Terug naar overzicht
Hey Ann, Ik kan me goed inbeelden dat je nu wat teleurgesteld bent, ik heb namelijk hetzelfde gevoel bij mijn ouders. Iedereen reageert enorm positief op ons huwelijk behalve mijn ouders, eigenlijk vooral mijn moeder. Haar reactie op onze huwelijksaankondiging was ook aan de lauwe kant, en veel interesse in onze voorbereidingen toont ze niet. Ik ben ondertussen ook zover dat ik erover twijfel om ze zelfs wel uit te nodigen indien ze niet wat bijdraait, ik heb geen zin om een ganse avond aan de eretafel te zitten met iemand die er helemaal niets aan vind. Gelukkig zijn mijn vriend zijn ouders en onze getuigen (die allemaal mee aan de eretafel zitten) wel enthousiast. Probeer toch maar wat van de voorbereidingen te genieten en anders moet je je ouders er eens over aanspreken op een rustig moment? Dat je het gevoel hebt dat ze je enthousiasme niet delen en of hier een reden voor is?Het is tenslotte jullie dag en daar mag niets of niemand een domper opzetten. En als je je hart wil luchten doe je dat gewoon hier ;)
hey ann ik heb het zelfde met mijn schoonouders zij zei niet veel maar het enege wat men schoonvader zei was :weet ge wel wat de kost allemaal voor niks 1 avondje en zoveel geld weg daar was ik iemens van verschoten aangezien we toch al 6 jaar samen zijn en 2 kindjes hebben nu word er aan hen gewoon niks meer gevraagd ze hebben geen enkele inbreng in ons huwelijk maar ik weet nu al dat ze op de trouw zelf met alle pluimen zullen gaan lopen zo zijn ze gewoon maar ik trek me der gewoon niks van aan het zal onze dag worden ongeacht wat ze ook doen!!! dus k weet wat je meemaakt maar maak er gewoon jou dagje van en geniet samen met je ventje
mijn moeder en schoonmoeder zitten niet aan onze tafel wij zitten met getuigen en broers en zussen van mijn vriend en mijn broer. Mijn moeder en schoonmoeder zitten bij vrienden en mensen van hun leeftijd..
Familie mogen jullie niet uitnodigen?????? Ik zou zeggen spreek ze er eens over aan want dat is idd niet echt leuk. Ik zou in elk geval toch ook overwegen om ze dan niet aan jullie tafel te zetten. groetjes, ilse
De reacties van mijn ouders bij de uitnodiging waren ook niet wat ik had verwacht, maar het is voor je eigen ouders natuurlijk super logisch dat ze een uitnodiging ontvangen! Laat je hoofd hierdoor niet hangen, want naarmate de datum dichter komt, zijn de ouders meer zenuwachtiger dan de bruid zelf. Mijn moeder is nu zo hard bezig met de trouw, dat ik haar nauwelijks herken :-) (op een positieve manier natuurlijk) Je ouders en getuigen zet je zowiezo aan je hoofdtafel ... Anders kom je vrij ondankbaar over voor wat ze voor jou betekenen en al die jaren voor jou gedaan hebben. Geef het nog wat tijd, laat je ouders weten wat je weer gedaan hebt voor de trouw als je je ziet en dan verloopt dat wel losser. Misschien laten ze het niet direct zien, maar nemen ze in stilte al 'afscheid' van jou aangezien je gaat trouwen. Voor sommige ouders is dit een grote stap om te verwerken hoor, dat je nu 'volwassen' bent. Heel veel succes nog en alles komt wel goed! Groetjes
hey, ik vind niet dat je per sé je ouders aan de ereteafel hoeft te zetten. dat is een eigen keuze en je hoort steeds meer dat bruidskoppels ervoor kiezen om met hun getuigen en beste vrienden aan tafel te zitten. De ouders zitten dan bij hun broers of zussen of rest van het gezinnetje. Onze ouders waren wel heel enthousiast, hebben deels gesponsord en vonden het belangrijk om bij aan de eretafel te zitten, dus wij hebben daar geen seconde over nagedacht. Bij jou is het een heel andere situatie en ik vind dat je je in de verste verte niet verplicht hoeft te voelen om hen bij aan de eretafel te zetten. De vraag is natuurlijk wel wat jouw schoonouders daarvan gaan denken, zij zijn mss wel enthousiast en hechten er mss wel veel belang aan?! grtj
Ik vind ook niet dat ouders per sé aan de eretafel moeten zitten. Bij ons zaten onze getuigen en beste vrienden daar. Mijn ouders zaten dan weer aan een tafel met hun vrienden en familie. Iedereen vond het heel gezellig zo. Dat kan dus best. Lieve
Allemaal bedankt voor jullie reactie! Da help echt om een ander zijn mening te horen; want er mee blijven zitten helpt niet he.. Groetjes