Nu Online
Momenteel zijn er 503 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Prijs feesttent met toebehoren

27-7-2010 21:55:44
Hoi Allemaal,

Heeft er iemand een idee wat een feesttent voor circa 60 personen kost met toebehoren?
Wij plannen om ons feest in de tuin te doen op groot domein van familie, maar hebben geen idee wat een tent kost.
En ook zijn we van zin om onze receptie daar te geven... Moet ik dan twee tenten huren? Want als het regent moeten die mensen toch ook kunnen schuilen.

Iemand ideeën?

Grtjs

Sara

Sara
20-8-2011
Meld misbruik

Reacties: 11 | Gelezen: 1684

Fredie
26-6-2010
 Meld misbruik28-7-2010 0:26:03

Hey Sara,

toen wij ons huwelijkfeest begonnen plannen (2009), wilden we ook absoluut een feesttent en vooral géén feestzaal maar na veel surfen op internet en een en ander te hebben becijferd, zijn we daar snel van af gestapt omdat we dit duur vonden voor iets waar je zelf veel werk en tijd moet insteken (gaan halen, opbouwen, terug afbreken, terugbrengen...). Met alle respect voor mensen die wel van dit soort locatie houden, hoor. Maar wij zaten ons af te vragen : "Wanneer doén we dat allemaal ? "
Uit het hoofd kan ik je geen prijzen geven maar ik heb ze op internet gevonden bij verhuurders van feesttenten.
Toch wil ik je even zeggen dat wij een jaar voor ons eigen feest, te gast waren op een feest in zo'n tent (model met 4 muren en 1 'deur'). Overdag was het 26°, die 4e juli 2009, dus alle dames zaten daar met open schoentjes en zomerkleding, maar om 8 uur 's avonds kregen we het koud, onze voeten verkleumd, kwam ook doordat er geen vloer in de tent lag en jammer genoeg zat iedereen daar met z'n jas aan bij het avondeten ! Dan heb ik het nog niet over de muggen... Het zijn allemaal kleine dingen waar je niet bij stilstaat maar die je pas beseft, als je zelf eens in zo'n tent gezeten hebt op een feest. Daarmee wil ik je hier zeker niet van je idee afbrengen, maar denk er toch eerst goed over na, zou ik zeggen, vooral gezien de prijs !

Toch veel sukses nog in je zoektocht :)

Cara
7-8-2010
 Meld misbruik28-7-2010 7:52:26

Ik sluit mij aan bij Fredie. Ook wij wilden dit doen en hebben het een en ander uitgezocht. Conclusie: het zou ons veel meer kosten dan in een feestzaal en vooral, veel meer stress want je moet dan echt aan alles denken.
Bv ook, waar gaan al die mensen naar het toilet gaan? zo'n ding huren als op festivals kan je ni maken op een trouwfeest.
Enfin ja, ik zeg mr iets, maar er komt veeeel meer bij kijken dan je denkt.

Mr moest je het toch doen wens ik je alvast veel succes!

Lynn
21-9-2012
 Meld misbruik28-7-2010 11:22:22

Hey Sara

Op de website www.all-events.be kan je alles terugvinden wat je nodig hebt om je huwelijksfeest in je tuin te organiseren. Het is een heel handige website want je hebt keuze genoeg en de prijzen staan erbij zodat je al zelf kan uitrekenen wat het allemaal gaat kosten. Wij doen onze huwelijkslunch ook in de tuin van mijn ouderlijk huis en waarschijnlijk gaan wij ons materiaal ook bij hun huren.

Veel succes!!

Lynn

Véronique
31-7-2009
 Meld misbruik28-7-2010 13:38:31

Hier ook een prijslijst van Fiesta Rent in St-Niklaas: http://www.fiesta-rent.be/pdf/prijslijst_08.pdf
Let ook op dat je een vergunning voor geluidsoverlast e.d. aanvraagt op de gemeente! Hier in St-Niklaas loopt die vergunning al af om 2u!

Emmy
13-8-2011
 Meld misbruik28-7-2010 15:06:39

Hey Sara,

Ik sluit me aan bij Fredie en Cara. Wij hadden een open domein met zelfs een gebouw voor het sanitair en waar de catering al alles had (plaats, oven, water, electriciteit etc etc). We wilden zo een white wedding met een mooi aangeklede tent (mooie vloer, verlichting, drappage in plafond enz). Ik ben er volledig van afgestapt omdat het veeeeeeeeeeeel duurder eindigt dan dat je een chique feest in mooie zaal zou geven. Ja het is natuurlijk origineler dat wel maar er komt zo veel bij kijken en als er in alle mensen die je nodigt hebt, ene schakel is die bv te laat komt of afhaakt of dergelijke, geraak je zo in de problemen.
Anders voor wat info: DLB concept en MNM event.
Veel succes he.

