TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
Lieve
4-9-2010
|
27-7-2010 17:04:47
600 euro voor retouches?? Wat gaan ze daar dan mee doen zeg?
Is het verschil tussen je taille en je heupen dan werkelijk zo groot?
Mijn kleedje is ook strak en in mijn taille heb ik normaal ook een maat kleiner dan op mijn heupen, maar dat heeft nooit problemen gegeven bij de retouches.
Ik vermoed dat ze het kleedje besteld hebben op maat van je heupen en nu de taille moeten versmallen?
Misschien best eens langs gaan om de zaak te bespreken, want zo via de telefoon... dat maakt het nog moeilijker hè.
Laat je alleszins niet doen. Het is toch de taak van een bruidswinkel om een bruidje te adviseren in welke jurken wel of niet bij haar figuur passen. En als zij dat niet gedaan hebben, dan ligt de fout bij hen en moeten zij daar voor opdraaien, vind ik.
|
|
Annelies
7-8-2010
|
27-7-2010 17:13:24
Hallo,
Volledig akkoord met Lieve. Mijn kleedje is ook in de taille een heel stuk smaller gemaakt, maar retouches waren zelfs inbegrepen in de prijs, maar dat kan naargelang de winkel schelen. Maar idd, ga het ter plaatste even bespreken en wat zij aan oplossingen bieden, het is hun fout en zij moeten zien dat jij je kleedje "op tijd" kan hebben.
Mijn toekomstige schoonmoeder heeft haar heel kleedje laten hermaken, taille smaller, lint weg, ander lintje erop, korter, halter erbij,... een heleboel retouches en moest maar 75 euro betalen. 600 euro is wel echt veel.
Laat je niet doen, zij zijn in fout!
Heel veel succes!!!
Groetjes
Annelies
|
|
wendy
9-10-2010
|
27-7-2010 17:50:06
Succes meid! Ik vind het erg voor je. Probeer toch met de winkel een compromis te zoeken, vinden waar jullie je alle 2 in vinden, grtjs
|
|
Véronique
31-7-2009
|
27-7-2010 18:15:14
Dit kan niet!!! Allee, wa voor ne service is dat?!
Aan mijn kleed moest ook nog een halter gezet worden, bovenstuk innemen, lussen aanhangen voor de sleep,... En ik was ook iets van een €75 kwijt... €600 mensenlief! Dat is al een half nieuw kleed!
|
|
Mila
5-6-2010
|
27-7-2010 18:52:06
Heb je het wel goed verstaan? Is €600 niet de volledige som die je nog moet betalen voor je kleed na je voorschot?
Ik belde ook voor het bedrag van men retouches te weten en ze zeiden een gigantisch hoog bedrag. Uiteindelijk kwam het uit; dat was het volledige bedrag dat ik moest betalen, dus niet het bedrag voor enkel de retouches.
Was ook bij Le Chapeau trouwens. Retouches waren maar €90
|
|
sarah
14-8-2010
|
27-7-2010 19:24:21
mijn kleedje kost maar 340€, en het is echt alleen de prijs van de retouches die 600€ zal zijn. Het is al vier keer veranderd en twee keer helemaal losgeknipt. Ze hebben het besteld op maat van mijn heupen, dus dat ze de taille moesten innemen. Er zitten nogal veel plooien en in mijn kleed en telkens er één plooi moest veranderen, moesten ze de rest losmaken om die ene plooi dan terug tegoei te krijgen. Ik begrijp het niet goed, want elke keer het afgepeld was leek het perfect voor mij, totdat ik het dan de week erna terug ging passen, leek er precies niets aan veranderd. Ik kan mij er niet echt druk in maken, want ik heb een kleed nodig binnen twee weken! Ik hoop alleen dat het mijn oorspronkelijk kleed wordt! Als ik zeg dat ze aan de laatste retouche mogen beginnen, is er een kans dat het zoals de vorige keer weer niet goed is... Ik voel mij echt ongelukkig! Ik begrijp ook niet dat na vijf keer retouche dat oorspronkelijke probleem nog niet opgelost is! Zeer frustrerend!
|
|
Mila
5-6-2010
|
27-7-2010 19:55:45
Is inderdaad ambetant!
