Nu Online
Momenteel zijn er 462 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

HOEVEEL GEVEN?

23-7-2010 12:50:01
Halloo lovebirds,

Heb nog een vraagje.
In augustus en september van dit jaar moeten wij zelf naar trouws van vrienden!
Sowieso gaan we centjes geven, natuurlijk origineel verpakt want een enveloppe is beetje saai ;-)
Cadeautjes geef ik liever niet... Centjes vind ik nog steeds t beste, ben zelf geen bongo fan ofzo..
Nu, wat geven jullie tegenwoordig gemiddeld voor een avondfeest en/of receptie...
Ik heb daar echt totaal geen idee meer van... Tien jaar terug was dit nog 50 euro per persoon, maar nu zou ik t echt niet weten
HELP

Vele groetjes en fijn weekend
Shanna

Shanna
30-6-2012
Meld misbruik

Reacties: 21 | Gelezen: 1595

Liselotte
25-6-2011
 Meld misbruik23-7-2010 13:51:02

wij doen het zo:

Receptie: 50euro/koppel
avondfeest: 150-200euro/koppel

ingeborg
17-7-2010
 Meld misbruik23-7-2010 14:37:26

Liselotte, dat is toch wel een beetje veel hoor, wij zelf geven ook zoveel maar de meesten niet... Voor receptie klopt het wel, maar voor avondfeest varieert het (zijn net getrouwd vorige zaterdag) en krijg je tussen de 100 en 140 pere koppel (die geen familie is hé).

Annelies
7-8-2010
 Meld misbruik23-7-2010 15:09:18

Hallo,

Wij trouwen op 7 aug en hebben al enkele stortingen gehad. Enkel voor de receptie en dat was telkens 50,00 euro per koppel. Ik denk dat wij 100,00 euro zouden geven voor een avondfeest.

Groetjes
Annelies

Véronique
31-7-2009
 Meld misbruik23-7-2010 15:37:45

De bedragen die Annelies en Ingeborg aanhalen zijn inderdaad de "gangbare tarieven". Wij trouwden vorig jaar en hebben gemiddeld voor een avondfeest €100 per koppel gekregen, voor een dansfeest €50 per koppel en voor de receptie €35 per koppel. Uiteraard heb je steeds mensen die daar fors boven gaan en ook enkele die daar onder gaan...

fatimma
18-6-2011
 Meld misbruik23-7-2010 16:04:14

€35 per koppel voor de receptie dat vind ik nu wel heel weinig als je ziet dat je al 20 euro per persoon moet geven om die naar de receptie te laten komen???? wij geven 60 euro als we naar receptie gaan (zo houdt het koppel er nog iets aan over, maar ik heb wel gehoord dat het nogal veel is), kopen wel geen bloemen ofzo. als we naar receptie+avondfeest gaan geven wij zelf tussen 140 of 150 euro ook zonder bloemen en al mijn nichten en neven en vrienden en vriendinnen geven hetzelfde want we spreken telkens af zodat niemand een mal figuur slaat. en eigenlijk is dat nog weinig als je ziet dat je al snel 80 euro per menu moet betalen als getrouwd paar... trouwens ga maar eens gaan eten naar zo'n brunch is bij ons ook toch snel 60 euro per persoon voor maar 4 uurtjes niet?
Maar idd kan me wel inbeelden dat er koppels zijn die minder dan 100 euro geven maar dan geef ik liever 30 euro als geschenkje en laat men kop niet zien op de feest...

Carolina
1-8-2009
 Meld misbruik23-7-2010 18:22:20

Wij geven tussen de 100 en de 300 euro (afhankelijk wie het feest geeft, verre kennis of broer ofzo).

Maar wij zijn vorig jaar getrouwd en hebben (uitgezonderd ouders, grootouders en echt goeie vrienden) van bijna iedereen!!!!! 50 euro per koppel!!!! gekregen. Dit voor een avondfeest alles erop en eraan.

