Terug naar overzicht
Ik zou ook niet willen dat mijne man zou stinken naar de sigaretten. De mijne is wel thuis gaan slapen en ik zat er al mee in dat zijn kostuum ging stinken naar de sigaretten. Maar om eerlijk te zijn, was ik dat allemaal vergeten als ik hem voor men deur zag staan. Ik heb er geen seconde meer aan gedacht...
als je niet meer thuis woont, kies je zelf hoe je alles wilt, vind ik. Ik ga thuis slapen maar enkel uit noodzaak omdat ik zo vroeg bij de kapper moet zijn in mijn geboortedorp. Maar mijn vriend blijft rustig in ons appartementje slapen en hij komt mij ook niet oppikken ik rijd na schmink en kapsel gewoon naar ons appartementje om mij om te kleden. Gelukkig heb ik een schoonma die er bij mijn weten niks op tegen heeft, allée ja we hebben ook alles zonder inspraak van onze ouders geregeld... Het is toch gek dat iedereen altijd zijn mening klaar heeft over "hoe het zou moeten"... 't komt er eigenlijk gewoon op neer: doe uw goesting en als de rest er problemen mee heeft is dat wel.... hun probleem groetjes, ilse
oh a propos Evie bij ons stond mijn vriend zijn naam ook eerst op de uitnodiging... gewoon omdat ik altijd gewoon ben te zeggen of te lezen "raf en ilse" en ik ben nu niet zo feministisch dat mijn naam eerst moet staan. Bovendien als we getrouwd zijn is het ook zijn achternaam eerst en dan de mijne dus wat is het probleem? groetjes, ils
Och dat van die namen moet ge u nie aantrekken zenne want bij ons stond mijn naam wel eerst en mijn collega's (we werken in NL) die vonden dat juist raar dat de vrouw eerst staat. blijkbaar staat daar de man eerst. En bij mijn man thuis roken ze ook heel veel en ik moet eerlijk zijn dat ik daar niet eens bij stilgestaan heb en ik heb ook niets geroken. (zijn pak was daar zelf al een week) Groetjes Pris
Mijn moeder wil ook persee dat ik van thuis uit trouw. Maar ik woon al 2 1/2 jaar samen en heb gezegd dat ik van bij ons uit trouw. Ik vind het zo dom als je al samenwoont je dan nog bij je ouders moet uittrouwen. Wie dit wil ok... maar daar doe je je eigen zin mee. Stond mijn moeder niet aan, tja dan staat het haar maar af! Die dag is onze dag, en zal verlopen hoe wij het willen. De nacht voor onze trouw slapen we zelfs beiden thuis. 's Morgens als ik naar de kapper vertrek gaat hij bij zijn grootmoeder (die woont rechtover ons) en komt mij dan 's middags 'officieel' ophalen. Mijn schoonmoeder moeit haar nergens mee. Ze zal wel eens vragen naar hoe alles verloopt maar het is mijn moeder waar ik de stress van krijg. Ik zeg haar gewoon mijn gedacht en mening maar moet wel toegeven dat ik tegen mijn schoonma niet zou antwoorden wat ik mijn moeder antwoord :) Maar dit is jullie dag en jullie moeten hem plannen en de rest moet hem maar aanpassen!
Schoonmoeders krijg je er gratis bij. Die van mij vroeg of ik wel genoeg kaarten had besteld, want zij had er toch ook een aantal nodig, voor mensen die zij wilde nodigen!!! ik dacht dat ik niet goed werd. Mijn bruiloft, mijn uitnodigingen. Gelukkig dacht mijn man er ook zo over. Ik heb heel veel moeten aanhoren, zoals koop maar twee jurken dan kun je van 2 jurken 1 maken. (Heb helaas geen maatje 38). Maar ik en mijn man hebben onze dag gepland zoals wij dat wilde en zij heeft dat maar moeten respecteren. Het is een mooie dag geworden en heb geen last gehad van mijn schoonmoeder.
Het is te hopen dat ik achteraf hetzelfde kan zeggen :-) = Mooie dag zonder last ;-)