Maar ik zou het risico nemen hoor. Voor nu nog een nieuw kleedje te vinden...
|
|
Edel
7-8-2010
|
27-7-2010 19:59:03
Hey meid, Mijn kleed komt ook van Le Chapeau en er waren ook wat retouche-problems!!! Ben jij afgelopen zaterdag ook geweest? Uiteindelijk alles wel goed gekomen!!!
xxx
|
|
sarah
14-8-2010
|
27-7-2010 20:07:55
meer nieuws! Mijn mama is vandaag lansgeweest bij Le Chapeau, ze hadden blijkbaar 'gezegd' dat de retouches 20€ per uur waren, wat dus eigenlijk wilt zeggen dat er 30u aan mijn kleed gewerkt is.
Moeilijk te geloven! Dus mijn mama heeft gevraagd hoe ze aan zo'n groot bedrag komen en die verkoopster zei dan 'voor zo'n ingewikkeld kleed rekenen we meer aan per uur' Ik vind het echt niet kunnen! maar ze hebben geen werkuren ofzo op papier! We beginnen nu te denken omdat mijn kleedje zo goedkoop is, dat ze er niet veel winst op maken en gewoon extra uren rekenen om aan een bepaald bedrag te komen. Eigenlijk staan we voor blok, want ze weten dat ik binnen 2 weken trouw en nog heel moeilijk aan een ander kleed zal geraken. Mijn mama heeft nu toestemming gegeven om verder te werken aan het kleed, maar we krijgen het pas mee als alles betaald is. Donderdagavond zou ze moeten betalen en dan krijgen we het mee. Ik weet natuurlijk niet of het deze keer echt in orde zal zijn en heb aangeraden nog niet te betalen. ALS het dan in orde is zal het ook niet op een week steken. Ze kunnen toch niet zomaar beslissen van 'meer retouches' te rekenen voor een goedkoper kleedje! mijn kleedje is ondertussen 3x zo duur geworden! De verkoopster haar woorden; ' ja mevrouw ze heeft dan wel een piece unique, als er al zoveel aan gewerkt is' We hebben niet veel keuze dus, betalen en kleed of niet betalen en geen kleed. Er is geen onderhandelen mogelijk! Als ik dit op voorhand had geweten, had ik mij een ander kleed gekozen! Ik weet niet hoe we een andere regeling kunnen treffen dat we die 600€ niet moeten betalen!
|
|
Dorothea
10-9-2010
|
27-7-2010 20:11:34
Kleedje gaan ophalen en naar een andere naaister gaan!
|
|
kitty
11-9-2010
|
27-7-2010 20:16:12
Je staat echt voor blok vrees ik... Dat is het nadeel als er niks op papier staat. En spijtig genoeg is het deze keer in hun voordeel...
Als je niet te moeilijk bent in keuze en niet groter bent dan doorsnee, dan heb je bij Cachet wel nog een kleedje last minute, anders moet je daar zo snel mogelijk eens gaan kijken??
Mijn kleed kostte daar 260euro... ze hebben duurder ook én retouches zijn gratis :)
Kitty
|
|
Fabienne
4-9-2010
|
27-7-2010 20:18:42
Hey lieve dame, niet met akkoord gaan hoor! Ik ben door een operatie eind september vorig jaar, tussen mijn eerste maatopname in april en nu nog meer dan 30 kg kwijt dit betekent 3 kledingmaten verschil. Bij Pierre-Yves hebben ze daar geen problemen rond gemaakt ik moet wel extra betalen maar mijn retouches kosten in totaal 150€! Dat was een forfait bedrag. Maar 600€ is écht wel een duivelsdoosje hoor! Daar zou ik in ieder geval niet met akkoord gaan! Ik kan je eventueel wel een adres geven in Lille waar je pret à porter bruidsjurken kunt kopen, voor max 400€ heb je daar bruidsjurken die je meteen kunt meenemen. Maar zoek toch maar eerst een oplossing hoor in de winkel en laat je niets wijsmaken. Succes ermee!
|
|
Sara
20-8-2011
|
27-7-2010 20:53:43
Hey meid
Dit is er echt wel over!
