Nu Online
Momenteel zijn er 439 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Moeilijke situatie...

23-7-2010 12:03:53
Hoi,

nog 98 dagen op de teller... alles komt dichterbij..
Maar ook de zorgen des te meer...
Mijn ouders zijn uit elkaar en kunnen elkaar niet zien zonder ruzie te maken...
Heb jaren geen contact gehad met mn moeder, nu sinds 2 jaar weer wel en ik moet zeggen ze doet
dat schitterend met haar kleinkinderen.
Het voelt dus niet juist om ze niet uit te nodigen...
Maar als ik dit doe komen mn vader, broers en zussen en grootouders (die me toch heel na aan het hart liggen) niet...
Wat nu gedaan?
Zou een leuke tijd moeten zijn, maar hoe dichter de datum komt, en zeker nu ik de uitnodigingen begin uit te delen,
lig ik er nachten wakker van...

Enige tips of advies?

Een gestresste bruid to be

Katrien
30-10-2010
Meld misbruik

Reacties: 9 | Gelezen: 636

Liselotte
25-6-2011
 Meld misbruik23-7-2010 12:17:00

Ik zou met je moeder proberen praten!
Als ze geen uitnodiging krijgt, dan zal ze waarschijnlijk op haar tenen getrapt zijn!
Vertel haar dat je ze er graag bijwil, maar dat het verschrikkelijk moeilijk is omdat je er ook graag je vader, broers, zussen en grootouders bij wil!
Ze zal het wel begrijpen!
Beloof haar desnoods dat je na jullie feest, samen ergens gaan eten om jullie huwelijk te vieren (doe misschien ook je trouwjurk aan! dan heeft ze je ook in je trouwjurk gezien)

Trouw je voor de kerk en voor de wet op dezelfde dag? zo niet, dan kan je na je wettelijke trouw met je moeder iets doen en na de kerkelijke met de andere kant van de familie?!

Succes!

ilse
7-8-2010
 Meld misbruik23-7-2010 12:31:00

Hey Katrien,
Spijtig dat het zo een lastige situatie is. Heb je al eens met je vader en broers en zussen ook gepraat?
Ik zou het spijtig vinden als deze mensen op de mooiste dag van jou leven zich niet even kunnen inhouden en gedragen en doen alsof. Ze hoeven toch niet constant bij elkaar te zijn, op zo'n feest kan je perfect elkaar uit de weg gaan, niet?
Groetjes,
ilse

Jolien
6-8-2011
 Meld misbruik23-7-2010 15:50:19

Hoi,

eigenlijk laten ze je op deze manier kiezen en kiezen tussen je ouders is toch niet mogelijk? Denk je dat je met je papa kan praten hierover? Dat het voor jou belangrijk is, het jouw keuze is en het maar om een aantal uren gaat. Bovendien is het zoals Ilse zegt, ze moeten geen contact zoeken met elkaar die dag, als ze dat niet willen.

Succes!

fatimma
18-6-2011
 Meld misbruik23-7-2010 16:18:13

Bij ons in de familie is iedereen bijna al eens gescheiden (behalve mijn moeder en vader en misschien nog 1 tante ) en we zijn al naar heel wat trouwfeesten geweest (waarschijnlijk meer dan 7 ofzo) waar scheidingen in waren, telkens hetzelfde, iedereen de kans geven om te komen wie wil komen komt, wie niet wil komen, pech. moeder en vader aan een apparte tafel gezet elk bij hun familie en bruid en bruidegom hadden een eretafel vol vrienden en de getuigen, iedereen liet iedereen gerust want ze deden dit allemaal een voor een om hun dochter of zoon een mooie dag te geven. Het wil niet zeggen omdat zij het geluk bij elkaar niet vonden dat ze dat een ander niet mogen gunnen... dat is nu eenmaal der verantwoordelijkheid die je moet blijven nemen als ouder, maar er iemand uitlaten en vooral je moeder dan, ik denk dat ik gans de dag tranen met tuiten huil moest mijn mama er niet bijzijn, want ja das makkelijk gezegd ga eens achteraf met je mama gaan eten, het blijft wel je moeder hé.
ik hoop echt dat jullie eruit geraken maar ik geef je de raad je hart te volgen en met iedereen eens goed te babbelen en 'jouw' noden en bedenkingen uit te leggen zonder ruzie te maken , het is tenslotte jouw dag
succes alvast ermee
groetjes
fatimma

Els
26-6-2010
 Meld misbruik23-7-2010 18:22:04

Mijn man zat met hetzelfde probleem met zijn ouders ... Wij hebben kerk & wet gescheiden. Zijn vader+familie is naar de wet gekomen, wij zijn dan 's avonds ergens gaan eten met de hele familie. Zijn moeder+familie is naar de kerk gekomen en feest.
Het is uiteindelijk de juiste beslissing geweest, geen stress en kunnen genieten!
Wij hebben dit ook een tijdje uit elkaar gepland, lijkt op zich niet handig maar dit was het wel voor ons ..

