Nu Online
Momenteel zijn er 479 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Zoektocht

5-8-2010 16:07:37
Hallo allemaal,

Mijn vriend vroeg me 3 weken geleden ten huwelijk in Venetië. Ondertussen ben ik begonnen met te zoeken naar een geschikte zaal/locatie en een datum. Mijn eerste idee was te trouwen op 4 juni, maar als ik alles hier zo lees, is dat precies kort dag om alles nog geregeld te krijgen. Het kan dus ook nog september ofzo worden.
Ik wou het liefste een feest in openlucht... Buiten dansen op een houten dansvloer lijkt me zalig. Maar in België weet je natuurlijk nooit! Na een beetje zoeken naar tenten, raakte ik wat ontmoedigd, zo duur allemaal... Je moet dan ook nog tafels en stoelen, mooie bekleding, elektriciteit, WC's en dergelijke voorzien.
Er zijn ondertussen dus al een aantal opties:
- Buiten trouwen, of in een tent: Iemand ervaring? Ideeën? Een locatie/domein/wei ofzo waar we dat zouden kunnen doen?
- Een mooie zaal waar al catering enzo voorzien is: Ideeën? Hoe houden we het betaalbaar? Forfait voor drank? Leuke zalen en/of domeinen om dit op te organiseren?
- Een leuke en goedkopere zaal waar je zelf voor catering moet zorgen (ik denk aan feestzalen achter een café zoals een volkshuis of aan een parochiezaal, ...): Ideeën?
- We zouden een vrijzinnige plechtigheid willen na het gemeentehuis. Daarvoor zijn ook alle tips van locatie en dergelijke welkom!

We wonen in Duffel, dus liefst tussen Antwerpen, Lier en Mechelen (of in deze steden zelf).

We dachten ook aan het thema Italië omdat we ons daar verloofd hebben. Ook daarvoor zijn alle tips welkom...

Alvast bedankt en allemaal veel organisatie en regelplezier.
Groetjes
Sharon

Sharon
20-8-2011
Meld misbruik

Reacties: 10 | Gelezen: 1622

Irina
14-8-2010
 Meld misbruik5-8-2010 16:18:28

Hey Sharon,

alvast proficiat met je verloving!

Als je zou opteren voor 4 juni 2011 heb je nog een 9-tal maand te gaan. Dat is best haalbaar hoor, bij mij waren het er ook 9 ;-)

Voor buiten te trouwen en tenten etc. heb ik geen ervaring.

Zalen waar al catering is voorzien: hof van nazareth te lier, lemenhoek in onze-lieve-vrouw-waver, zaal de pollepel in duffel, de lage polder in duffel, passade in mechelen, domein tivoli in mechelen ...
Doorzoek wat websites, maar wees er voor je zaal wel snel bij, want vaak zijn ze al bezet!

Goedkopere zaal waar je catering moet zoeken: parochiezaaltjes in duffel misschien ? in de mijlstraat is een zaal ...

Veel hangt natuurlijk ook af van hoeveel mensen je gaat uitnodigen ... maak zo snel mogelijk een inschatting

Over je plechtigheid na het wettelijk huwelijk kan ik je ook geen tips geven, want wij hebben een huwelijksviering.

Ivm je thema: ballonnen met de kleur van de Italiaanse vlag, pastabuffet (zo'n landenbuffet dus), uitnodigingen met de kleuren van de vlag, ...

Hopelijk ben je er al iets mee en veel succes!

Groetjes

ps: ben van Walem, dus niet zover af :p

Véronique
31-7-2009
 Meld misbruik5-8-2010 16:19:29

Geen zorgen maken! Je kan weldegelijk nog in juni trouwen, hoor! Mijn man heeft me in november ten huwelijk gevraagd en we zijn in juli getrouwd. We hadden dus 8 maanden om alles te regelen en dat was zeker te doen.

Een feest in een tent doen is inderdaad héél kostelijk. Je zou het niet verwachten, maar dit is duurder dan in een feestzaal. Tips over zalen kan ik je niet geven, want we zijn uit een andere streek.

Sharon
20-8-2011
 Meld misbruik5-8-2010 16:23:59

Hallo allebei,

Al erg bedankt voor de reacties! De zalen die je opsomt Irina hebben we al gecontacteerd, we gaan ze nu een bezoekje brengen, maar ik vind ze wel redelijk duur. Als we daar zouden gaan, dan zouden we het met minder volk doen. Als het in zo'n zaaltje is dan minder om te eten, maar daarna nog voor het dansen alleen nog een hoop mensen extra... Misschien kan dat ook in zo'n mooie zaal :)!
Tivoli hadden we nog niet aan gedacht... Daar zal ik ook eens achter horen dan :)!

