Nu Online
Momenteel zijn er 302 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

ringen - wettelijk huwelijk

5-8-2010 10:12:13
Hey,

Wij trouwen enkel voor de wet, maar nu vroeg ik me af wie ons de ringen moet aangeven. De getuigen of toch eerder een kindje? En als we het aan ons nichtje of neefje vragen, doen we dat dan ook met een ringkussentje of is dat erover voor enkel maar een wettelijk huwelijk?

groetjes

ilse
2-9-2011
Meld misbruik

Reacties: 5 | Gelezen: 1115

ilse
7-8-2010
 Meld misbruik5-8-2010 10:59:15

Wij trouwen ook enkel voor de wet. Ik heb een ring maar mijn verloofde gaat geen ring hebben. Ik neem aan dat hij die gewoon uit zijn binnenzak van zijn vest tevoorschijn gaat toveren
Groetjes,
ilse

Maaike
14-8-2010
 Meld misbruik5-8-2010 12:23:02

Heykes,

Wij trouwen ook enkel voor de wet en ons neefje gaat de ringen op een knuffel naar voor brengen. Alle dat hopen we toch! Morgen komt het kindje bij mij en ga ik hem laten wennen aan de knuffel.
Het kindje is wel van één van de getuigen en we gaan vragen dat zij dan de ringen op de knuffel steekt.
De knuffel loopt in dezelfde lijn als het thema van de tafels 's avonds.

Nog veel plezier met de voorbereidingen!!
Maaike

kitty
11-9-2010
 Meld misbruik5-8-2010 13:40:50

Voor de wet moet niets minder dan voor de kerk!! Zei ik zachtjes gefrustreerd :) Ben op en top vrijzinnig en vind het spijtig dat voor de wet altijd in de schaduw komt te staan van de kerk...

Bij ons brengen onze beide dochters de ringen aan in een knuffelpinguin.

Gewoon doen waar je zelf zin in hebt! Dat heb ik tot hiertoe geleerd :)

x Kitty

An
27-8-2010
 Meld misbruik5-8-2010 14:31:21

Hello,

Ook wij trouwen alleen voor de wet ! En ja, spijtig genoeg duurt dit en stukje minder lang... maar ook wij laten de ringen brengen in een beertje door één van de kids.
Dus inderdaad... gewoon doen wat je zelf wil !

Groetjes,
An

Ann
27-8-2010
 Meld misbruik5-8-2010 14:54:05

Hallo,

Wij trouwen ook alleen voor de wet en mijn jongste dochtertje zal de ringen aangeven.
Trouwens de wettelijke trouw is hier in België het enige rechtsgeldige huwelijk en moet dus zeker niet onder doen voor een kerkelik huwelijk. Hopelijk vindt de ambtenaar van de burgerlijke stand dat ook en ratelt die zijn tekst niet af ;-)

Veel groetjes,
Ann

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...