Nu Online
Momenteel zijn er 567 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Aantal personen

22-7-2010 22:28:21
Omdat ik zelf nog heel hard twijfel en nieuwschierig ben naar wat anderen doen vraag ik me af:
"Hoe veel personen nodigen jullie uit op jullie trouwfeest?"
Waar trekken jullie de lijn van wie wel/niet mag komen?
Wij hebben nl. grote families maar sluiten niet graag mensen uit...

Els
10-9-2011
Meld misbruik

Reacties: 17 | Gelezen: 1325

Claudia
12-8-2011
 Meld misbruik22-7-2010 22:34:16

Wij gaan enkel familie uitgenodigen, dus grootouders, tantes en nonkels en neven en nichten. Dan ook nog de beste vrienden en een deel collega's. Dan komen we ongeveer op 150 mensen die we uitnodigen.

An
27-8-2010
 Meld misbruik22-7-2010 22:46:50

Hello,
Wij hebben ook een grote familie en hebben enkel de broers en zussen uitgenodigd, ouders en een paar dichte vrienden. Zo een veertigtal personen.

Voor al de rest geven wij een receptie.

Groetjes

jessie
24-7-2010
 Meld misbruik22-7-2010 23:15:27

hey,
wij houden het bewust ook niet grootschalig! wij hebben ervoor gekozen om alleen de mensen uit te nodigen op het avondfeest die het ook verdienen om erbij te zijn, mensen die er voor ons ook altijd zijn geweest dus wij zitten aan 60 man! en de rest is voor de receptie zo'n 70 man!
grtjs jessie

Maaike
16-4-2011
 Meld misbruik23-7-2010 1:06:44

Ik heb ook een vrij grote familie, die van mijn vriend is wat kleiner. Wij nodigen iedereen van de dichte familie uit: tantes,nonkels, neven en nichten. Ook onze beste vrienden zijn welkom op het avondfeest. Wij zullen met een 80tal mensen zijn.

Voor de receptie nodigen we er een 130tal uit en dessertenbuffet 50. Maar lang niet iedereen zal komen waarschijnlijk.

Groetjes
Maaike

Joke
31-7-2010
 Meld misbruik23-7-2010 8:38:49

Hoi,
wij nodigden voor de receptie 160 man uit en er komen er 130.
Voor het avondfeest nodigden we er 190 uit en er komen er 170.
Dan komt er ok nog 20 man na tien uur voor dessert en dans
groetjes
Joke

Cindy
14-8-2010
 Meld misbruik23-7-2010 9:50:10

Wij hebben bewust gekozen voor een niet te groot feest.
Buiten de omringe familie (ouders, broers, zussen, kinderen en peters en meter) zijn alleen de mensen uitgenodigd waar we bijna wekelijks contact mee hebben.

Al de andere familie tantes en nonken zijn niet uitgenodigd. Ze zijn met te veel en de meeste van mijn vriend ken ik nog niet eens ( en dit na bijna 10 jaar relatie). De meeste van mijn tantes en nonken wonen in het buitenland, dus zij kunnen toch niet even op en af komen.

Ann
6-8-2010
 Meld misbruik23-7-2010 10:26:54

Hey,

wij zitten aan een totaal van 94 personen op onze trouwfuif. De familie van mijn vriend ken ik ook niet, we zijn ondertussen 10 jaar samen en van de 5 tantes en nonkels heb ik nog maar 1 gezien. Wij hebben gekozen voor een etentje met broers en zussen, ouders grootmoeders en meter - peter en natuurlijk onze kindjes (21 pers).
Van mijn collega's komen alleen de bureau-mensen, de technische ploeg zal ik achteraf een drankje aanbieden. Mijn vriend heeft 100 collega's, daaruit heeft hij sterk moeten filteren en er komen er 5 met partner. Gewoon die waar we vaak mee weggaan.
Er zal wel altijd iemand zijn die het ons kwalijk neemt maar ik vind dat we al met een mooie bende zijn.
Gewoon de mensen die we er zeker wilden bijhebben komen.

Laura
22-10-2011
 Meld misbruik23-7-2010 11:08:11

Hoi, wij hebben ervoor gekozen om niet onze ganse familie uit te nodigen, maar wel de mensen die we vaak zien. Dat wil zeggen dat van mijn kant ook mijn oudtantes en -nonkels komen en achterneven en -nichten maar van de reusachtige familie van mijn vriend (zijn grootouders hebben elk zo'n 8 broers en zussen) enkel de naaste familie komt. Met vrienden, een paar collega's en dan nog een aantal kennissen van de ouders komen we op een 120 gasten.

Carmen
6-8-2010
 Meld misbruik23-7-2010 11:32:38

Wij zitten aan 82 man: nonkels en tantes, vrienden en vriendinnen en een paar collega's van mijn vriend. Ik denk dat we er 87 ofzo hadden uitgenodigd. Neven en nichten doen we ook niet omdat we er teveel hebben...wel de meest naaste neven en nichten maar dat komt in totaal op 4 dus da's niet veel hè. Mijn eigen collega's komen enkel op de receptie omdat ik juist voor de trouw van kantoor wissel en dan kwam ik in totaal op teveel volk. Voor de rest is het volk van de receptie hetzelfde als dat van het avondfeest.

Lies
11-9-2010
 Meld misbruik23-7-2010 13:31:29

Dag Els,

Wij hebben 200 personen uitgenodigd voor avondfeest (familie tem neven en nichten, vrienden en collega's met wie we een band hebben)

Daarnaast hebben we 180 personen uitgenodigd voor een namiddagreceptie (collega's, kennissen, buren).

