TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
Jolien
6-8-2011
|
5-8-2010 11:34:52
Hoi Kelly, ik vrees dat ik niet op al je vragen antwoord kan geven, maar ik ga een poging doen. 1/ Wij hebben zelf geen kindjes, maar van andere trouwfeesten heb ik wel een ideetje opgedaan. Ooit (was wel in Frankrijk) zag ik dat er matrasjes tegen de muren lagen en dat alle kindjes, als ze moe waren, daar even gingen liggen/slapen. Of soms heeft een feestzaal een kamer voor het koppel, daar kunnen dan ook kindjes te slapen gelegd worden. Wat de ochtend betreft, zou ik hem precies meegeven met je vriend. Die gaat dan naar zijn ouders, waar dan dus meerdere personen zijn om hem bezig te houden. 2/ Onze mis is ook om 11u30. Het stadhuis ligt nog niet vast, maar we hopen daar terecht te kunnen om 10u30. Dus normaal gezien verplaatsen we ons dan van ons thuis naar het stadhuis om 10u. Als je dan vooruit telt, zou mijn vriend thuis moeten zijn om 9u30 à 9u45. De suite mag dan daarvoor al toegekomen zijn. Ik denk wel dat we dan nog een glaasje voorzien en een boterkoek ofzo. Hoelaat ik dan moet beginnen met kapper en make-up hangt af van hoeveel tijd die mensen nodig zullen hebben. Maar ik gok dat ik rond 7u30 toch wel klaar moet zijn om de kapper te ontvangen. 3/ Glaasje cava (enfin, bij ons zal het prosecco zijn) en koek hoop ik via mijn ceremoniemeesters (2 vriendinnen) in orde te krijgen. Ik ben natuurlijk wel van plan om mijn kapper en visagiste thuis te laten komen, zodat ik niemand mijn sleutels moet geven. Dat zou ik ook niet direct vertrouwen :) 4/ Ik weet niet of er nog mensen voor of na ons trouwen in dezelfde kapel. Volgens mij kan je inderdaad best vragen aan de priester of hij eventueel een naam en nummer kan geven. Dan kan je zelf contact opnemen met het andere koppel en hen vragen of zij dat zien zitten.
Hopelijk heb je iets aan mijn reactie!
|
|
Evelien
4-6-2011
|
5-8-2010 12:36:48
Hoi Kelly,
Wij trouwen ook op 4 juni 2011 en zijn dus ook bezig met onze dagplanning. Van waar zijn jullie?
Wij hebben het volgende voorzien:
Het uur is nog niet besproken met visagiste en kapster maar ik voorzie daarvoor een uurtje of 2 (dus normaal 7:30)
9:45 daggasten/suite komen samen aan de feestzaal en vertrekken met de bus naar de bruid
10:00 aankomst bij mijn ouders door suite (eventueel met koffiekoekje en drankje => wie dit zal opruimen is nog een raadsel maar we kunnen dit vragen aan ons ceremoniemeester)
11:00 Burgerlijke plechtigheid
Indien er tijd is zullen we nog glaasje bubbels voorzien tussen de 2 plechtigheden door op de bus
12:00 - 13:00 Kerk (+ begroeting gasten en foto's)
13:45 - 14:45 Lunch in de feestzaal (wij vertrekken in de helft van de lunch op fotoreportage)
14:30 - 16:30 Fotoreportage
16:30 - 18-30 Eerste receptie
19:00 Receptie en avondfeest
Jullie zoontje zou ik met je man laten meegaan. Jij kan je rustig voorbereiden en je zoontje heeft verschilleden mensen die zich over hem ontfermen. Als je niet zeker bent dat hij proper blijft tijdens het spelen kan je misschien reserve kleding meegeven met je toekomstige. Als je voor bij de feestzaal een apart zaaltje hebt kan je daar een slaapplaats maken of mensen vragen als je normale babysitters naar huis gaan dat ze je zoontje willen meenemen?
Op dit moment zijn we de enige die trouwen in de kerk van onze keuze maar daar kan uiteraard nog verandereing in komen. Ik zou niet zo graag samen met andere mensen de versiering kiezen omdat ik graag alles in 1 geheel heb en dus overal dezelfde bloemen in de themakleur. Je kan uiteraard met de pastoor contac opnemen en vragen of je de contactgegevens kan krijgen van de mensen die voor en na jullie de kerk zullen gebruiken.
|
|
Kelly
4-6-2011
|
5-8-2010 13:59:28
Jullie voorzien allemaal een uur tussen gemeentehuis en kerk. Mij hebben ze verteld dat gemeentehuis maar een kwartier duurt.... hmm, dat moet ik nog eens goed navragen dan.
