Nu Online
Momenteel zijn er 646 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

wat staat hier?! dialect

29-7-2010 14:38:00
we zijn inmiddels getrouwd, het was echt een superdag die eindigde met een romantische dans in de stortregen.

We zijn alle kaartjes nu regelmatig nog aan het doorlezen erg leuk, nu hebben we een kaartje ontvangen met de tekst.

proficiat warre en ga zo deur, proost.

Wat staat hier? wie kan mij helpen, ik blijf eraan denken.

Heleen
10-7-2010
Meld misbruik

Reacties: 16 | Gelezen: 2185

Jennifer
30-7-2010
 Meld misbruik29-7-2010 14:47:09

als je het mij vraagt... proficiat waar, en ga zo door, proost. Ik denk niet dat het verder gaat dan dit :p
Allesins proficiat !!!

Tine
7-8-2010
 Meld misbruik29-7-2010 14:48:05

Hoi Heleen

zou het kunnen dat je met een Ward getrouwd bent?

Volgens mij staat er "Proficiat Ward, ga zo verder, proost!".

Hopelijk verduidelijkt dit een en ander...

tine
07/08/2010

Heleen
10-7-2010
 Meld misbruik29-7-2010 14:48:13

maar proficiat waar? wat boedoelt ie daar dan mee?

Heleen
10-7-2010
 Meld misbruik29-7-2010 14:48:37

wat is een ward?

ilse
7-8-2010
 Meld misbruik29-7-2010 15:00:59

Hey heleen,
Wat is de naam van je man of heeft hij een bijnaam?
En van waar is de schrijver?
Volgens mij staat er ook proficiat ward en ga zo verder.
Groetjes,
ilse

Irina
14-8-2010
 Meld misbruik29-7-2010 15:04:09

Proficiat Ward en doe zo verder! Proost

zo interpreteer ik het ook hoor ...

Groetjes

Heleen
10-7-2010
 Meld misbruik29-7-2010 15:07:50

mijn "man" hihi ik moet wel wennen heet Cobus en ik Heleen, we zijn geboren en getogen in Brabant (NL).

wat is ward dan?

Sofie
3-11-2011
 Meld misbruik29-7-2010 15:23:36

Misschien was die persoon op het foute feest beland ;-)

Hehe, serieus, ik interpreteer dit ook als "Ward", dus als een persoonsnaam.

Marieke
30-4-2011
 Meld misbruik29-7-2010 15:24:59

Warre is volgens mij 'waar'.' Waar' wordt in België soms als stopwoordje gebruikt zoals bijvoorbeeld ook 'ze', of 'zulle', het is dan een woord zonder een echte betekenis. Dus volgens mij staat daar gewoon "proficiat en doe zo verder, proost'.

Laura
11-7-2009
 Meld misbruik29-7-2010 15:49:38

Heleen,

Ward is ook een jongensnaam, blijkbaar enkel in Belgie.

Groetjes,
Laura

Yves

Meld misbruik29-7-2010 15:51:35

Warre ....Ward, Edward, Edouard, ....is mogelijk een bijnaam die ze bij wijze van ludiek zijn, je man geven op het kaartje.

Proficiat slaagt dan weer op jullie huwelijk.

...of is die man een verre kennis of verre vriend, collega en heeft hij zich van naam vergist?
Dat kan ook natuurlijk.

Misschien die persoon eens bedanken voor zijn kaartje en zelf aan de man in kwestie vragen...

Cara
7-8-2010
 Meld misbruik29-7-2010 15:58:52

Ik zou ook denke dat hij Ward bedoelde. Maar als je zegt dat je van Nederland bent, is dit mss een Nederlands dialectwoord en kennen wij het hier niet.
Op mijn trouw zal er ook een rasechte Nederlander zijn, wie weet staat dat woordje ook op zijn kaartje;-)

Nathalie
4-9-2010
 Meld misbruik29-7-2010 16:48:45

Ik weet dat het als ons kanten ook gebruikt wordt als stopwoordje dat hetzelfde is dan dat wij zeggen van proficiat 'eh' of 'hoor'. Een woord dus zonder betekenis.. :-)

Véronique
31-7-2009
 Meld misbruik29-7-2010 17:01:11

Bij ons gebruiken we dat ook! Bv. "Da's nie woar, awar!" Awar is dan hetzelfde als "warre" = 'natuurlijk', 'uiteraard'
Dus staat er: Proficiat, uiteraard, en ga zo door! Proost!

Heleen
10-7-2010
 Meld misbruik29-7-2010 17:06:07

Ontzettend bedankt voor het meedenken allemaal. Ik heb na het lezen van jullie berichtjes het idee dat het inderdaad als stopwoordje is gebruikt.
De verzender weet onze namen goed en het is ook geen bijnaam of iets dergelijks.

Yasmina
2-8-2012
 Meld misbruik1-4-2011 4:36:03

Een beetje laat, maar er staat Proficiat Warre, doe zo verder (goed bezig), schol (tsjing, santé hoe je het ook wil benoemen :))

En ook van mij een dikke proficiat! :)

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Drukkerij nodig?
www.carddreams.be Jouw droomhuwelijk, jouw perfecte trouwkaart. in Deurne
Carddreams.be is de kwaliteitswebsite waar je zelf gemakkelijk en voordelig jouw trouwkaarten kan maken en snel bestellen. Een prachtige bruiloft organiseren was nog nooit zo eenvoudig met de unieke collectie van huwelijksuitnodigingen van Carddreams.be. Meer info
Het Bruidsparadijs Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres! in Merksem
Alles voor je huwelijk onder 1 dak: bruidsjurken (+ schoenen, lingerie, ..), ceremoniewagens, trouwauto's, trouwkostuums, suitekleding, trouwaccessoires als gastenboeken, kaarsen, drukwerk, trouwringen (één ring gratis bij jurk+kostuum+trouwringen), ... Meer info
Grafische Vormgeving bvba Toffe kaarten, die hartjes raken in Herentals
Kies een toffe trouwkaart. Bezorg tekst. Wij maken de trouwkaarten en leveren drukwerk. Trouwkaarten - gastenboeken - RSVP kaartjes - gadgets - en veel meer... Meer info
CartaRosa - Publibytes bvba Originele trouwkaarten van CartaRosa in Brasschaat
Jullie willen van jullie trouwdag een onvergetelijk moment maken en daar hoort een originele trouwkaart bij. CartaRosa is de nieuwste collectie hedendaagse trouwkaarten met een hip en trendy design die je online kan bestellen. Ook maatwerk en lasersnijden Meer info
Huyze Miekado Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires in torhout
De eerste échte winkel voor trouwcadeautjes, gastenboeken,ringkussentjes, strooimandjes, enveloppendozen en trouwkaarten! Meer info