Terug naar overzicht
Hey Gitte :) Ik ben nog niet op zoek ggaan naar een trouwkleed, maar één ding weet ik zeker, het zal een jurk zijn met sleep EN sluier :) je trouwt maar één keer en ik wil het dan ook doen met alles erop en eraan :) uiteraard kan je niet bij elk kleed een sluier dragen, maar de jurk dat ik op het oog heb laat een sluier zeker toe. Gewoon doen wat je zelf graag ziet en je goed bij voelt!
Ik ben ook fan van een sluier. Met tiara zelfs... ;-)Maar eerst zien of het past met het kleed natuurlijk
Ik had een sleep; een sluier en een tiara. Ik heb er geen spijt van gehad :-) Groetjes, Laura
Als jij dat mooi vindt, kan dat zeker!
Weet je, ik denk persoonlijk dat het belangrijk is om in te zien dat dit traditie is. En een traditie of gebruik symboliseert altijd iets wat in woorden moeilijk is om uit te leggen (heeft te maken met ons taalgebruik: analoge taal versus dialoge taal). Ik vertik het om een sluier aan te doen, net omwille van de betekenis.... De relatie van mijn vriend en ik is gebaseerd op gelijkwaardigheid. We blijven dus éénduidig: we gaan geen tradities volgen die het tegenovergestelde symboliseren. "De bruidssluier is een symbool van ondergeschiktheid. De vrouw maakt zich ondergeschikt aan de man. Als de man de sluier optilt, symboliseert hij daarmee zijn mannelijke dominantie. Als de vrouw zelf haar sluier naar achteren werpt, toont ze een stuk onafhankelijkheid."
hallo, Ik had altijd gezegd dat ik nooooit een sluier wou! maar nu heb ik n kort trouwjurk dat eigenlijk heel gewoontjes was mét sluier (die evenlang is als mijn kleedje) maakt het mij meer bruiderig :) Het is heel pittig en ik vond het er wel bij passen. Volgens mij hangt dat echt van smaak af en natuurlijk van je kleed, want bij sommige kleedjes is n sluier mss n beetje te vele van het goede:) veeeeel succes
Voor mij heeft het niks met traditie te maken. Vaak maakt het het plaatje "af". Bij heel veel kleedjes past een sluier maar ik zou wel kiezen voor het sobere type (er zijn er ook heel kitcherige). Probeer het uit en beslis zelf of je een "sluier-type" bent !
ik heb er ook eentje. Ik dacht eerst in een modern kleed te trouwen, maar dat stond me niet. uiteindelijk is het is super traditioneel geworden en dacht ik: dan maar alles erop en eraan! Dus een sleep en een sluier!
Ik vind het een beetje overdreven om zo zwaar te tillen aan de traditie die Ife beschrijft. Dit was vroeger zo, maar denk niet dat in onze cultuur dit nog geldt! Nu draait het om pure esthetiek :) Dus ik zou zeggen, als je dit mooi vindt: DOEN! Niets aantrekken van wat anderen zouden kunnen denken, het is jouw dag!
doen wat je zelf mooi vind en zien of het al dan niet bij je kleedje past, ik had ook alles, tiara en sluier, je kan dit maar 1keer dragen in je hele leven... ik heb het dan ook de hele dag en avond aangehad omdat ik het zo mooi vond.
Ik heb er ook een. De sluier maakt echt mijn kleedje af! Heeeeel romantisch!
Ik heb er ook eentje. het is echt prachtig! Zoals Annelies zegt: de sluier maakt mijn kleedje af! groetjes sharon
Ik had er geen. Paste gewoon niet bij mijn kleed, vond ik. Bij een echt klassiek kleed kan dit wel. Dit is inderdaad een esthetiek gegeven, zoals hierboven gezegd. Tegenwoordig gaat die sluier ook niet meer over het gezicht, dus...
Hoi, ik heb helemaal geen traditioneel kleed laat staan een traditionele bruidsluier, een paar maanden geleden had ik hier de vraag gelanceerd rond een zwarte bruidsluier en daar ben ik inderdaad ook naar op zoek gegaan in het mekka van de kant: Brugge. Heel stijlvol en bijzonder gewaagd maar zeer mooi en helemaal niet traditioneel! Foto's volgen na 04/09! Héél binnenkort dus succes !
Ik heb wat opzoekwerk gedaan en ik vind een sluier over een knot bijvoorbeeld veel mooier (voor mij dan) als een sluier die onder een knot hangt. Als jullie mijn beschrijving een beetje begrijpen...