Nu Online
Momenteel zijn er 384 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Vastleggen zaal

20-7-2010 22:19:07
Hallo,

Een vraagje: Wij willen graag trouwen op zaterdag 20 augustus 2011. En zijn nu bezig met het zoeken van een feestzaal. Wij moeten die binnenkort gaan vastleggen, maar hoe kan je dat als je de dag en het uur nog niet eens zeker weet van de kerk en de gemeente. Je mag de gemeente pas maximum 6 maanden gaan vragen en wat als die datum niet gaat???? Of al de kerk of gemeente al volgeboekt is???

Tina
19-8-2011
Meld misbruik

Reacties: 9 | Gelezen: 985

Claudia
12-8-2011
 Meld misbruik20-7-2010 23:05:34

Hey,

Wij trouwen op 12 augustus 2011 en wij moesten toevallig naar het gemeentehuis voor de verbouwingen van ons huis. We hebben het toen ook ineens gevraagd en ze kunnen inderdaad de datum nog niet echt vastleggen. Maar wij hebben wel de dag en het uur opgegeven en dat is dan gereserveerd voor ons. Dan moeten wij zes maanden van tevoren naar het gemeentehuis om dat te bevestigen, maar voor nu mogen ze niemand anders opschrijven voor die dag en dat uur. Nadien hebben we ook gelijk contact opgenomen met de pastoor en dat vastgelegd. En nadien de zaal. Die drie dingen zijn eigenlijk de belangrijkste hé! En ik was niet de vroegste: bij het gemeentehuis stonden er al een aantal op voor augustus. De zaal hebben we ook nog maar enkel de datum vastgelegd. Twee maanden voor de trouw moeten we dan wel zeker vertellen naar het uur en of we eten van hen wensen of niet, het aantal genodigden, ...

Sylvie
11-9-2010
 Meld misbruik21-7-2010 7:53:29

Wij hebben de datum ook vastgelegd in functie van wat er vrij was voor de zaal. We zijn dan ook op voorhand naar het gemeentehuis geweest en daar hebben ze het uur officieus al vastgelegd. Idem bij de pastoor. Het is inderdaad zo dat je de dagplanning voor de zaal niet op voorhand moet vastleggen. Ze zullen heus geen twee feesten plannen voor éénzelfde zaal op dezelfde dag. Wij moeten gewoon aantal personen, menu en planning twee weken voor de trouw doorgeven

eline
20-5-2011
 Meld misbruik21-7-2010 11:24:55

je kan steeds een optie nemen op je zaal
intussen kan je informeren of de pastoor + kerk vrij is op die datum
de gemeente mag je pas 6m op voorhand vastleggen dus zowieso blijft dit een gok
maar 't is nu niet dat er 20 man trouwt op die dag hé in je gemeente
wij gaan precies 6m op voorhand de gemeente vastleggen dan ben je zeker he

veel succes
eline 

Véronique
31-7-2009
 Meld misbruik21-7-2010 11:38:48

Je moet echt geen schrik hebben dat je dag al volgeboekt zal zijn op de gemeente en in de kerk, hoor! Zoveel mensen trouwen er tegenwoordig al niet meer in de kerk en de plechtigheid op de gemeente duurt slechts een kwartiertje, dus ze kunnen er véél doen op een morgen, als het moet!
Daar zou ik echt geen schrik voor hebben!

Anika
9-4-2011
 Meld misbruik21-7-2010 14:13:05

Raar dat de meeste van jullie de gemeente pas 6 maanden op voorhand kunnen vastleggen. Ik dacht dat dit was verandert naar een jaar op voorhand? Zo was het bij ons toch. Wij trouwen 9 april 2011 en zijn eind april 2010 naar het gemeentenhuis gegaan om datum en uur vast te leggen (én dat is officieel)...

Wendi
6-8-2011
 Meld misbruik23-7-2010 17:51:06

Wij trouwen ook in augustus 2011 en wij hebben het als volgt gedaan:
- eerst de zaal vastgelegd.
- daarna de pastoor gecontacteerd en de kerk vastgelegd
- daarna bij de gemeente geïnformeerd en hoewel je officiëel pas 6 maanden "in ondertrouw" kan gaan, is de datum en het uur nu wel al volledig vastgelegd voor ons.

Ik dacht dat je bij de meeste gemeenten al wel voor de "officiële termijn" van 6 maanden je datum kan reserveren. Kwestie van toch zeker te zijn ni waar!

An
13-5-2011
 Meld misbruik23-7-2010 19:26:08

wij trouwen op 13 mei 2011 en kunnen in het stadhuis ook nog niks vastleggen. Feestzaal is wel al geboekt en het was nog de enige dag die vrij was, jah wie trouwt op vrijdag de 13de, wij dus :-)

Tina
19-8-2011
 Meld misbruik25-7-2010 21:12:20

Hey,

Dank je wel allemaal voor de reacties. We kunnen maar niet zeker genoeg zijn he.

Kendra
21-5-2011
 Meld misbruik26-7-2010 11:56:00

Hoi,

Wij trouwen volgend jaar op 21 mei en ik had hetzelfde probleem. Maar eigenlijk als je alles ten goede wil beginnen regelen zal je toch asap een datum moeten kiezen. Wij hebben daar gewoon een kalender bij genomen en gekeken welke dag in mei zou passen. Uiteindelijk hebben we de knoop doorgehakt (ouders vinden het blijkbaar wel belangrijk om hun 'zegen' te geven over de datum) en zijn wij naar het gemeentehuis gegaan. Zij hebben ons daar opgeschreven, we waren al niet meer eerst dus hadden al niet meer het uur dat we wilden, en binnen enkele maanden gaan ze dat bevestigen. Maar dat zou geen probleem moeten zijn. En naar de pastoor hebben wij gewoon gebeld of dat in orde was en later een afspraak gemaakt.

Ik zou je toch aanraden vooral het gemeentehuis asap vast te leggen. De kerk zal normaal wel vrij zijn want dat is niet meer zo populair.

Nog veel succes in ieder geval!

Groetjes
Kendra

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...