Terug naar overzicht
Hoi Carmen, Wij hebben ook een grote enveloppendoos die NIET op slot kan. Het is een groot rechtstaand hart met een deksel naar de voorkant toe.Dus in principe als iemand het hart neerlegt en het deksel eraf neemt, kan hij het geld eruit pikken. Niet dat ik ervan uitga dat iemand het zou doen, maar inderdaad: never say never. Wij gaan ze gewoon op een tafel in de feestzaal zetten waar ze 'redelijk in het zicht staat' dus dan is er wat sociale controle hé
hey, Ik zou liever ook iets hebben dat op slot kan, niet zozeer dat ik denk dat de gasten iets zullen stelen, maar er loopt normaal toch ook wat personeel van de zaal rond. Kan je niet de doos helemaal dichtplakken of lijmen en dan een gleuf maken waar de enveloppes door kunnen? Dit houdt natuurlijk in dat je de doos wel stuk moet maken achteraf. Ik ben ook van plan om er 1 te maken en ga dat dan op deze manier doen. Groetjes!
Wij hadden een ladenkistje. Kon dus ook niet op slot. De mensen van de feestzaal namen dit mee na de receptie en bewaarden dit achter slot en grendel. Als we naar huis gingen, gaf men alles terug mee.
Hallo, wij hadden een houten kistje dat ook niet op slot kon. Toen het avondfeest begon en alle gasten dus aanwezig waren, heeft mijn pa dit in de koffer van zijn auto gezet. Zo kon er niemand bij. Misschien een oplossing. Groetjes Keshia
Bij een kennis hebben ze eens dat iedereen binnen was de doos leeggemaakt (wel laten staan omdat ze zo mooi was ... en je weet nooit dat iemand zijn envelop is vergeten afgeven ;) ) De moeder van de bruid heeft dan alles in haar handtas bewaard die constant aan de stoel hing. En aan de eretafel, dus idd sociale controle.
Hoi Wil niemand schrik aanjagen, maar wij zijn ooit op een communiefeest geweest waar ze de enveloppen met het geld erin gestolen hebben. De genodigden waren familie en close vrienden. Toch wel erg hé. Wij gaan gewoon de doos bij ons zetten en nadien in de auto of zo. Dan kan niemand er aan. Groetjes
ook wij hebben een groot hart met deksel voorzijde en gleuf bovenaan, maar ik ga ze dochtmaken met soort lint en versiering net als onze tafelversiering dan. maar wel zo dat je ze nie tzomaar open zal krijgen zonder schaar bv. ook onze doos staat in zicht op de tafel bij de cadeaus en na receptie voor avond feest begint zetten we ze ook in de wagen.
Misschien kan je ze nog dichtmaken met zo'n lijmpistool. Maar dan moet je de doos inderdaad wel stuk maken om ze open te krijgen...
Hey Carmen, Wij gebruiken ook eerst een houten kistje, maar hebben aan de feestzaal gevraagd of zij een kluis hebben. Deze is er en mogen we gratis gebruiken. Dus misschien kan je even aan hen vragen of er een kluis of een geldkoffertje aanwezig is. groetjes Sofie
Ik wil je niet bang maken maar ik heb geweten van een trouwfeest waar een enveloppe met 300 euro in gestolen werd en bij mijn ma werden zelfs de cadeaus gestolen en niet door het personeel maar de gasten. dus toch enige voorzichtigheid....lijm ze vast of zet ze dicht bij jullie en nadien in de wagen of in een kluis....
Sorry, maar in een auto bewaren kun je toch ook niet echt 'veilig' noemen... Dan heb ik eerder vertrouwen in de mensen van de zaal, want zeg nu zelf: bestolen worden door de mensen van de zaal is écht wel de slechtste reclame die je je kan wensen...
Wij krijgen van onze feestzaal de sleutel van een kleine kluis en kunnen dus ons geld veilig wegbergen tijdens het feest.
Dat is zo'n situatie die bij ons dus ook kan voorvallen, mijn vriend zou dat ook ,na de inspanning van iets moois te maken, zeggen. Typisch mannelijk zeker :-)