Dus verschiet niet hé!!! Hou hier echt wel rekening mee!!! Verwacht er niet teveel van hé. Wij waren al verwittigd door vrienden die enkele maanden voor ons waren getrouwd, daar was het net hetzelfde.

Misschien dan toch regio gebonden? Wij zijn van de kempen (feestgangers omgeving Turnhout, Geel, Herentals)

groetjes, Carolina

Shanna
30-6-2012
 Meld misbruik23-7-2010 19:12:04

Wel, ik had in gedachten 120 euro per koppel voor heel gewone vrienden en 150 euro voor special friends.... Das dan toch al mooi als ik t zo lees.... Je meent dat niet, 50 euro per koppel???!!!!!!!! Ewel, ik zou echt niet durven!!!!!!!!!!!! Bedank dan liever voor het feest... Nu kant mij wel inbeelden... Heb zelf een vriendin die lege enveloppes heeft gekregen... Mja sommige mensen hebben geen schaamte... Nu trouwen doe je niet voor de cadeautjes, maar toch, op restaurant komt je ook niet toe met 50euro per koppel, en combineer een etentje maar eens met een avondje stappen... Je zal ook veel kwijt zijn!
Bedankt voor de "bijdrage" bruidjes
CIAOCIAO

Els
26-6-2010
 Meld misbruik23-7-2010 19:28:56

Ik zou ook zeggen: verschiet niet wat sommigen durven geven ...
Wij zijn een maandje geleden gehuwd en hebben van sommigen echt schandalige bedragen gekregen. Mijn uitspraak komt misschien nogal cru over, maar het is mijn mening.
Voor avondfeest met alles erop en eraan, hebben we van 4 koppels extreem weinig gekregen ... € 20, € 25, € 30 en € 40 ... Dan vernoem ik diegene die € 50 en € 60 gegeven hebben nog niet!
Schandalig vind ik dit echt wel!
Ok, je trouwt niet om eraan te verdienen, maar dit is zwaar overdreven.
Wij geven normaliter € 125 à € 150 / koppel, maar je ziet ...

Carolina
1-8-2009
 Meld misbruik23-7-2010 19:29:16

Ja het is toch waar! Maar hier is dat de 'normale' gang van zaken hoor! Op ons feest zaten toch heel uiteen lopende mensen. Langs beide kanten familie, collega's, vrienden,... Alle leeftijdsgroepen. En het was niet dat de 'jongeren' meer gaven ofzo hoor. Je zou denken die hebben meer besef van wat alles kost maar nee hoor.

Van 1 koppel hebben we 25 euro gehad.

En van mijn schoonbroer(38) en schoonzus(41) hadden we zelfs helemaal niets gehad!!!!! Mijn ventje heeft na den trouw zijn moeder hierover aangesproken. Ik had alle kaartjes in een mandje hier op tafel gezet. Hij heeft het dan zo wat aangekaart dat we van hen helemaal niks hadden gehad!!!! Zelfs geen kaartje! Het antwoord: (?!?) ze waren dat vergeten?!? Ja wadde, niemand 'vergeet' dat maar zij nu net wel???? Ze zullen gedacht hebben: mama sponsert dan moeten wij niks meer geven??? Achteraf is er dan nog wel een centje op onze rekening gekomen. (250 en 100 euro). Ja van je familie moet je het hebben hé?!?

groetjes, Carolina

Shanna
30-6-2012
 Meld misbruik23-7-2010 19:44:50

Hey Els & Carolina,

Vind ik ook ronduit schandalig....!! Vooral omdat ik zelf nooit zo'n schamel bedrag zou geven!! Je komt dan beter niet hé........... Heb ook zo'n verhalen gehoord hoor van een vriendin van mij.... Zelfs haar familie gaf vaak schamele cadeautjes.... En ontzettend veeeeeeel bongo bons "ontbijt met bubbles" :-/ Mja, gaat er bij mij ook niet in hoor... Laat t niet aan jullie hartje komen.... Ik hou me mooi aan mn 120 à 150 euro....
VELE GROETJES

