Nu Online
Momenteel zijn er 341 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Wat te doen tussen trouw en receptie?

22-7-2010 18:35:32
Wij trouwen volgend jaar, in augustus. Maar we zitten nu al een beetje met een discussiepunt. Ik zou graag in de voormiddag trouwen om wat minder stress te hebben en lang te kunnen genieten van mijn dag. Maar mijn toekomstige man wil graag in de namiddag trouwen. Aangezien wij enkel voor de wet trouwen, zitten we natuurlijk met een gat van tijd in de namiddag tot dat de receptie/ avondfeest start. Ik zou dat graag opvullen met foto's te gaan trekken en iets kleins ( broodjes ofzo ) bij ons thuis te eten. Enkele voor de nabij familie en getuigen. Maar wat doen zij dan als wij foto's gaan trekken? Ik zit dus met een dilemma. Hebben jullie enkele tips of ideetjes om de namiddag beetje op te vullen? De prijs van het stadhuis is volgens mijn ook een beetje extreem duur om de zaterdagnamiddag te trouwen vergeleken met in de voormiddag.

Em

Emelie
20-8-2011
Meld misbruik

Reacties: 9 | Gelezen: 2148

Claudia
12-8-2011
 Meld misbruik22-7-2010 18:49:05

Goede vraag! Wij hebben hetzelfde! Wij trouwen om 13u voor de wet en om 14u voor de kerk. Daarna willen wij foto's gaan nemen en dan rond 17u eten met de suite en rond 20u avondfeest. Maar inderdaad, wat met de suite en vooral de grote familie tussenin? De familie van mijn vriend kan eventueel naar huis gaan want zij zijn uit die omstreken, maar de familie van mijn kant niet. Allemaal moeilijk hé ...

Véronique
31-7-2009
 Meld misbruik22-7-2010 18:55:42

Wij hadden als vervoer een huifkar en maakten een tochtje. Onderweg stopten we af en toe voor wat foto's te maken. Onze suite was dus bij onze fotoreportage aanwezig. Maar dat was eigenlijk nog best gezellig en heeft ook enkele héél spontane beelden opgeleverd!

jessie
24-7-2010
 Meld misbruik22-7-2010 19:17:14

hey,
wij doen gewoon een picknick en dat gebeurt in hetzelfde park als waar we foto's nemen dus onze suite kan rustig blijven zitten terwijl wij foto's nemen!
grtjs jessie

Evelien
23-10-2010
 Meld misbruik22-7-2010 20:40:32

Hey Emelie,

Wij trouwen om 11u30 en tegen 12u30 gaan we lunchen met de daggasten.
Wij vertrekken na de lunch direckt voor foto's van bruidskindjes en ons en de rest van de daggasten komt een uurtje later aan waar de foto's genomen worden, zo kunnen zij ook nog mee op de foto en waar we ons foto's trekken vindt ook de receptie en avondfeest plaats.
Dus dat is onze oplossing.

Groetjes Evelien

Steffi
21-5-2011
 Meld misbruik23-7-2010 13:01:35

hey wij trouwen om 11 uur.. Onze receptie begint om 3 uur, daartussen zijn wij foto's gaan maken en zit onze familie (de suite) al op de plaats van de receptie een klein snackje te eten en kan er even wat opgefrist en uitgerust worden :)
Ik vind dat het ONZE dag is en je je niet al te veel moet aantrekken van de suite (het is dan ook je suite en zij zouden dat moeten begrijpen :))
Je gasten (receptie en feest laat je natuurlijk nooit alleen)

Groetjes Steffi

ilse
7-8-2010
 Meld misbruik23-7-2010 15:55:43

ilse
7-8-2010
 Meld misbruik23-7-2010 15:58:37

Bij ons in borgerhout wordt er enkel op zaterdagvoormiddag getrouwd tussen 10 en 12h (voordeel is wel dat het gratis is, enkel 15 euro voor trouwboekje) Ik had ook liever alles laten aansluiten maar nu hebben we een superrelaxe lange dag.
We trouwen om 10h40 dus is om 11h achter de rug en dan gaat de suite gewoon terug naar huis (zoals steffi terecht opmerkt daar moet je je niet teveel van aantrekken 'savonds is er nog een lang feest genoeg...).
Ik ga met mijn ventje dan foto's trekken in Antwerpen, gewoon rustig de stad door kuieren, alle tijd ( en niet zo vlugvlug tussendoor).
Om 17h wordt de suite in het restaurant verwacht voor een uitgebreid etentje.
Om 21h30 begint in een feestzaal een stevige fuif voor de hele familie en vriendenkring.
Helemaal zoals wij het willen, geen groot stijfdeftig avondfeest gewoon relax leuk dagje.
Groetjes,
ilse

Jolien
6-8-2011
 Meld misbruik23-7-2010 16:04:32

Wij hebben ook een vrij groot 'gat' in de namiddag (tussen 13u en 16u), wanneer wij weg zijn voor onze foto's. De suite-gasten gaan we dan waarschijnlijk bij ons thuis 'achterlaten' met eten en drinken. Ik denk dat zij ook wel zullen kunnen genieten van een paar uurtjes rust, voor het handjes-schudden en kussen begint :)

carina
31-7-2010
 Meld misbruik25-7-2010 18:39:39

hallo , wij trouwen om 12.30 uur enkel gemeente, en avondfeest begint om 19 uur. dus gaan wij met de ouders en de getuigen hier in het dorp een terrasje doen , en dan gaan we daar iets kleins eten, dus iedereen kan iets kiezen om te eten ( niet te uitgebreid natuurlijk anders s avonds geen honger meer.

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...