Terug naar overzicht
Hey Sarah, Ik denk dat je dit vooral voor jezelf moet uitmaken. Ik heb de buren van mijn ouders uitgenodigd omdat we die heel goed kennen. Mijn vriend en ik zijn vroeger op hun kinderen gaan babysitten. De buren van mijn vriend zijn niet uitgenodigd omdat ze deze praktisch nooit zien. We wonen sinds 2 jaar ook op een appartement, maar omdat we niet zo een goede band hebben met onze buren hebben we deze niet uitgenodigd. Denk ook niet dat ze weten dat wij gaan trouwen. Ik denk niet dat je je verplicht moet voelen om de andere ook uit te nodigen nu je bent verhuisd. Nog veel succes met de voorbereidingen. Sofie ook een 28-8 bruidje :-)
Hey, wij hebben bij onze buren de uitnodiging zelf in de bus gestoken, dus die voor de kerk. Voor de gasten die echt genodigd waren op het feest stak er een apart kaartje bij. Dus de buren weten op deze manier wel dat we gaan trouwen en zijn ook welkom in de mis, mr voor de rest doen we niets voor hen, gezien we hen maar heel oppervlakkig kennen. (wij hebben wel geen receptie)
De buren bij het ouderlijk huis: daar hebben we enkel de buren uitgenodigd waar we het meest contact mee hebben en waar we zelf vroeger ook naar feesten mochten gaan. Buren waar wij wonen: wij hebben een kaartje gemaakt met het uur van de kerk op. Zij worden daar vriendelijk voor uitgenodigd. Groetjes!
Dat is inderdaad te zien welke band jullie daarmee hebben. Onze directe buren hadden we uitgenodigd voor het avondfeest, omdat we steeds bij hen terecht kunnen als er iets is (en zij bij ons). Ook slaan we geregeld een praatje met hen. Voor onze schieting had onze buurman zelfs zijn wei afgestaan om daar parkeerplaats te maken voor de auto's. Als er bij hen iets is, gaat mijn man daar soms een handje helpen. Dus dit zijn echt wel vrienden. Wij zijn ook bij hun dochter op het trouwfeest geweest. De andere buren vragen wij niet. Daar zwaaien we enkel maar eens naar als we voorbij rijden, dus daar hebben we niet echt een band mee. We hadden ze wel uitgenodigd voor onze schieting.
Het buren-probleem :) Ik vind dat ook iets moeilijk! Wij wonen nog niet zo lang in ons huisje en kennen dus weinig of geen mensen in de straat. Onze directe buren aan de ene kant zijn altijd vriendelijk en we wisselen met hen al eens een kort woordje. De andere buren zeggen echter zelfs geen hallo, lijken erg op zichzelf te zijn. Geef ik hen dan wel een uitnodiging? En voelen mensen zich soms niet verplicht om een cadeau te geven als je hen een uitnodiging geeft, ookal is dat enkel ter info voor de huwelijksviering?