7-2011
|
20-7-2010 10:45:50
Hey, Wij hebben wel een receptie vooraf. Maar iedereen die naar de receptie komt blijft ook voor het avondfeest. Verre kennissen, collega's,... vragen wij naar het dessertbuffet, zodat deze ook nog kunnen meefeesten op het 'dansfeest'.
|
|
Lieve
4-9-2010
|
20-7-2010 10:52:46
Wij hebben een receptie van anderhalf uur voor buren, kennissen, verre familie, fietsvrienden van mijn (bijna) man... Wij hebben al twee dochters (7,5 en bijna 4) en van beide komen er ook een paar vriendinnetjes en hun ouders naar de receptie.
Na deze receptie hebben we een half uurtje 'pauze' en dan komt het avondvolk.
|
|
angela
2-10-2010
|
20-7-2010 12:04:52
wij geven gewoone een welkomstdrank (duurt ongeveer 60 min) en als alle gasten aanwezig zijn zullen we aan tafel gaan. bij ons komt iedereen naar het feest en wordt geen aparte receptie gedaan.
|
|
Claudia
12-8-2011
|
20-7-2010 14:36:00
Hey,
Bij ons ook geen aparte receptie. Wij gaan na de trouw foto's nemen, dan eten met de dichte familie (grootouders, ouders en broers en zussen). Nadien is er een avondfeest voor iedereen. Een tweetal uur fruitsap en cava met hapjes en nadien gewoon drank à volonté met wel een bruidstaart en openingsdans en dj enzo...
|
|
Christel
24-7-2010
|
20-7-2010 19:07:55
wij hebben ook geen receptie allé iedereen die op de receptie aanwezig zal zijn, blijft ook tijdens het eten. Wij hebben wel een deel volk dat later komt, voor het dansfeest dan: zij hebben dan enkel het dessertbuffet dat wij hebben uitgebreid met kaasschotel, soep en belegde broodjes.
|
|
Véronique
31-7-2009
|
20-7-2010 19:33:29
Wij gingen eerst ook geen receptie doen, want als trouwkoppel heb je daar zelf niks aan... Eerst handjes schudden voor iedereen die toekomt en als iedereen er is, gaan de eerste weer naar huis en sta je weer handjes te schudden... Maar... Je bent iet of wat toch verplicht om sommige mensen op één of andere manier te betrekken bij je dag... Denk ik maar aan collega's... Dus hebben we toch maar een receptie gedaan, maar niet op dezelfde dag. Wij trouwden op een vrijdag voor de wet en de kerk. Dan was het ook avondfeest en dansfeest. Op zaterdag rustten we wat uit en haalden we nog wat drank e.d. voor de receptie op zondag. En op zondag was het dan receptie van 14u tot 17u. Dit was voor mijn collega's en die van mijn man en vriendinnen van het middelbaar. Onze buren hadden toevallig op vrijdag ook een trouwfeest en konden dus niet naar ons avondfeest komen. Hen hebben we dan ook uitgenodigd op de receptie op zondag (nadat we eerst de uitnodiging hadden gegeven voor het avondfeest, maar ze moesten afzeggen). Op deze manier verliep onze trouwdag zelf véél relaxter (anders moet je er nog een receptie van 2u tussenproppen), hadden we meer tijd voor onze gasten op de receptie en konden we zelf nog een extra dag genieten! Deze receptie was uiteraard niet meer in onze feestzaal, maar wel in de refter van het schooltje waar ik werk. Dat hadden we aangekleed met hoge receptietafels en zo en de kinderen konden buiten op de speelplaats ravotten.
|
|
|
|
Trouwen met zicht op zee!
in Oostende |
Beleef uw feest met zalen 138b!
in Harelbeke |
Stijlvol kader, fijne keuken, zorgvuldige bediening
in Destelbergen |
Feesten in een uniek decor...
in Beveren |
Vakmanschap, motivatie, creativiteit en versheid van de producten zijn ten huize onze sterkste troeven!
in Lokeren |
Uw feest ... onze zorg !
in Zegelsem-Brakel |
Catering with a heart
in Oudenaarde |
|