Nu Online
Momenteel zijn er 485 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Huwelijkswebsite met "boodschappenmandje"

5-8-2010 17:09:17
Hoi bruidjes,

Mijn vriend en ik zijn erover aan het nadenken om een wedding website op te richten met daarop ook een "winkeltje" waar mensen dingen kunnen kopen voor onze huwelijksreis. Een vriend van ons had dit enkele jaren geleden ook gedaan en ik vond dat leuker dan gewoon geld afgeven in een envelopje. We hadden dan bijvoorbeeld 2 overnachtingen gekocht voor hen. Oké, dat geld komt gewoon op hun rekening, maar het is een mooi symbool, vind ik.

Omdat we in het buitenland trouwen, is onze huwelijkreis wel al voorbij als we ons feest in BE geven. Is het dan niet raar om daarvoor geld te vragen?

Wie heeft er zo'n website gemaakt? Slaat dat aan bij de genodigden?

Groetjes!
Sofie

Sofie
3-11-2011
Meld misbruik

Reacties: 6 | Gelezen: 634

Eva
10-7-2010
 Meld misbruik5-8-2010 18:32:24

wij hebben zo iets gedaan, maar wel via het reisbureau
puur via die weg is toch ongeveer 1/4 van de reis betaald geweest
en de mensen die het gedaan hebben vonden dit een super idee, nu gaan we een van de komende weekends wat foto's verzamelen en die mensen extra bedanken met een foto van de daguitstap / hotel / ontbijt ... dat ze ons kado gedaan hebben

wat ik wel niet zou doen dan (wat wij wel gedaan hebben) is dit en een rekeningnummer en een envelop op de uitnodiging gezet (was misschien een beetje te veel keuze voor de mensen :-) )

Véronique
31-7-2009
 Meld misbruik5-8-2010 19:03:06

Ik persoonlijk vind het wel vreemd dat je moet betalen voor iets wat al voorbij is... Wat is het nut dan nog? Dan kan je het geld toch evengoed gewoon storten??

lizi
21-8-2010
 Meld misbruik5-8-2010 19:39:58

wij hebben dit ook gedaan!
zie www.cedricenlizi.be

veel mensen vinden het origineel omdat ze nu weten waarvoor ze geld geven.

je stuurt de uitnodiging toch voor dat jullie huwelijk/feest doorgaat? dan is het nog niet gek om te laten storten voor de reis vind ik.

wij hebben het wel op onze uitnodiging vermeld!

groetjes
Lizi

Claudia
12-8-2011
 Meld misbruik5-8-2010 20:01:09

Het lijkt mij ook wel héél leuk! Wij zouden het dan niet doen voor een huwelijksreis, maar voor de verbouwingen in ons huis. Zou dit ook gaan denken jullie? Wij hebben een huis gekocht dat nog helemaal opgeknapt moet worden, dus dan cadeaus zoals behang, verf, laminaat, verlichting, vloeren, tuinmeubels, ...

Katrien
20-10-2010
 Meld misbruik5-8-2010 22:40:49

@ Lizi

Leuke website. Meer moet dat niet zijn. Hebben jullie deze zelf gemaakt of via iets?

Het aftellen bij jullie kan echt wel beginnen :)

Sofie
3-11-2011
 Meld misbruik6-8-2010 9:39:21

Bedankt voor de reacties!

@Véronique, je kunt het geld inderdaad ook gewoon storten, maar het leek ons een leuk symbool. Dan weten de mensen tenminste wat er gebeurt met hun geld en dat vind ik zelf ook altijd leuker.

@Claudia: volgens mij is dat zeker mogelijk! Je kunt dan dingen kiezen als een pot verf, spotjes, verfborstels, zoveel m² vloer etc. Lijkt me heel origineel!

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...