Terug naar overzicht
Mijn vriend en ik trouwen volgend jaar in een kapel. Maar deze wordt veel gebruikt voor huwelijken en doopvieringen. Ik weet eigenlijk niet of er in elke kapel getrouwd mag worden.
Wij gaan ook in een kapel trouwen, volgens mij mag dat altijd. Je kan best contact opnemen met de verantwoordelijke priester en het aan hem vragen. Dan ben je zeker.
Wij trouwen ook in een kapel (Geel Ten Aard). Deze wordt ook regelmatig voor doopsel- en huwelijksvieringen gebruikt.
Wij trouwen ook in een kapel. Veel wordt er daar wel niet gedaan, enkel in de zomer is er 1x per week een eucharistieviering, een doopsel kan er niet doorgaan want er is geen doopvont en ik heb er nog nooit een huwelijk gezien. Er kunnen maar maximum 50 personen binnen, als we de stoelen een klein beetje zetten dat iedereen plaats heeft zelfs maar 30. Maar wij zijn gewoon bij de gemeente eens gaan informeren en het was geen probleem. De reden dat wij absoluut die kapel wouden is dat ze zo goed als in de tuin van mijn schoonouders staat. Klein beetje een sentimentele betekenis dus voor mijn aanstaande. Wij trouwen voor de wet in de gemeente waar ik ben opgegroeid (en waar we nu ook wonen) en voor de kerk in de gemeente van waar hij komt.
Hoi, wij trouwen ook in een kapel. Er is een hele cinema rond geweest, met priesters die niet konden, en dan weer andere die niet wilden. Maar met drie jaar op de teller zal je zeker wel iets kunnen regelen... Veel succes, An
Hoi wij trouwen wel in een bedevaartsoord! Onze priester had er geen probleem en stond er zeker voor open. Het zal denk ik een beetje afhangen van je priester die je er wilt trouwen. Succes!