Terug naar overzicht
1. broers en zussen 2. getuigen 3. vader bruidegom, moeder bruid 4. moeder bruidegom, bruidegom 5. vader bruid, bruid de vrouwen lopen steeds rechts van de man, maar gaan in de kerk wel links zitten groetjes en succes!
Bij ons gaat de bruidegom eerst met zijn moeder. Dan volgen mijn ouders, grootouders en als laatste getuigen. Hangt er ook vanaf of je getuigen al dan niet familie zijn. Familie komt namelijk voor kennissen/vrienden...
Net zoals Joke zegt! ;-)
@ Véronique: veel geleerd van onze ceremoniemeester ;-)
Volg gewoon je gevoel, zoals jij denkt dat het goed is. Als het maar van te voren duidelijk is voor iedereen.
Hallo, Bij ons gaat ook als voorlaatste de bruidegom met zijn moeder, en als laatste ik met mijn vader. Zodat iederen de bruidegom en de bruid ziet binnenkomen. Wij hebben als ceremoniemeester een goede kameraad gevraagd. Geeft je toch een geruster gevoel en kost niet zoveel als een proffesionele. De ceremonie op zich bespreken we samen zodat hij juist weet wat hij moet doen. Groetjes Annelies
Of je nu een ceremoniemeester hebt of niet, eigenlijk kan je binnengaan zoals je wil. Er zijn bepaalde tradities en gewoonten, maar je kan daar creatief in zijn en dat aanpassen. Ik zag ooit een filmpje op het net waarbij de mensen dansend binnenkwamen :) Dit zou ik nu niet direct doen in een Rooms-Katholieke kerk, maar soit :)
Hey, Onze ceremoniemeester is echt niet duur hoor. We betalen een 150 euro.Van 13u-18u xxxxx