Ik zou toch eens een hartig woordje gaan praten met de winkel in kwestie, als zij verkopen dat ze dat kunnen aanpassen, moeten ze nu niet afkomen met 600€ retouches. Mss eens horen bij een naaister of zij er iets mee kan en wat dat zou kosten. En anders zou ik op zoek gaan naar een andere... Uiteraard wel jammer omdat je toch altijd je eerste keuze wil.
Weet niet van waar je bent, maar in Antwerpen is er een winkel La Tiara. Daar hen je voor een spotprijsje een wondermooie jurk en ze doen ook retouches en rekenen gewoon de prijs die de couterier doorrekend.. Ik heb mijn jurk er ook gekocht en ben echt super tevreden van de service. Alsook wist de vrouw mij te vertellen dat de meeste winkels nog extra winst maken op de verstelwerken, wat zij dus niet doen.
Hoop echt dat je tot een oplossing kan komen.
Wat een service ség, ik kan er nog niet vanover... Ik denk da ik die winkel niet zou heel laten als dat bij mij moest voorvallen... Grrrr ben al boos in jou plaats.
Hou ons op de hoogte!
Succes!
Grtjs
Sara
|
|
Carmen
20-10-2010
|
27-7-2010 21:50:50
Amai meid, dit is echt wel heeeelll veel. Mijn kleed wordt door een vriendin helemaal gemaakt en zij vraagt maar 260 euro voor het gans te maken. Het kan idd zo zijn dat ze er toch wel geld moesten uitkrijgen, omdat de jurk in kwestie zo goedkoop was. Dit is toch geen service en dan hadden ze het toch wel op voorhand mogen zeggen ze! Ik zou toch nog eens een keer serieus praten over de prijs van de retouches.
Ik zou ook niet weten, maar als het echt de jurk is naar jouw zin is het zo moeilijk om nu nog iets te vinden naar je smaak...
Hopelijk geraak je er uit! Wat je ook doet jouw keuze is de beste! succes!
|
|
Marieke
18-4-2009
|
28-7-2010 10:52:28
Niet eeste keer dat le chapeau in slecht daglicht staat.
Ik zou gewoon ander kleed zoeken! ik weet je trouwt binnen 2 weken maar is niet onhaalbaar.
600 euro retouches? die zijn gek zeker!? Wat was u voorschot?
via internet hier zijn er kleedjes te koop, zelf gisteren nog op forum?
die mensen es contacteren?
|
|
ilse
7-8-2010
|
28-7-2010 11:26:02
Pardon 600 euro aan retouche op een kleedje van een euro of 300?????? Dan hadden ze in het begin maar fatsoenlijk uw maten moeten opnemen hé zeg, da's uw fout nie.
Sorry hoor dat vind ik er echt zwaar over! en da van die piece unique is zever hé, ge hebt gewoon een kleedje uit de winkel dat zij aangepast hebben op uw lichaam.
Het klopt ook dat ge eigenlijk nooit zeker weet of de uren die zij doorrekenen ook effectief kloppen. En als zij het niet van de eerste keer juist doen, is dat hun probleem. 5 retouches om 1 probleemke op te lossen is toch wel erg veel lijkt me.
Bij mij zaten de retouches bij in de prijs van mijn kleed.
Vrees dat er echter niet veel oplossingen zijn met nog maar zoveel dagen op de teller en dat weten ze bij de winkel ook natuurlijk
Groeten,
ilse
|
|
Desmet
4-9-2010
|
28-7-2010 11:42:34
Hoi Sarah
Amai ik krijg echt kippevel als ik dit lees!
