Nu Online
Momenteel zijn er 435 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

gebedsdienst

26-7-2010 14:06:17
Wij trouwen op 23 April en nu zijn we te weten gekomen dat het op die datum stille zaterdag is
en wij mogen op die dag niet trouwen voor de kerk. Wij zouden dan graag een gebedsdienst doen in de tuin van mijn ouders ofzo iets...
heeft daar iemand ervaring mee of ideetjes?
Groetjes

Tineke
23-4-2011
Meld misbruik

Reacties: 6 | Gelezen: 472

Katrien
10-9-2010
 Meld misbruik26-7-2010 14:34:27

Misschien is 'rent a priest' een oplossing???
Ik weet het niet hoor. Maar je hoort soms nog dat koppels de 'kerkelijke' ceremonie in een tuin ofzo doen en niet noodzakelijk in de kerk. Dat kan dan misschien wel.

saskia
18-7-2020
 Meld misbruik26-7-2010 14:39:45

Rent-a-priest is een oplossing. Je kan de locatie kiezen, wel rekening houden met het weer, en je steekt zelf jouw ceremonie in elkaar in samenspraak met de voorganger. Mijn moeder is zo gehuwd en wij hebben er ook voor gekozen om deze wijze een huwelijksviering te houden. Ik vind dit persoonlijker aangezien het thema jullie als bruidspaar is en niet enkel God en zo. Je kan er voor kiezen de viering meer christelijk te houden maar dat hoeft niet.

Tinneke
9-7-2011
 Meld misbruik26-7-2010 14:53:20

Heb daar ook aan gedacht, maar is dat niet superduur...?

karen
31-7-2010
 Meld misbruik26-7-2010 17:33:04

Wij trouwen zaterdag met 'de goede herder'.
We hebben een heel persoonlijke viering waar we helemaal achter staan. Normaal gezien trouwen we in de tuin van onze feestzaal (als het weer het toelaat)
Ik zou het iedereen aanraden. Okee, het kost misschien wat meer dan een gewone kerkdienst, maar de viering is wel volledig op onze maat. Op de site vind je hun richtprijzen.
Ons tweede dochtertje is ook bij ons thuis door Gino gedoopt 2 jaar geleden, en zowel wij als onze gasten vonden dit een superervaring. Er wordt nog over gepraat ...

Veel succes

Els
26-6-2010
 Meld misbruik26-7-2010 18:21:30

Hey Tinneke, ik ben zelf wel voor de kerk gehuwd, maar ik heb behoorlijk wat kennissen die ook met 'de goede herder' gehuwd zijn ...
Gino & Johan zijn echt goed!

saskia
18-7-2020
 Meld misbruik28-7-2010 17:42:39

Bij ons zou de viering op 300 euro komen maar aangezien we ver uiteen wonen komen er nog vervoerskosten bij.het totaal zou op 365 euro uitkomen. Meer als genoeg vind ik maar ik heb het er voor over.

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...