En de vlag op de uitnodigingen zou ook al leuk zijn, en een foto van ons in de gondel ofzo :)!

Dankjewel
Groetjes

Irina
14-8-2010
 Meld misbruik5-8-2010 16:42:51

Wij hebben ons feest in de Lemenghoek. Wij hebben een buffet met enkel de familie en later komen wat vrienden en collega's voor het dessertenbuffet.

Er is daar ook BBQ mogelijkheid als je zoiets ziet zitten, maar alles hangt natuurlijk van jullie wensen af en van het budget ;-)

Groetjes

Sofie
3-11-2011
 Meld misbruik5-8-2010 17:50:46

Hey Sharon!

Ik ben ook van Duffel .

Wij zijn naar een paar zalen in de buurt gaan kijken, maar gaan er waarschijnlijk eentje nemen die wat verder weg ligt omdat die ons echt helemaal aansprak! We zijn daar ook vrij van traiteur dus we gaan een traiteur zoeken die een buffet op maat wilt samenstellen (dan kun je bijvoorbeeld ook Italië-thema doen ofzo hé)

Wij hebben geïnformeerd bij:
- Feestzaal Rubens (Berlaar)

- Hof van Nazareth (Lier)
- Lemenhoek (OLVW denk ik)
- 't Lepeltje (Duffel)
- Familia (Nijlen)
- Hof van Beatrijs (Lier)
- Kasteel den Brandt in regio A'pen

- Domein Martinus (Halle-Zoersel)

En dan nog een aantal zalen verder weg, maar ik weet het allemaal niet meer vanbuiten :-)

De prijzen die we gemiddeld te horen kregen waren vanaf €50/pp. Maar dan heb je dus wel alles: eten, drinken, zaal, linnen, bediening etc. Je kunt ook zelf een parochiezaal huren (bijvoorbeeld in de Mijlstraat), dan kom je natuurlijk goedkoper uit. Als je het zelf aankleedt, is dat ook nog tof.

Het hangt er maar vanaf wat voor iets je in gedachten hebt natuurlijk en hoeveel budget je hebt etc.

PS: Van alle zalen waar we geïnformeerd hebben, was er maar één al bezet op onze datum. 't Is wel nog meer als een jaar af natuurlijk. Ik zou zeker zsm beginnen zoeken naar een zaal of je datum veranderen als je droomzaal niet meer vrij is.

anouk
30-7-2011
 Meld misbruik5-8-2010 19:29:16

Als je graag in een tent trouwt: in Nijlen is er "De beemden" waar dat de feestzaal eigenlijk een grote tent is. Naast een vijver dus van locatie kan het wel tellen.

In Beatrijs en Nazareth (beiden in Lier) kon je dacht ik buiten je dansfeest geven op het terras voor je zaal als het weer mee zat.

Groetjes, Anouk

Kim
21-5-2011
 Meld misbruik5-8-2010 20:54:40

Check ook eens La Grange in Massenhoven. Heel wat mogelijkheden (alles kan, niets moet) en best wel een mooie zaal ..

Sharon
20-8-2011
 Meld misbruik6-8-2010 9:57:57

Dankuwel allemaal voor de leuke tips. Bij De Beemden hebben we al een afspraak gemaakt en bij het Hof van Nazareth ook. Dus die gaan we al eens bezoeken. Het kan inderdaad zijn dat we onze datum aanpassen, als we dan een geschikte locatie hebben gevonden. De andere zalen die ik niet ken, zal ik ook nog een keertje opzoeken. Heel erg bedankt!

Groetjes

Sharon
20-8-2011
 Meld misbruik6-8-2010 10:07:59

Sofie, gaan jullie trouwen in Le Cirq (of hoe schrijft ge da) in Hoogstraten? Zalig mooie zaal... Veel plezier!

Marijke
3-6-2011
 Meld misbruik24-8-2010 15:17:41

Heb je voor tenten als eens geïnformeerd bij Trimalchio in Kuringen? We zijn in mei naar een trouw geweest in de achtertuin van de bruid. Dat was dik in orde!! hun prijzen kan je terugvinden op hun website.

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...