Véronique
31-7-2009
 Meld misbruik23-7-2010 19:50:59

@Fatimma: De mensen gaan er niet van uit dat ze hun eten moeten betalen, hé... Je mag rekenen dat je per koppel 1 persoon 'uit de kosten hebt' en met wat geluk hou je dan nog wat over...
Wij hebben ook van één neef met zijn lief niks gekregen... Mijn mama heeft dat eens laten vallen bij haar broer en plots verscheen er - een maand na onze trouwdag - een bedrag van hen op de rekening. Van een andere neef met zijn lief kregen we een orchidee... Die zijn dus met 2 personen voor €15 een ganse avond komen eten en drinken... Onlangs was het bij hen een housewarming, wel ja, die hebben van ons een potje gekregen met bloemen en aangezien ik zelf bloemschik, heeft me dat €4 gekost... Dat is dan aan mekaar genegen, zou ik zeggen!
Een vriendin van het middelbaar kwam met haar man naar het dansfeest + op zondag naar de receptie met haar man en kindje en daarvan hebben wij €25 gekregen voor alles...
Maar ook het tegendeel is waar, hoor! Van enkele nonkels en tantes hebben we €300 gekregen. Een tante en nonkel die niet naar het feest kwamen, hebben wel €250 gestort. Van mijn broer zijn lief kregen we €500. En zo heft dat elkaar wel wat op.
Kortom, aan het eind waren wij - om het lelijk te zeggen - volledig uit de kosten, zowel qua feest als kledij, vervoer,...

Carolina
1-8-2009
 Meld misbruik23-7-2010 20:01:29

Cadeau's hebben wij niet gehad (allé toch bekan niks) maar we hadden dit ook expliciet op de uitnodiging gezet: voor ons liefst geen bloemen of geschenken...

Misschien nen tip aan toekomstige bruidjes?

Zelfs een collega die niet naar het feest kon komen heeft aan de kerk ipv een bloemetje een envelopje met 15 euro af gegeven. Vond ik wel leuk!

Hopelijk hebben de mensen tegen 2012 wat geldbesef gekregen hé?!?

groetjes, Carolina

Shanna
30-6-2012
 Meld misbruik23-7-2010 20:11:17

Hihi :-)
Ik zal er alvast niet op rekenen!!
Zoals jij zegt Véronique, als je van iemand heel erg weinig krijgt, moet je dat in gedachten houden voor later hé.... Zelf ben ik een vrijgevig iemand, beetje te... Ook met baby's enzo ;-) En m'n verloofde zegt dan altijd: je zal wel eens van een kaal reisje terug keren jij... We shall seeeeeeee
toedeloe!!

karen
31-7-2010
 Meld misbruik23-7-2010 20:22:54

Wij hebben heel lang getwijfeld wie van de familie (vooral van mijn man) we zouden uitnodigen. Aangezien het een grote familie is, hebben we beslist om enkel de nonkels en tantes te vragen. (geen neven en nichten aangezien we die bijna nooit zien)
Deze week hadden 3 mensen van de familie gestort: € 15 per persoon voor het avondfeest. Ik ben nu heel blij dat we niet meer mensen gevraagd hebben, okee, je mag niet iedereen over dezelfde kam scheren, maar ik hoop dat de anderen toch iets meer de waarde van geld kennen. Ik hoorde al een reactie van een neef dat ze toch graag hadden kunnen komen. Ik weet niet of ik me zaterdag zal kunnen inhouden als die reactie mij ter ore komt, maar ik vrees dat ik zal zeggen dat we dat niet konden betalen.