Zo erg, is helemaal niet kunnen
Vind ik ongelooflijk dat ze dat nog maar durven ...
Is helemaal profiteren van je, ze weten ook dat je nog maar weinig tijd en weinig keuze hebt hé!! Het is hun verantwoordelijkheid dat alles goed verloopt, volgens mij kennen die naaisters daar niks van ... 5x opnieuw en nog niet in orde.
Heel spijtig dat je dan met zo'n wrang gevoel om je kleedje moet gaan!
Ik ben bij Couture Robel in Roeselare geweest, prachtige kleedjes voor alle prijsklassen en heeel vriendelijk!!!
Ik ben ook nog gaan kijken bij Le chapeau, ik vond ze daar eerder uit te hoogte en heel onvriendelijk.
Heel veel succes meid!
|
|
Vicky
7-8-2010
|
28-7-2010 13:08:00
amai, dit kan uiteraard niet!
ik zou werkelijk op je strepen staan!
ikzelf heb mijn kleedje ook bij Le Chapeau (antwerpen) gehaald en ben er zeer tevreden van. Er moesten ook wat retouches gebeuren, maar die werden inderdaad aan 20 €/u aangerekend. Ineens een hoger bedrag per uur zou ik dus ook resoluut weigeren...
Ben jij ook in antwerpen geweest? want mijn laatste retouches hebben ze zelfs niet aangerekend. Toen ik de laatste keer ging passen, bleek mijn kleed te lang (hoewel vorige keer wel correct van lengte, maar was nog maar 'voorlopig genaaid' toen) en tja omdat het eigenlijk een fout was van de naaister heb ik dat anderhalf uur dat ze er nog aan gewerkt hebben, niet moeten betalen....
op je strepen staan en blijven staan zou ik zeggen!
|
|
joke
1-8-2009
|
28-7-2010 13:33:12
hey,
ik heb mijn kleedje ook gekocht bij le chapeau in antwerpen en wij hadden ook de indruk dat ze genoeg aanrekenden voor de retouches. Het was een 100€ voor inkorten van de rok en het versmallen van de bustier, maar we waren wel tevreden van het resultaat dus zonder morren betaald. Wij hadden bij de aankoop wel gevraagd hoeveel de retouches extra nog zouden kosten. Ik neem aan dat jullie dit niet gedaan hebben???
600euro is BELACHELIJK en inderdaad profiteren van het feit dat je binnen twee weken trouwt en dus met je rug tegen de muur staat. Ik zou toch ook eens een hartig woordje gaan praten in de winkel, want dit zijn echt wel hallucinante kosten.
Mss eens kijken op de site van FOD economie of je ergens terecht kan als particulier/consument om je beklag te doen en te vragen dat ze tussen komen. Bestaat er niet zoiets als een ombudsdienst??? of via testaankoop???
echt wel spijtig dat die winkel je met zo'n stress opscheept!
|
|
Lieve
1-9-2006
|
28-7-2010 14:16:19
Meisje, ik zou dat écht niet betalen hoor!!! Da's gewoon schandalig. Kan je niet snel eens bij een advokaat langs voor wettelijk advies? Want volgens mij kan dat allemaal niet. Ok dat ze retouches rekenen, maar je moet op voorhand toch een richtprijs krijgen?
Trouwens: ik denk als jij voet bij stuk houdt, dat ze wel de één of andere regeling treffen. Ik weet niet hoeveel voorschot je al betaald hebt, maar zij kunnen ook niets meer doen met een kleed dat volledig op jouw maat gemaakt is!
Veel succes ermee en laat je zeker niet doen hé!
Lieve
|
|
Peggy
13-8-2010
|
28-7-2010 15:33:40
amai zijn dat zotten. En kan je het gewoon niet mee nemen hoe het nu is en ergens anders bij een naaister laten veranderen die zal wel zoveel niet vragen als zij.
