TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
Liselotte
25-6-2011
|
4-8-2010 14:02:59
Dag Elissa!
Wij trouwen 2 weken voor jullie en hebben ongeveer dezelfde dingen als jullie!
We hebben onze zaal, hebben onze voorlopige gastenlijst gemaakt (op 1 jaar tijd kan er nog veel gebeuren, gasten vallen weg, andere komen erbij!), hebben fotograaf al, hebben ook de praatpaal al gereserveerd.
Het volgende wat we doen is de DJ zoeken. (september)
Daarna volgt het gemeentehuis (we zijn op zoek naar een huisje, dus weten we nog niet waar we voor de wet zullen trouwen), de kerk en de zoektocht naar de perfecte jurk.
(oktober - november - december)
Je zegt: het is nog heel ver weg! Maar dat vind ik niet echt, wij zijn verloofd in december, we hebben onze datum vastgezet in junuari en het is nu al juli! :)
Geniet van de voorbereidingen!
|
|
Lien
7-5-2011
|
4-8-2010 14:07:30
Hey, Wij trouwen volgend jaar op 07/05/2011 en we zijn al bezig met de voorbereidingen van vorig jaar in september. Het belangrijkste hebben wij vorig jaar nog vastgelegd, zoals zaal, dj, fotograaf, kerk vastgelegd, vervoer en ceremoniemeester. Voor de rest ben ik nu bezig met het één en ander, zo hebben we nu een videograaf vastgelegd, onze misboekjes zijn bijna klaar, voorlopige gastenlijst is opgemaakt, tafelschikking zijn we aan het kijken, getuigen zijn gevraagd en we zijn zowat aan het nadenken over de tafelthema's en bedankjes en zo. In oktober ga ik een trouwkleed zoeken en ook aan de uitnodigingen beginnen, dus wij zijn ook al een tijdje bezig. Nu ja kan moet je zoveel mogelijk doen wat je al kan doen, zo geniet je er des te meer van, en je hebt in alles de keuze. Je kunt kiezen wat je wil. Veel succes nog met de voorbereidingen en geniet ervan, we zien of horen elkaar wel nog op dit forum !! Groetjes
|
|
joke
2-9-2011
|
4-8-2010 14:27:04
Wij trouwen 2 september volgend jaar, dus nog na jullie en wij hebben volgende zaken al lopende:
- feestzaal/eten/DJ ligt vast
- stadhuis ligt vast
- kerk en pastoor liggen vast
- de getuigen zijn gevraagd en zijn akkoord gegaan
- we zijn met een aantal fotografen in gesprek maar nog niet definitief beslist
- zaterdag zien we een eerste ceremoniemeester voor een vrijblijvend gesprek
- eerste week november gaan we wss op stap voor een jurk
Overdrijven doe je dus zeker niet. Er zijn nu eenmaal een aantal zaken dewelke héél snel volgeboekt zijn en waar je dus snel voor moet beslissen.
groetjes
|
|
ines
18-9-2010
|
4-8-2010 15:03:55
amai jullie zijn al ferm in de weer ! Dit is ook nodig want als je iets wil is het meestal niet meer vrij op deze datum. Ik hoor vaak mensen zeggen van " amai je meot eigenlijk al 2 jaar vooraf weten dat je trouwt".
ergens heb je wel gelijk dat je dingen nu al afspreekt maar tafelschikking is heel vroeg. ik trouw over en grote maand en kan deze nog niet maken aangezien ik nog niet eens weet wie wel of niet komt.
Hou het wel plezant en probeer neit alles in één keer te doen want dan kan je gewoon niet meer wachten tot die dag.
groetjes en succes !!
|
|
Lies
11-9-2010
|
4-8-2010 15:48:38
Wow goed bezig!!!
Een tafelschikking is misschien wat vroeg ...
een 5.5 week voor de datum hebben we niet alle bevestiging binnen ( de einddatum is nog niet verstreken voor de bevestiging), dus een tafelschikking beginnen we pas erna op te maken.
We hebben nog vanalles te doen ... voornamelijk misviering (liedjes kiezen, teksten schrijven ...), wijn proeven, thema's voor de tafels, bloemversiering ...
Geniet van de voorbereiding !!
|
|
Debbie
9-7-2011
|
4-8-2010 15:58:13
Hey Elissa, Wij trouwen op dezelfde dag! We staan ongeveer even ver in de voorbereidingen: zaal ligt vast, evenals DJ, fotograaf, vervoer en ceremoniemeester. Waar trouwen jullie? Wij zijn van Kalken maar trouwen in Laarne. Veel succes nog! Groetjes Debbie
|
|
Anouk
8-7-2011
|
4-8-2010 16:53:09
Hey, wij stappen op 8juli 2011 in het huwelijksbootje. En hebben ook al verschillende dingen in orde gebracht zoals zaal, gastenlijst, fotograaf, DJ, waarschijnlijk vervoer en ik heb ook al mijn droomjurk gevonden. Helemaal niets te vroeg volgens mij om te beginnen met de planning, het jaar gaat voorbij zijn voor je het weet.
groetjes
|
|
Julie
9-7-2011
|
4-8-2010 19:47:41
Hey Elissa en Debbie,
wij trouwen ook op 9 juli 2011 en staan qua voorbereidingen ook even ver als jullie
Ik wil zoveel mogelijk in orde hebben en is zeker niet overdreven dat jullie nu al met de voorbereidingen bezig zijn.