Sorry, moest er even uit

Jennifer
30-7-2010
 Meld misbruik24-7-2010 12:35:06

Belachelijk is het soms.... 15 euro,.. komaan, da geven wij nog nie voor ne verjaardag per persoon. Mijn zus had 2jaar geleden ook zo iemand. Of familie die met een potteset afkwam uit de reclame van de aldi.. no defens.. ik ga ook vaak naar de aldi.. Maar als huwelijkskadoooo???? heb men vriendje alvast gewaarschuwd. Het is nu natuurlijk niet de bedoeling dat je trouwt om winst te maken... het zal je sowieso geld komen.. maar het is soms toch ronduit schandalig hoor.. :s

Caroline
4-9-2010
 Meld misbruik24-7-2010 16:37:17

och ja, ik heb mijn portie ook al gehad en ik ben nog niet gehuwd...
Mijn getuige (vroeger buurmeisje dat ik al meer dan 25jaar ken) heeft mijn vrijgezellenavond cadeau gedaan voor ons huwelijk... waarde van dat avondje: 75€. En dan heeft ze er nog bijgezegd dat haar vriend, die ze net een maand kent en dus mee in de suite loopt, bijlegt. Ze komen heel de dag mee met ons eten, drinken, foto's,... Met 75€ kom ik zelf niet toe om de uit de kosten te komen voor 1 van hen... Niet dat ik erop uit ben om winst te maken, maar ik vind dit er toch een tikkeltje over!

sylvie
14-8-2010
 Meld misbruik25-7-2010 0:15:54

ik hoop op niets zelf geven wij ongever 100 euro voor avondfeest . Maar verschiet inderdaad niet van de mensen iemand heeft mij gewoon 20 euro gegeven uit zijn portefuille zonder kaartje ofzo en komt met 2 plus kind naar de receptie

carina
31-7-2010
 Meld misbruik25-7-2010 18:21:20

wij huwen volgende week, en hebben al wat op onze rekening gehad, van familie 50 euro per koppel, en dan krijg je van een collega ook 50 euro. dus ik zou zeggen ik verwacht niet te veel, en weet nu al dat we niet uit de kosten geraken. maar 150 euro per koppel verwacht ik eigenlijk van niemand, ale ben benieuwd ? zal het volgende week weten .

Kendra
21-5-2011
 Meld misbruik25-7-2010 19:52:13

Hoi,

Bij ons is het de gewoonte om geld te geven zodat het koppel uit de kosten komt en liefst nog wat over heeft.
Wij zijn jonge mensen en ik werk nog niet heel lang maar op de laatste trouw hebben wij 150 euro gegeven.

Natuurlijk hoop ik ook op zo'n bedragen maar ik weet ook al dat het niet realistisch is.
We zullen wel zien ...

Groetjes
Kendra

Lieve
4-9-2010
 Meld misbruik26-7-2010 9:49:40

Ik vind het wel een beetje een vreemde redenering dat je een bedrag moet geven waarmee het koppel uit de kosten komt... Betekent dat dan dat je meer geeft voor een koppel dat een chique feest geeft in een dure zaal, dan voor een koppel dat een trouwfuif geeft in de parochiezaal?
Wij geven, ongeacht wat voor soort feest het is, 50 à 60 euro als we naar een receptie gaan en tussen de 100 en de 140 euro voor een avondfeest.

angelique
25-8-2007
 Meld misbruik26-7-2010 22:44:20

Ik verschiet hier toch wel een beetje. Wij kregen gemiddeld ook 50-100 per koppel voor het avondfeest. Wij hebben geen feest gegeven om nadien uit de kosten te komen, maar omdat we het fijn vonden dat iedereen met ons deze bijzondere dag zou vieren. Ik vind het nogal moeilijk om te zeggen wat iemand gemiddeld moet geven, je kunt immers niet in de beurs van de ander kijken, niet iedereen is even rijkelijk bedeeld.
Wij hadden ook een uitgebreid feest en uiteindelijk hebben we de kosten van het eten en drinken terug 'verdiend' al gingen we daar niet vanuit!!!
Dus ik zou zeggen, geef wat je kunt missen.

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...