Vind het al raar dat je moet betalen voor uw retouches bij mij zijn ze gratis. En dit na 5x al te passen da was een blinde zeker die alles opgemeten heeft??
|
|
sarah
14-8-2010
|
29-7-2010 11:20:23
hallo,
Ik ben blij dat jullie zo met mij meevoelen!
We hebben gerechtelijk advies gekregen van een advocate en ook van Test - Aankoop.
Wij staan recht in onze schoenen als we niet willen betalen, want hun verkoopscontract zit niet zo goed inéén. dus we kunnen wettelijk weigeren te betalen.
Bij Test- aankoop zeiden ze dat we een gedetailleerd factuur moeten vragen als we dit niet krijgen, of we krijgen geen betalingsbewijs, kunnen we klacht neerleggen.
het probleem is wel, dat als we niet betalen, ik geen kleed zal hebben...
ik heb er ook geen vertrouwen in, dat mijn kleedje vrijdag nu echt af gaat zijn, als dit niet zo is, betaal ik niet en neem ik het niet mee en ga ik supersnel maar op zoek naar een nieuw kleedje!
bij test- aankoop hebben ze ook gezegd dat we aangetekend moeten sturen, dus mijn mama en de advocate hebben een brief opgesteld. Ze zeiden dat het daar één groot zwartwerk netwerk is ten nadele van de consument.
Als mijn kleedje goed is, zal ik betalen en het meenenmen en dan zeggen dat we de sociale inspectie gaan sturen.
Ik moet morgen om 10u naar daar, dus ik hou jullie op de hoogte!
ik vind het zoo erg, vooral dat de kans er is, dat ik geen kleed ga hebben vrijdag...
(het geld vind ik schandalig!!!!! maar momenteel overheerst de angst dat ik op zoek moet gaan naar een nieuw kleedje)
|
|
An
27-8-2010
|
29-7-2010 13:19:25
Hello Sarah,
Ik vind het ook heel erg voor jou. Misschien dat je aangetekende brief toch zal helpen en zeker als je dreigt met test-aankoop gaan er soms al deuren open. Toch wel schandalig van die winkel hoor. Ikzelf moest ook retouches laten doen aan mijn trouwkleed en bij de winkel waar ik ga, vragen ze er 50 euro voor, groot verschil dus...
Alleszins veel geluk vrijdag !
An
|
|
Vanessa
27-5-2011
|
30-7-2010 8:48:29
Dag Sarah,
ik volg uw verhaal op de voet. Ik heb namelijk verleden week mijn kleed gekocht bij Le Chapeau in Bree. Aangezien er ook een verschil zit tussen mijn heupen en taille gingen ze het kleed bestellen op maat van mijn heupen. In welke winkel van Le Chapeau ben jij geweest (Bree of Antwerpen)? Ik ga toch nog eens terug bellen voor een raming van de retouches. Ik heb echt schrik gekregen......
Ik hoop van harte dat het voor u allemaal goedkomt!
Vanessa
|
|
Lieve
4-9-2010
|
30-7-2010 12:59:20
Dag Sarah,
Als ik me niet vergis, moest je vanmorgen je jurk gaan ophalen... Was ze in orde??
|
|
Carmen
20-10-2010
|
31-7-2010 13:11:36
hey sarah,
Ook ik ben benieuwd naar de jurk?
grtjes
|
|
Lieve
1-9-2006
|
2-8-2010 8:37:05
En ik volg deze topic ook op de voet... We zijn dus allemaal benieuwd naar de afloop meid!
|
|
sarah
14-8-2010
|
2-8-2010 9:57:07
hey,
De jurk komt van Le Chapeau Antwerpen. Vrijdag heb ik de klopjacht geopend naar een nieuwe jurk, omdat ze mij donderdag gemaild hadden,dat als ze geen voorschot van 300€ hadden, ze zouden stoppen met naaien.