Groetjes

Véronique
31-7-2009
 Meld misbruik23-7-2010 16:06:33

Voor het avondfeest: nonkels, tantes, neven en nichten (vanaf 16 jaar), dichtste vriendengroep (waar we vroeger wekelijks mee weggingen en nu nog om de x aantal weken mee afspreken): totaal +/- 100 personen
Voor het dansfeest: dichtste collega's met partner, vriendinnen van de hogeschool met partner: totaal +/- 20 personen
Voor de receptie op zondag: collega's van mijn man en mezelf met partner, vriendinnen van het middelbaar met partner en onze buren (aangezien zij ook al een ander avondfeest hadden op vrijdag): +/- 60 personen

Lieve
4-9-2010
 Meld misbruik23-7-2010 17:07:57

Wij hebben beide een grote familie dus zitten alleen al met de familie aan 100 man. Daarbij komen dan nog de vrienden en collega's wat in totaal 190 personen geeft op het avondfeest.
Voordien geven we ook nog een aparte receptie voor buren, kennissen, verdere familie... en dat is voor ongeveer 100 personen.

Liesbeth
18-9-2010
 Meld misbruik23-7-2010 18:09:55

Wij zitten qua familie aan zo'n 60 man.
Voor de receptie een 70-tal personen en voor het avondfeest nodigen we 150 personen uit.
Volgens onze zaal zal daar zo'n 20% van afvallen.

Ik denk dat er dus ongeveer 120 personen op ons avondfeest zal zijn. De receptie mag wat minder, dat vind ik niet zo erg.

Uiteindelijk hebben we vooral voor mensen gekozen die we kennen (dit ook zo van mensen die de ouders uitnodigen)
Mijn ma kwam al af met 'van die zijn we ook naar de trouw van hun kind geweest', maar toen heb ik gezegd dat we wel beperkt zijn qua aantal personen door de zaal en dat we al 60 personen van de familie hebben die we er zeker bij willen.
Toen is mijn ma wat ingebonden en hebben we een compromis kunnen sluiten waar we ons allebei goed bij voelen.

Anika
9-4-2011
 Meld misbruik23-7-2010 21:28:55

Wij zitten met een groot pak familie. Dit samen met de vrienden, collega's, mede-studenten,... Komt op 120 mensen voor de receptie. Het diner houden we heel kleinschalig met 30 mensen ( enkel mijn verloofde zijn gezin en het mijne, de grootouders en dichte vrienden). Wij houden geen avondfeest, maar gaan elders onze benen strekken ;)

Sara
20-8-2011
 Meld misbruik25-7-2010 17:11:45

Ik vind deze oefening ook heel moeilijk.
Momenteel zit ik voor de receptie op 100 genodigden en voor het avondfeest vragen we enkel familie en onze twee beste vrienden en dan komen we op 60 genodigden.

Eigenlijk vind ik het nog te veel maar die 60 man is gewoon familie en daar kunnen we echt niet in schrappen. Mss gaan we nog mensen schrappen voor de receptie, om toch een beetje aan kosten te besparen. Maar dan denk ik ook weer, lang niet iedereen zal er zijn.

Grtjs

Sara

Sofie
3-11-2011
 Meld misbruik27-7-2010 15:49:28

Wij zitten aan +- 80 mensen. We geven alleen een avondfeest, dus geen receptie!

Veerle
6-8-2011
 Meld misbruik28-7-2010 11:38:01

Ik vind de gastenlijst opstellen ook iets moeilijk, want we zitten met familie en een pak vrienden. Uiteindelijk zullen we toch ergens een lijn moeten trekken en dan zal 't zijn de mensen waar we zelf welkom zijn en bij wie we vaak over de vloer komen, die komen, de andere komen naar de receptie. Zo komen wij aan een 190 voor de receptie (buren, collega's, verre kennissen, ...) en een 170 voor 't avondfeest (verplichte familie, goede vrienden). Nog veel zullen sommigen denken, maar ik heb altijd een groot, daverend feest gewild, veel feestvierders is dan toch al een eerste stap .
Veerle

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Drukkerij nodig?
www.carddreams.be Jouw droomhuwelijk, jouw perfecte trouwkaart. in Deurne
Carddreams.be is de kwaliteitswebsite waar je zelf gemakkelijk en voordelig jouw trouwkaarten kan maken en snel bestellen. Een prachtige bruiloft organiseren was nog nooit zo eenvoudig met de unieke collectie van huwelijksuitnodigingen van Carddreams.be. Meer info
Het Bruidsparadijs Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres! in Merksem
Alles voor je huwelijk onder 1 dak: bruidsjurken (+ schoenen, lingerie, ..), ceremoniewagens, trouwauto's, trouwkostuums, suitekleding, trouwaccessoires als gastenboeken, kaarsen, drukwerk, trouwringen (één ring gratis bij jurk+kostuum+trouwringen), ... Meer info
Grafische Vormgeving bvba Toffe kaarten, die hartjes raken in Herentals
Kies een toffe trouwkaart. Bezorg tekst. Wij maken de trouwkaarten en leveren drukwerk. Trouwkaarten - gastenboeken - RSVP kaartjes - gadgets - en veel meer... Meer info
CartaRosa - Publibytes bvba Originele trouwkaarten van CartaRosa in Brasschaat
Jullie willen van jullie trouwdag een onvergetelijk moment maken en daar hoort een originele trouwkaart bij. CartaRosa is de nieuwste collectie hedendaagse trouwkaarten met een hip en trendy design die je online kan bestellen. Ook maatwerk en lasersnijden Meer info
Huyze Miekado Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires in torhout
De eerste échte winkel voor trouwcadeautjes, gastenboeken,ringkussentjes, strooimandjes, enveloppendozen en trouwkaarten! Meer info