Terug naar overzicht
Oh arme, pfff, erg hoe sommige mensen denken dat ze zo maar alles kunnen beslissen zonder jullie te vragen of het nog past. Ik ben begonnen met de uitnodigingen te schrijven en eerlijk gezegd zit ik ook al met mijn handen in het haar. Wens je een fantastische dag toe en probeer er neit te veel aan te denken, grjs
hey, idd lijkt me een vervelende zaak. Ik hoor nu ook via via dat mensen zullen komen maar zelf nog niets van gehoord. ook hoor ik plots dat iemand zijn nieuwe vriendin wil meebrengen maar ik ken haar niet en ze zijn pas een week of 2 samen. eerlijk gezegd was mijn tafelschikking goed voor die tafel en nu moet ik toch weer een tafel splitsen. wat zegt je vriend van dit alles? en je grootvader?
Hey Vicky, Ik snap je hoor, dat is echt allesbehalve leuk! Ik snap niet dat mensen het lef hebben om op het laatste moment nog van gedacht te veranderen (soms zelfs zonder iets te laten weten) en er maar van uit gaan dat het oké is. Met een trouw ga je altijd 'klachten' krijgen. Wij nodigen bijvoorbeeld ook alleen die familieleden uit die we nog geregeld zien. Degene die ik al 5 jaar niet gezien heb of iets van gehoord heb; waarom zou ik die op mijn feest willen? Ik weet dat het niet gemakkelijk is, maar probeer er niet te veel aan te denken. Het is JOUW feest en jouw dag, dus het moet zijn zoals jij het wilt!! En dat is helemaal niet egoïstisch ofzo.
Ik ben al vaak bijna van mijn stoel gevallen als ik op dit forum lees hoe sommige familieleden durven te reageren. Velen hebben toch echt wel lef! Hetzelfde gevoel overvalt me nu ook weer. Ik begin me dan ook af te vragen wie bij ons zo moeilijk zal gaan doen :) Hopelijk niemand natuurlijk, maar blijkbaar moet je daar niet van uitgaan.
hej! ik hoop dat ik dit soort problemen niet tegen zal komen met de gasten.. ik laat nu al iedereen weten dat ik het avondfeest zeer cosy wil houden zonder overtallige partners van vrienden die er niemand kennen en zich heel de avond maar vervelen en zonder familie die je in geen jaren meer gehoord hebt. las ze dan op hun tenen getrapt zijn, tja so be it. Ik laat dan ook onsubtiel doorschijnen dat het enkel voor dichte familie en vrienden is. dan weten ze ook onmiddellijk waarom ze niet uitgenodigd zijn. Ik kan er maar niet bij komen hoe sommige verre familieleden zo'n eisen durven te stellen, als ik dat hier lees tante's en groottante's en nog verder! Ik zou me daar grofweg niets van aantrekken, als ze het teveel moeite vinden om een kaartje te sturen met de geboorte van je kindje, zijn ze het niet waard om te komen
Dag Vicky, Wel een zwaar verhaal! En hoe mensen toch kunnen reageren. Trouwfeesten zijn toch vaak momenten waar men zijn zegje wil doen en erbij willen horen. Ik zou wel duidelijk zeggen : kijk, ik moet tegen die datum de dingen doorgeven en we kunnen niet de laatste dag nog iets veranderen. Met de 'misschiens' kunnen we geen rekening houden. Ivm die tantes : blijkbaar willen ze er toch graag bij zijn. De reden is nog onbekend, misschien omdat ze het wel leuk vinden voor jou/stiefgrootmoeder. Misschien kan je ze wel uitnodigen, maar wel vooraf nog eens verduidelijk waarom je eerst niet wou uitnodigen en dat je het ook spijtig vond dat ze niet naar de geboorte van je kindje zijn geweest terwijl dit wel een heel belangrijk moment voor je was. Ik merk wel op bij mijn eigen familie dat tantes al niet meer op geboortebezoek gaan bij de kleinkinderen van hun zussen/broers. Maar trouwfeesten beschouwen ze soms als een moment om veel oude bekenden te zien. Groetjes, S