Ik begon helemaal te panikeren en was echt bang dat mijn kleed niet ging af zijn. Dus heb ik 'smorgens in max azria een pracht van een kleed gevonden in solden voor 130€ (het had een eerste keuze kleed kunnen zijn) heel mooi! (misschien een tip voor budget bruidjes, ze hebben daar hele witte prijselijke jurken)
Toen belden ze van le chapeau of ik toch nog eens kon komen passen en tralala, ik naar daar, en om 18u mocht ik mijn kleed komen ophalen.
Test- aankoop had ons aangeraden om die 300€ te betalen omdat ze ons anders kunnen dagvaarden.
Mijn kleed is hoe het van in het begin had moeten zijn, maar de liefde is totaal weg! ik heb echt het gevoel dat het een ongelukskleed is geworden.
Aangezien het nu wel n heel duur kleed is geworden,voel ik mij ook wat schuldig tegenover mijn mama als ik het niet zou aandoen. (ik weet dat het onze dag is enz, maar toch is het lastig beslissen als je moeder op je gemoed speelt)
Ik ben dus aan het overwegen om mijn nieuwe jurk 'smorgens, voor de foto's en s' avonds aan ga doen, en de 'oude' jurk voor de misviering.
Ik heb mijn toekomstige mee laten kiezen, (als dat ongeluk brengt, zullen we daar ook nog wel tegenkunnen denk ik:)) en hij koos voor de nieuwe jurk omdat hij echt vond dat het op mijn gezicht te lezen stond dat ik niet echt meer vrolijk werd, van mijn oude jurk)
In le chapeau heb ik niet meer van mijn oren gemaakt, ik had er gewoon genoeg van.
|
|
Mila
5-6-2010
|
2-8-2010 12:42:55
Ik ben blij dat je nu gelukkig bent!
Je idee van ze allebei te dragen is tof gevonden!
Een mooie trouw toegewenst
|
|
joke
1-8-2009
|
2-8-2010 13:36:29
hey,
dan is het uiteindelijk een "luxe"probleem geworden : je hebt nu twee mooie kleedjes om uit te kiezen ;) wel echt ongelooflijk slechte reclame voor die winkel! dat houd ik toch in mijn achterhoofd als iemand vraagt waar ik mijn kleed gehaald heb.
en vooral zeer plezant dat ze je met al die stress en gedoe hebben opgezadeld.
véél plezier op je trouwdag en je zal in ieder geval schitteren, in welk kleedje dan ook ;)
|
|
Carmen
20-10-2010
|
2-8-2010 22:57:55
Hoi,
Ja is allemaal niet fijn. Je moet doen waarbij jij, je het best bij voelt! Maar idd waarom ze niet beiden aandoen!
Een prachtige trouw gewenst en geniet ervan!
groetjes
|
|
Jessi
13-8-2011
|
23-8-2010 14:00:33
Hey Sarah, Wat een verschrikkelijk verhaal! Ik hoop dat je toch nog een prachtige huwelijksdag had? Ik trouw volgend jaar in augustus. Ik dacht ook eens te gaan kijken bij Le Chapeau, dat is toch een bekende winkel, maar bij deze heb ik hen van mijn lijstje geschrapt. Bedankt voor de waarschuwing en het beste nog.
Groetjes
|
|
ssss
5-6-2010
|
28-8-2010 16:56:02
Ik had een prachtige ervaring bij Le Chapeau. Scheer dus niet alles winkels over dezelfde kam.
|
|
|
|
Op zoek naar de jurk van je dromen ?
in Deurne |
Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres!
in Merksem |
Bruidsmode op maat tegen de laagste prijs
in turnhout |
Wij staan voor het leveren van een zeer hoge kwaliteit en worden door onze bruiden gemiddeld gewaardeerd met een 9.1.
in Vlaardingen |
De grootste bruidsmode outlet van Belgie
in Lommel |
SOLDEN
in Kortrijk |
Huwen is een uniek moment in je leven
in Kortrijk |
Bruids- en avondkleding aan betaalbare prijzen
in Sint-Niklaas |
|