Nu Online
Momenteel zijn er 432 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Zoveel vragen ...

2-8-2010 21:55:28
Dag bruidjes

Wij trouwen op 30/07/2011 en ik zit met talloze vragen...
Donderdag moeten we de zaal gaan bekijken, maar voor de rest is er totaal nog niks geregeld.

enkele vraagjes:

* Hebben jullie een originele manier om het aan iedereen te vertellen? We zouden de ouders samenroepen en ons dochtertje van 2,5 jaar een t-shirt laten aandoen met op de voorkant: mijn mama en papa ... en op de achterkant: stappen op 30 juli in het huwelijksbootje
Hebben jullie nog leuke ideeen?

* Hoelang op voorhand moet je de gemeente contacteren?

* Hoeveel hebben jullie gespendeerd aan de bloemen? (boeket, versiering kerk, zaal, vervoer,...)

* Hoeveel tijd hebben jullie uitgetrokken voor foto's te nemen?Op de meeste sites zie ik anderhalf uur staan maar dit lijkt mij zo lang en wat doet de suite intussen?

Sarah
30-7-2011
Meld misbruik

Reacties: 5 | Gelezen: 804

Sarah
13-8-2010
 Meld misbruik3-8-2010 7:07:34

Hallo naamgenootje,

* wij hebben de mensen het niet op een speciale manier verteld, maar het idee met jullie dochtertje is echt super. Kzou zeggen: doen!

* Je kan maar pas 6 maanden voor uw trouw je uur en datum toezeggen, maar bij ons in de gemeente kon je wel al een jaar op voorhand uur en datum reserveren. Is niet bindend maar dan ben je toch wel zeker. Moet je maar eens navragen of anders op site van gemeente gaan, daar vind je dat wel terug.

* Qua geld valt het eigenlijk nog wel mee want we hebben echt alles wat er bij hoort, maar heb bv wel uitnodigingen laten maken bij Ava, menukaarten zelf drukken, vervoer komt van onze garage, je hebt nog tijd dus vraag zo veel mogelijk info aan bedrijven. Het zijn vooral de kleine dingen die je budget de hoogte in kunnen jagen en daarop kan je wel wat besparen.

* Wij hebben geen aparte locatie om foto's te nemen omdat fotograaf er al van 's morgens is. We trouwen voor de wet om 14u, kerk 15u dan naar feestzaal met directe familie (suite) voor een tasje koffie en om 18u receptie. We hebben dus wel tijd tussen kerk en receptie om aan de zaal nog een paar mooie foto's te nemen.

Hopelijk heb je een paar antwoorden. Grtz, x

anouk
30-7-2011
 Meld misbruik3-8-2010 9:10:51

Hey Sarah!

Wij trouwen dezelfde dag :)

Ik heb afgelopen vrijdag eens naar de gemeente gebeld (bij ons kon het pas een jaar op voorhand), en nu houden ze dat uur vrij.

Voor de rest van je vragen kan ik je geen antwoord geven, aangezien wij ook nog het meeste moeten vastleggen.

Wij voorzien twee uur om iets te eten 's middags en om de foto's te trekken. Dan moet de suite maar wat langer aan tafel blijven zitten en als het mooi weer is doen wij met ons tweetjes misschien wel een picnic...

Onze fotograaf had toch wel graag wat tijd gehad voor een mooie fotoshoot!

Groetjes!

Reina
28-8-2010
 Meld misbruik3-8-2010 10:38:45

anderhalf uur voor een fotoshoot is echt niet overdreven, je hebt verschillende scene's en plaatsen, het licht moet goed zijn, je mag niet net geknipperd hebben etc. je wil je niet opgejaagd voelen tijdens de shoot want dat zie je op de foto's
bij ons zijn de daggasten op dat moment al in de zaal of als ze naar huis willen tussendoor kan dat ook

lizi
21-8-2010
 Meld misbruik5-8-2010 16:56:33

hallo,

wij trouwen 21/08/2010. ik heb meteen vorig jaar in september naar het gemeentehuis (Borsbeek) gebeld en ze konden mij al een uur zeggen. dan heb met de kerk gecheckt en dat ging ook nog. dus wij trouwen nu om 11u voor de wet en om 12u voor de kerk. nadien gaat de suite bij mn ouders lunchen en gaan wij op locatie voor foto's (ik voorzie van 14u tot 15.30u max), om 16u begint onze receptie en om 19u ons avondfeest en dit in hof van Nazareth te Lier.
wat ik meteen heb vastgelegd is feestzaal, gemeentehuis/kerk, fotograaf (Katrin Daems uit Kapellen), DJ en vervoer (een trammetje www.touristram.be). uitnodigingen heb ik wel bij een drukker laten drukken, misboekjes heb ik gratis kunenn laten drukken bij mijn vorig werk, verder hebben wij een website (www.cedricenlizi.be) waarop al veel goeie reacties zijn gekomen! voor lingerie kan je bij Inno terecht en voor mijn kleed zijn we bij Cermo in Turnhout geweest. supervriendelijke mensen en geen extra kosten voor verstellingen (wel bij Chapeau). we hebben ook een goeie ceremoniemeester, Pierre Loncin uit Berchem. onze bloemen regelt een vriendin maar wel te betalen, nog geen idee van de prijs. voor de getuigen hebben wij voor die van mijn man een Kameleonbon (kan je vinden via google) en voor mijn getuige een waardebon van de Koekjesfee (ze is verzot op cupcakes en taart!).
als iemand een kopij van mijn misboekje nodig heeft, kan ik digitaal doorsturen.
kapsel laat ik doen bij Hair Linea, maquillage via iemand van Mylène, trouwschoenen komen van Van Loock!
zo als je nog tips nodig hebt, let me know!

groetjes en veel plezier
Lizi

deany
30-7-2011
 Meld misbruik13-8-2010 3:45:12

wat fijn! we hebben dezelfde datum!

wij hebben ook enkel de gemeente, kerk en zaal vastliggen.. (d.w.z datum en uur)
maar kunnen pas vanaf januari overal terecht voor "concrete" afspraken..
is jammer, want ik wou graag zoveel mogelijk op voorhand doen, zodat je niet alles de laatste 6 maanden opeen komt.. zoals het misboekje enzo.. maar da pastoor wou ons pas ontvangen in januari..
Heb jij nog wat geregeld? ik lees hier zoveel en dan raak ik soms helemaal mijn kluts kwijt! het lijkt wel aslof ik van niets weet..
geschenken voor ouders? cadautjes voor kindjes die uit de kerk komen? dat wist ik allemaal niet.. en ik heb ook echt geen idee wat te doen met mijn "suite" als wij fotos gaan trekken? kan je die zomaar achter laten? zucht...

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...