Terug naar overzicht
Hey! Ik heb hetzelfde probleem. Ik zat met 3 vriendinnen waar ik niet uit kon kiezen. De ene heb ik dan eredame gemaakt, moet nog zien hoe ik dit concreet zal invullen. Ze wil wel iets voorlezen tijdens de viering. De andere 2 durf ik niet vragen uit angst om ze wat teleur te stellen, dat ze maar een 'gedeelde' getuige zijn, een voor het gemeentehuis, de andere voor de kerk. Ik ben nu wat uitstelgedrag aan het vertonen, maar zou dat idd eens moeten beginnen vragen denk ik. Alleen nog een originele manier vinden... ;-)Mijn toekomstige heeft maar 1 getuige en maakt daar geen probleem van.
Hallo! Ik ben zo'n 'gedeelde getuige'. Mijn beste vriendin en ik hadden al jaren afgesproken dat als we zouden trouwen, we elkaar als getuige zouden vragen, dat is ook gebeurd, maar zij wilde ook graag haar zus erbij als getuige. Ik geef toe dat ik eerst wat schrok, maar heb er nooit een probleem van gemaakt. Ik vind het nu wel fijn eigenlijk... Ik denk dat je de 2 mensen beter de eer geeft getuige te zijn dan 1 wel en de andere niet...
Hey, Ik weet dat er een wetsvoorstel op tafel ligt (en misschien is het er al door) dat je binnekort in het gemeentehuis zelf kan kiezen hoeveel getuigen je hebt (gaande van 0 tot weet ik hoeveel). Ik had zoiets in de krant gelezen een hele tijd geleden. Dus wie weet moet je wel niet meer kiezen daartegen? Kan je best eens goed over informeren. Groetjes, ilse
Waarschijnlijk neem ik twee getuigen maar stel dat ik er maar één neem had ik het liefst mijn broer als getuige gewild. Maar diene vriend had ik graag ook een schone functie gegeven dat gelijk komt met getuige. Ik hoor hier Eredame. Zijn er nog zo'n titels? en hoe vul je dit in?
Voor het gemeentehuis zijn getuigen ondertussen niet meer verplicht. Toen wij enkele weken geleden voor de ondertrouw gingen, werd ons gevraagd of we toch nog een getuige wilden of niet. Maar om op je vraag terug te komen. Ik heb ook twee hele goede vriendinnen waaruit ik moeilijk kon kiezen. Dus ik heb eentje gevraagd om getuige te zijn voor de wet en de andere om getuige te zijn voor de kerk. Ze vonden dat allebei super leuk. Enige nadeel is dat ze nu met twee zijn om snode plannen te smeden voor mijn vrijgezellenavond
@ Lieve: hoe heb je het hen gevraagd?Als ik mij niet vergis, trouw jij ook in Merchtem he? Heb je veel moeten betalen? Aan de telefoon zeiden ze me €8, komt daar later nog iets bij? Groetjes, Tinneke
Hey, Ik heb in het totaal 3 getuigen. Mijn beste vriendin als getuige voor de wet en mijn broer en zus voor de trouw van de kerk. Voor de kerk mag je zoveel getuigen vragen als je wilt. Ik heb voor alle 3 een T-shirt gemaakt op vistaprint, met een grappige tekening en met de vraag (aan de voorkant) Sarah en Sven willen jou ... (aan de achterkant) als getuige op hun huwelijk!! Ze waren er heel tevreden mee en vonden het erg origineel!! Groetjes Sarah
Je mag nu zelf kiezen hoeveel getuigen je verkiest. Deze wet is sinds 1 juli 2010 veranderd. Je kan nu kiezen van 0 tot 4.
weet iemand of je voor de wet ook meer dan 1 getuige mag hebben?