Sara
20-8-2011
 Meld misbruik28-7-2010 15:23:08

Ok, thx iedereen!
Wij hadden dit idee omdat we in de familie een enorm groot domein hebben in pulderbos, geen omwonenden, dus ook geen geluidsoverlast etc.
Jaarlijks doet onze familie daar een feest voor circa 100 man, dus dachten wij dat we dit ook wel konden doen voor ons huwelijk. Heb nu wel leveranciers doorgekregen van waar ze normaal de tenten en alle aanverwanten huren. Maar blijkbaar zijn heel wat mensen op verlof en krijg ik maar geen antwoordt. En aangezien we ons budget wat aan het bijschroeven zijn was dit toch wel heel belangrijk item :-)
Maar ik ga idd toch ook nog eens prijzen vragen in zalen, want er komt toch wel wat meer bij kijken dan ik oorspronkelijk dacht. en dan heb ik nog geen prijzen gezien :-)

Ik hou jullie op de hoogte!

Véronique
31-7-2009
 Meld misbruik28-7-2010 16:50:28

Ik zit hier te kijken naar die prijzen van Fiesta Rent en je komt al snel aan €1000 voor je tent. Dan heb je nog stoelen, tafels, bestek, borden, vloerbedekking, tafelversiering,... nodig... Voor €1000 kan je jouw feest al houden in pakweg Kastelenhof in Stekene (O-Vl) en dan heb je jouw stoelen, tafels e.d. al inbegrepen!
Nee, lijkt me zeker niet voordeliger...

Fabienne
4-9-2010
 Meld misbruik28-7-2010 21:45:38

Hallo,
Helemaal aangesloten bij Fredie en Cara, ook wij hebben een mooie grote tuin en plaats voor ruim 160 man maar als je alles bijeentelde en dat was een hele hoop kan ik je verzekeren dat het véééél duurder uitkwam dan een huwelijk in de chicqste feestzaal hier in de buurt van Gent. Voor 's middag hebben we een kleinere tent voor de lunch voor de cortège dat uit 38 personen bestaat. Voor 38 personen heb ik nog wel sanitaire voorzieningen maar niet voor pakweg 160 man. Allemaal zéér mooi bij mooi weer maar wat als het regent? Bovendien moet je alles zelf doen, stoelen, tafels, catering zoeken enz ... enz ... neen het bracht me meer stress dan een mooi feest in een feestzaal. Ik wou absoluut een tuinfeest en dat heb ik met de lunch kunnen bereiken, ons avondfeest is in het Geuzenhof in Massemen, supervriendelijke mensen, zeer goeie recensies en het perfecte compromis voor mijn aanstaande en ikzelf. Een tuinfeest? Ja maar niet tegen elke prijs! Veel plezier nog met de organisatie en succes!

Sara
20-8-2011
 Meld misbruik28-7-2010 22:02:01

Heb ondertussen eens aan het neuzen geweest tussen de verschillende feestzalen, maar verschiet toch ook nog telkens van de prijs...
Heeft iemand referenties in de regio Zoersel, schilde, Deurne etc... ?

Ik ga gewoon bij verschillende feestzalen prijs vragen en die van de catering en tentenverhuur zijn onderweg, heb net de mail ontvangen. Dus naast elkaar leggen en dan bekijken... Maar krijg idd al stress bij het organiseren, en het is nog een jaar...
Thx alvast!

Grtjs

Sara

Emmy
13-8-2011
 Meld misbruik29-7-2010 18:40:25

Dat komt allemaal in orde, gewoon goed vergelijken en zekers ter plaatse gaan kijken, foto's zeggen niet alles en je moet een bep gevoel hebben bij een zaal vind ik

Hou ons op de hoogte he

Als het een zaal is, naar wat voor iets ben je dan op zoek? Kan misschien helpen?

Emmy

Sharon
20-8-2011
 Meld misbruik10-8-2010 11:03:53

In Halle-Zoersel: domein Martinus - Nog niets dan lof over gehoord!

Succes! Ook wij wilden eerst in een tent, maar we zijn er al van afgestapt... Heel duur om alles te huren, veel werk en ja als het regent moeten de mensen in de regen naar zo'n gehuurd WC-kot. En elektriciteit voor DJ en dergelijke is ook niet altijd zo simpel!
Veel succes!

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...