Ivm opkuis thuis en serveren van cava: ik zal dan ook maar eens informeren bij onze ceremoniemeester...
Idd best ons zoontje met papa laten meegaan dan... In zaal laten slapen, dat ga ik niet doen.. Ik ga eens informeren bij ouders van bruidsmeisje, misschien dat hij daar mee mag gaan slapen (bij hun thuis zou er een babysit komen...)
Bedankt voor de reactie!
@ Evelien: wij zijn van Kessel. Dus gemeentehuis in Nijlen en onze mis zal in Emblem plaats vinden omdat we dat een toffe pastoor vinden. Van waar zijn jullie?
|
|
angela
2-10-2010
|
5-8-2010 14:09:31
HET GEMEENTEHUIS DUURT INDERDAAD MAAR EEN KWARTIER.
WIJ TROUWEN OM 13.30 VOOR HET GEMEENTEHUIS EN OM 14.00 VOOR DE KERK.
BIJ ONS ZAL ONS DOCHTERTJE WEL IN DE ZAAL MOETEN SLAPEN. WIJ NEMEN EEN REISBEDJE MEE. ZIJ IS 2,5 NU EN ONZE ZOON IS 10 DUS DIE KAN ER VOOR EEN KEERTJE WEL TEGEN.
IK ZOU EIGENLIJK GRAAG HEBBEN DAT MIJN VRIEND EN ONZE ZOON BIJ ZIJN OUDERS GAAN SLAPEN.
ONS DOCHTERTJE ZOU IK DAN MEE KLAARMAKEN. MIJN MAKE-UP EN HAAR WORDT AAN HUIS GEDAAN. K GA MEN ZUS VRAGEN DAT ZE ME WAT KOMT HELPEN.
VOOR BLOEMEN AAN DE KERK DAAR BEN IK EIGENLIJK OOK NOG NIET UIT. MOET NOG NAVRAAG DOEN BIJ PASTOOR OF ER NOG EEN KOPPEL VOOR OF NA ONS TROUWT. ANDERS GA IK NIET TE VEEL GELD UITGEVEN VOOR BLOEMEN HOOR. MISSCHIEN IETS VOOR OP HET ALTAAR.
GA VOOR NA DE KERK WAT CAVA , FRUITSAP EN HAPJES VOORZIEN THUIS DENK IK. DAN KUNNEN WIJ TERWIJL OP FOTOREPORTAGE GAAN.
EN OM 18.00 BEGINT DE WELKOMSTDRANK EN DAN HET FEEST.
GROETJES ANGELA
|
|
Evie
16-10-2010
|
5-8-2010 14:12:27
Hoi,
Wij moeten om half 2 naar het gemeente huis en om half drie naar de kerk. Maar de Pastoor heeft dit zelf gekozen omdat er misschien problemen op de weg kunnen zijn ofzo en meestal blijf je buiten het gemeentehuis toch eventjes hangen... Het gemeentehuis duurt inderdaad ma een kwartier ofzo maar volgens mij vliegt de tijd die dag toch :-)
Wij gaan om half tien beginnen met de foto's. En komen tegen half één terug naar men ouders hun huis, waar de familie ook samenkomt. Zij zullen een glaasje krijgen. en dan samen richting gemeentehuis!
Groetjes Evie
|
|
Jolien
6-8-2011
|
5-8-2010 14:14:22
Het uur tussen de wet en de kerk, is voor alle zekerheid zo genomen. Het zou ook kunnen dat we 10u45 nemen voor de wet. Als we na de wettelijke trouw nog voldoende tijd hebben, zouden we dan eventueel de familiefoto's al nemen. Dan is iedereen daar en hebben we tijd.
|
|
Evelien
4-6-2011
|
5-8-2010 14:57:18
Hoi Kelly,
Wij zijn van Herentals dus niet zo ver van jou vandaan.
Wij hebben een uur voorzien tussen kerk en gemeentehuis omdat er bij ons in de gemeente een half uurtje wordt gerekend. Er is nog en kleine receptie voozien vanuit de gemeente dusmoet je een beetje extra tijd voorzien. Ook willen we een paar familiefoto's nemen tussendoor en aangezien niet alle grootouders even goed te been zijn nemen we wat extra in en uitstaptijd voor de bus.