Ik heb zelfs mijn trouwkleed al
groetjes
|
|
Elissa
9-7-2011
|
4-8-2010 22:49:31
ja men tafelschikking was idd nog wat vroeg...
maar het is ook maar een voorlopige zodat ik het overzicht houd... vooral omdat er nogal wat conflicten zijn tussen enkele mensen...dus moest ik zowat zien hoe ikhet zou doen ongeveer vandaar :)
wij trouwen voor het stadhuis in antwerpen en dan voor de kerk in merksem...
de getuigen hebben we ook al gevraagd...
even een dom vraagje misschien... is een ceremoniemeester verplicht??
|
|
floor
25-6-2011
|
5-8-2010 8:33:53
hey
wij trouwen 2/7/2011 en wij hebben
zaal
vervoer
ceremoniemeester
dj
kerkelijk huwelijk vastgelegd
mijn trouwkleed is voor begin oktober , maar voor de rest hebben wij nog niets geregeld hoor
zal voor begin januari zijn :)
mss aan de late kant
grts
|
|
kristel
1-7-2011
|
5-8-2010 9:52:42
hey,
wij trouwen 2-7-2011 en hebben ook al een hele boel in orde hoor:
- zaal
- gemeentehuis
- dj
- fotograaf (dit doet mijn schoonbroer)
- kleed is gekozen en besteld (eind december 1e pas)
- gastenlijst is ongeveer af
nu bespreken we menu's, vervoer, zoek ik een kapper/visagiste die aan huis komt, de stijl van mijn toekomstige zijn kostuum en passen we om de 5 bot de gastenlijst aan (vooral vrienden: enkel receptie of ook avondfeest, ...)
|
|
Ilse
9-7-2011
|
5-8-2010 21:14:39
Hey
Wij trouwen op dezelfde dag, 9-07-2011.
amai als ik alles zo lees zitten we al serieus achter op schema :)
wij hebben eigenlijk enkel de zaal vastgelegd.
ook een lijstje van mogelijke gasten voor receptie,avondfeest, dessertbuffet opgemaakt.
we zijn nog aan het uitkijken wat we willen van viering. we zouden niet voor de kerk trouwen maar opteren voor een vrijzinnige viering en daarover nu informatie aan het opzoeken.
we zouden de wet op een andere dag doen, nog geen idee wanneer precies.
en eigenlijk, al de rest moeten we nog uitzoeken.
Ik heb soms geen idee waar te beginnen :) wel op internet al zitten zoeken naar mogelijke fotograaf.
wat mijn kleed betreft, ik zou pas beginnen kijken in november.
nog veel voorbereidingsplezier :)
|
|
Mariska
9-7-2011
|
6-8-2010 11:06:03
Dag Elissa,
Wij trouwen ook op 09/07/2011.
Onze zaal ligt al een tijdje vast. Wij willen ook graag voor de kerk trouwen, en hebben uur en datum ook al laten noteren bij de pastoor.
Gisteren zijn we gaan kijken naar een trouwbus en hebben die ook ineens gereserveerd.
Een ceremoniemeester is volgens mij geheel vrijblijvend.
Wij hebben dit gisteren gevraagd aan de mensen van het busvervoer, en zij vertelden dat dit zeker geen verplichting is.
Wij gaan er wel eentje onder de arm nemen.
Nog veel succes!!
|
|
Elissa
9-7-2011
|
9-8-2010 12:01:36
zo weer even bezig geweest...
ik heb foto's opgezocht van DE bruidstaart haha, en ik heb diegene die ik wil gevonden... heb ook al iemand gevonden die ze voor mij gaat maken... het gaat uitkomen op 145 euro voor 58 personen ongeveer...
verder heb ik nu ook contact opgenomen met de mensen van de kerk waar we willen trouwen en er ook het uur en datum gezegd...
Eerst had ik gedacht als schema zo:
- trouwen voor de wet
- trouwen voor de kerk
-trouwfoto's
- kleine drink op het terras waar onze zaal zich bevind (tijdens dat wij de foto's maken en daarna nog)
- dan naar de zaal zelf voor het koud buffet en bruidstaart
- en dan begin van het avondfeest...
leek me allemaal goed maar ik ga die drink er tussenuit halen en de mensen naar huis laten gaan en laten komen tegen dat het koud buffet begint in de zaal... enkel zo de naaste familie die gaan dan zo en zo mee voor de foto's en die neem ik wel even mee naar huis :)
|
|
|
|
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...
|