Terug naar overzicht
Hey, wij hebben twee aparte nummers. Eentje waarbij mijn verloofde en de rest van de suite binnenkomt. (Forrest Gump theme) en ééntje waar ik en mijn broer op binnenkomem. (Zij - marco borsato) Ik zou voor twee nummer kiezen...dat weten de mensen ook van ah...nu komt de bruid. zou ook voor een gezongen nummer kiezen, dus met tekst en geen muzikaal. Dat doet de mensen ook zwijgen, omdat ze toch naar de tekst luisteren. Uiteraard kan één nummer ook, maar is er niet zo'n duidelijk onderscheid. Groetjes
Wij gaan waarschijnlijk kiezen voor 1 nummer vooral om praktische redenen eigenlijk zo valt er ook geen stilte tussen de twee liedjes. Groetjes.
jeps, hier ook een instrumentaal liedje (keuze muzikanten) voor de suite en een gezongen (heb ik ooit gezegd - clouseau) voor de bruid met papa. groetjes! joke
Wij hebben 1 liedje van ongeveer 4,5minuut. Da is echt wel genoeg normaal.
Wij gaan 2 liedjes nemen... Aangezien dat ik ook wil dat mijn vader me weggeeft :-) Voor sommige klinkt da cliché, maar vind het toch nog steeds dat ietsje meer hebben :-) Welke liedjes weten we nog niet, nog niet over nagedacht zelfs...
Wij hadden afgelopen weekend een bevriend koppel dat trouwde en zij hadden één nummer. De suite ging binnen in de kerk. De bruidegom wachtte aan het altaar. Toen gingen alle mensen die buiten stonden te kijken binnen en toen kwam de bruid binnen met haar papa en begon de muziek. Was heel mooi, al moet ik wel zeggen dat je geen heel lied de tijd nodig hebt om naar voor te komen... Het duurde nog wel even voor het liedje gedaan was en dat was nogal lang, vond ik... Bij ons was het zo: de hele suite (inclusief bruid met papa) ging de kerk binnen en bleef wachten in het voorportaal, de mensen die buiten stonden te kijken gingen binnen en op hun plaats zitten (ondertussen hadden wij de tijd om het trouwboekje aan de pastoor te geven) en toen iedereen zat begon de muziek en stapte de suite naar voor. Tussen mijn man en zijn mama en ik met mijn papa zat wat 'ruimte' zodat iedereen toch goed de bruid kon zien. Het liedje speelde nog even verder, maar aangezien de suite ook op die muziek binnenkwam, was dat minder lang.
Wij werken ook met twee liedjes. De suite komt binnen op 'Seashell', een liedje van Scala en dan kom ik naar binnen terwijl mijn jongere zus 'Voor haar' van Gene Thomas zingt. Als ik zelf huwelijksmissen opluister, vragen de koppels vaak om tijdens het binnenkomen van de suite een instrumentaal nummer te spelen (canon van pachelbell, theme van forrest gump of theme van romeo & juliet) en dan bij het binnenkomen van de bruid iets te zingen, vaak een lievelingsnummer van de bruid of een nummer over vaders/dochters,...
Bedankt voor jullie reacties. We zullen waarschijnlijk ook voor 2 nummers gaan, maar beiden instrumentaal. P.S.: Onze naam is veranderd omdat we beiden op deze site zitten en anders enkel de bruidegom op zijn naam kon posten. Ik ben dus wel degelijk Gunther die het topic aanmaakte ;).