Groetjes
Evelien
|
|
Véronique
31-7-2009
|
5-8-2010 16:30:36
1. Geen kindjes, dus kan ik niet op antwoorden.
2. Wij trouwden 's morgens voor de wet en 's middags voor de kerk, dus onze dagplanning zag er anders uit...
3. De suite en mijn man kwamen tegen kwart voor 10 naar ons huis. Om half 11 moesten we in de huifkar stappen om naar het stadhuis te rijden. Er was dus nog net genoeg tijd om een glaasje cava te drinken. Wij voorzagen geen koffiekoeken of zo, omdat iedereen thuis al ontbijt had gehad en omdat de meesten toch weinig konden eten door de spanning. Wij aten 's middags ook al broodjes en koffiekoeken. I.v.m. het uitschenken van de cava / fruitsap: ik deed dat zelf. Ik vond het vrij onnodig om daarvoor iemand anders in te schakelen... Veel opruim was daar ook niet aan, gewoon enkele glazen wegnemen.
4. Wij deelden de bloemen met het koppel voor ons. De pastoor begon daar eigenlijk zelf over. Anders is dat wel erg gek, dat er 2x voor bloemen moet worden gezorgd. Hij bezorgde ons de namen en het telefoonnummer van dat koppel. Toeval wil dat wij de broer van de bruid kenden, dus verliep alles nog heel gemakkelijk. Wij kozen dan ook voor vrij neutrale bloemen (groen/wit).
|
|
Vicky
7-8-2010
|
5-8-2010 16:44:23
Hoi,
1) Wij hebben een dochtertje van 5,5 maand en wij zaten ook met onze handen in het haar kwestie van opvang omdat iedereen inderdaad op het feest zal zijn. Een gewone babysit daar vinden we haar nog te jong voor en tussen de muziek slapen op het feest vond ik ook niet ideaal. Uiteindelijk hebben we gewoon aan de onthaalmoeder gevraagd of zij het niet zag zitten om voor 1 keertje ook opvang 's nachts te voorzien en dit was geen probleem. Ze wil er wel geen gewoonte van maken, maar begrijpt de situatie en was blij dat ze ons kon helpen. Ze doet het zelfs gratis als cadeautje voor ons :-)
2) onze misviering is om 13u.
onze planning voordien ziet er zo uit:
7.30u kapper Vorselaar (blijf samen met mijn dochtertje bij mijn mama slapen)
8.15u - 8.45u rit naar Eindhout (waar ik woon)
9u visagiste
nadien kleed aantrekken
10u arriveert de suite
10.15u komt mijn ventje aanbellen waarna we nog een glaasje drinken met zijn allen
11u -12u gemeentehuis met aansluitend een receptie aangeboden door het gemeentebestuur
nadien eten we thuis belegde sandwiches
13u misviering
3) 's morgens voorzien we cava en fruitsap. Geen koffiekoeken maar wel andere knabbeltjes op tafel. Aangezien we 's middags terug even thuis komen (o.a. om de klein groentenpap te geven) is het op zich niet zo een probleem dat alles blijft staan.
na de kerk heeft de suite even tijd. Normaal gaan ze dan naar de feestzaal, maar ik denk dat ik aan mijn mama of enkele vrienden die ook meegaan in de suite zal vragen om de glazen bijeen te zetten op het aanrecht. Dit is 2 minuten werk, maar het is wel proper in huis dan.
4) wij hebben geen bloemen genomen in de kerk. enkel ballonnen aan de stoelen. Wij mochten van onze pastoor zelfs geen altaarstuk plaatsen omdat het altaar in zijn waarde gelaten moest worden.
|
|
lizi
21-8-2010
|
5-8-2010 20:36:53
hallo
wij trouwen 21 augustus 2010, om 11u gemeentehuis en om 12u kerk. gemeentehuis duurt normaal max 20min maar dan heb je nog even tijd om naar toilet te gaan, wat foto's te treken bij je vervoer en dan naar de kerk te vertrekken. ik heb een afspraak om 7.20u bij de kapper (laat krullen avond voordien inzetten), rij dan naar mn ouders en die van maquillage komt naar daar en dan doe ik mn kleed aan. best is om zo weinig mogelijk rond te rijden 's morgens (was een tip van mn ceremoniemeester). om 10u komt iedereen naar mn ouders voor glaasje cava (ik wil wel mini koffiekoeken maar ons mama niet dus dan moeten we nog eens bekijken), om half 11 vertrekken we naar gemeentehuis. mijn ouders hebben een vriendin van mijn tante gevraagd om 's morgens in te schenken en glazen af te wassen. zij blijft daar want na de kerk, gaat de suite bij mn ouders thuis lunchen (mini sandwiches), terwijl wij foto's gaan nemen. om 16u is receptie en om 19u avondfeest.
wij hebben nog koppel die na ons trouwen in de kerk om 14u, pastoor heeft dat gezegd en hun nr gegeven. ze zijn niet moeilijk en betalen gewoon de helft, we hebben even overlegd voor de kleur.
als je nog vragen hebt, laat maar weten!
groetjes,
Lizi
|
|
|
|
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...
|