Evelien
23-10-2010
 Meld misbruik23-7-2010 23:32:10

Hey Katrien,

Ik zit net met hetzelfde probleem maar dan met mijn vader die heb ik dit jaar nog maar 1 keer gezien en dan nog toevallig op de markt!
Mijn ouders zijn al 10 jaar uit elkaar maar zijn nog steeds aant vecht scheiden!ale zo noem ik het!
Zelf heb ik altijd moeite gedaan om m'n vader te bellen, bezoeken te brengen tot ik van zijn nieuwe vriendin(ondertussen al 8 jaar) eens te horen kreeg dat ze het niet graag had dat ik langs kwam na 7 jaar dat ik er al kwam he waar zit de logica maar enfin!
Toen heb ik mijn vader erover aangesproken en het is uitgedraaid op een laaiende ruzie tussen ons.(hebben bijna 1 jaar niet meer tegen elkaar gesproken toen)
Dan ben ik zwanger geraakt en met de geboorte is hij 1 keer bij ons thuis geweest, die dag vroeg ik hem of hij naar de doop wou komen maar ik kreeg een NEE als antwoord met reden: "ik doe da ni graag al die drukte" maar op cafe zitten doet hij dan wel graag!
Toen mijn zus(wij waren met 3 thuis vroeger) hem een week voor de doop tegenkwam en ze het cadeautje liet zien dat ze voor m'n zoontje had gekocht, zei hij tegen haar dat hij van niets wist.
Toen ze me belde en me dat vertelde stond m'n besluit vast die vraag ik ni als ik ooit moest trouwen.
(Moet dan lukken dat m'n vriend mij ten huwelijk vraagt op het doopfeest van ons zoontje! )
Nu zijn we ondertussen een jaar en verder en 3 maand voor onze trouw!
Krijg ik toch vorige week geen telefoon zeker van m'n vader dat hij het schandalig vindt dat hij niet gevraagd wordt op onze trouw en dit heb ik te danken aan mijn lieve broer!
(Die trouwens 2 jaar geleden int grootste geheim getrouwd is waar m'n beide ouders en een groot deel van de familie niet gevraagd was)
Toen heb ik gezegd tegen mijn vader kijk ge wou toen ni komen nu hoeft het ook niet, waarop hij antwoorde als ik moest komen dan zou ik toch maar ambras maken met uw moeder en haren hoop dus ja wist ik genoeg!
Dus besluit m'n vader komt niet!
En By the way aan ons eretafel zitten ook enkel onze getuigen en best friends, m'n ma zit samen met hare kant en m'n ventje z'n ouders zitten bij zijne kant en vrienden van hen.
Dus de perfecte oplossing! Ale voor ons toch!

Sorry voort gezaag maar het moest er even uit en je ziet he je bent niet alleen!
Trouwens wij trouwen het weekend voor jullie ;-)

Groetjes Evelien

Katrien
30-10-2010
 Meld misbruik24-7-2010 11:05:43

Hoi,
bedankt voor jullie reacties en steun!

Vechtscheidingen zijn nooit leuk, zeker niet als die al jaren aanslepen.
Mn broer en zus hebben geen contact met mn moeder, enkel ik. Ze wensen dit ook niet.
Ik kan hun begrijpen hoor, na alles wat er gebeurt is.
Maar als je zelf mama wordt verandert er toch iets.

Heb de volgende oplossing bedacht:

mn moeder, haar man en grootouders worden uitgenodigd maar toch gevraagd om na de kerk en receptie naar huis te gaan.
Ik wilde hun ook vragen om die avond op onze 2 kinderen te passen. Maar misschien is dit niet gepast?

Wat denken jullie?

Groeten
Katrien (nog 97 dagen te gaan!)

Evelien
23-10-2010
 Meld misbruik24-7-2010 21:16:05

Hey Katrien,

Gewoon vragen zou ik zeggen, een nee heb je en een ja kan je krijgen.
Het is per slot van rekening Jullie dag.
En zeggen ze nee dan weet je ook genoeg he.
Volg je gevoel dat doe ik nu ook ze!

Groetjes Evelien ( nog 90 te gaan) :-)))

Eveline
18-7-2009
 Meld misbruik28-7-2010 1:02:28

Hallo!
Waarom zou je ze niet uitnodigen?
Mijn man zijn ouders waren pas uit elkaar en de dag is vrij goed verlopen.
Er zijn blijkbaar enkele discussies geweest de dag zelf maar onze ceremoniemeester (Dominique Devolder) heeft het schitterend aangepakt dat wij er zelf niets van gemerkt hebben de dag zelf (minder stress voor ons).

Huren jullie een ceremoniemeester? Anders bespreek het eens met hem?
En voor aan het avond maal kan je mss het volgende doen:
Zet er aan de hoofdtafel iemand tussen. Of als dat echt niet zou lukken bespreek het dan eens met je moeder of ze het niet ziet zitten om aan een andere tafel te zitten bij gewone gasten. Zo is ze toch op jullie grote dag en vermijden jullie mss wel enige discussies. Bij ons wou mijn schoonbroer niet aan de hoofdtafel zitten en we hebben hem gewoon bij zijn neven en nichten gezet.

Groeten

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...