Terug naar overzicht
zo heb ik het ook begrepen hoor. alleen de bruid langs links bij het binnengaan en bij het buitengaan rechts.
Bij ons liepen de vrouwen rechts en de mannen links... Zo heeft de ceremoniemeester ons laten binnengaan :-)
Bruid bij het binnengaan links van papa, bij het buitengaan aan de rechterzijde van de man .. voor de suite zelf dacht ik altijd dat de vrouwen rechts liepen naast de man, maar zo nauw zal het nu ook wel niet steken zeker :-) Groetjes
Bij ons was het alle vrouwen langs de rechterzijde van de man.
Hmm, ik weet het zelf ook nog niet, ik zal het morgen eens navragen bij mijn ceremoniemeester. Maar ik heb nog gehoord dat de vrouw bij het lopen naast haar man aan de kant van zijn hart moet lopen, dus eigenlijk is dat dan links? Ofwel is het dat de man langs die kant moet lopen, langs de kant van het hart van zijn vrouw. Pff, lastig he :D ik vraag het morgen alleszins eens na :-)
Onze fotograaf zegt dat het volgens de etiquette zo moet: alle vrouwen rechts van de man, behalve de bruid links van haar man bij het buitengaan van de kerk (dus de bruid moet ook rechts van haar papa bij het binnengaan van de kerk). Zelf ken ik verder niets van etiquette, dus ik geloof hem maar...
Idd zoals tine het hier vernoemt klopt het hoor!! Alle vrouwen rechts (ook de bruid bij het binnengaan), en bij het buiten gaan de bruid links van haar man...
bij het binnengaan moet je rechts van je partner lopen of zitten. En eens jullie getrouwd zijn, mogen jullie links van de partner lopen (langs de kant van het hart). Zo heeft onze ceremoniemeester het uitgelegd. Eens je getrouwd bent loop je langs de kant van het hart van je partner, een beetje symbolisch ook. Groetjes, Evi