Terug naar overzicht
Hey Katrien, Het is spijtig dat je ouders niet voor één keer gewoon kunnen doen, speciaal voor jou. Heb je je vader hier al over aangesproken, dat je dit niet leuk vind, dat je hier geen plezier meer aan hebt om je eigen trouw te regelen. Voor mij is het duidelijk... Ik ben nogal kortaf op zo'n momenten. Diegene die mijn feest wil boycotten zijn gewoonweg niet welkom. En dat weten ze!!! Het is MIJN feest en daar moeten zij zich bij neerleggen als ze willen komen. Ik hoop dat je er uit komt, en praat met je familie!!! groetjes Cindyke
Hey Katrien, als ik jouw verhaal lees, vind ik het supererg voor jou! Je hebt groot gelijk als je jezelf afvraagt of een scheiding dan belangrijker is dan jouw huwelijk. Het komt egoïstisch over van hen, vind ik! Als je het kan, zou ik daar eerlijk mijn gedacht over zeggen tegen mijn vader en de rest van de familie. Je zocht reeds een compromis en zij blijven gewoon bij hun standpunt. Niet fijn! Heb je niemand in de familie die goed kan bemiddelen, of naar wie je vader vaak luistert? Een broer van hem ofzo? Zo'n mensen zijn soms 'handig' in zulke situaties :) Hopelijk komen jullie er alsnog uit!Jolien
Hey Katrien, Zit in dezelfde situatie. Mijn ouders (en hun familie) kunnen elkaar ook niet in elkaars buurt verdragen. Zelfs voor ons huwelijk gingen ze dat niet kunnen opbrengen om te doen of de ander niet bestaat. We hebben daarop een oplossing gevonden. Wij geven 2 feesten. Een feest met de trouw van de wet een een met de trouw voor de kerk Gelukkig betaalt mijn vader zijn deel van het feest. Misschien ook een goed compromis in voor uw situatie.succes!!!
Hoi, bedankt voor jullie tips...* hij is enig kind en er is niet echt iemand die tegen hun in wil gaan... (anders ook ruzie?)* kerk en wet zijn op dezelfde dag dus 2 feesten is geen optie.. en daar wil ik ook niet aan denken... ik vind dat als ze om mij geven dat toch moeten doen. Dat is maar 1 uurtje héen ik ben niet van plan om weer eens toe te geven...Maar dat betekent dan ook een breuk in de familie... groetjesKatrien
oei, dat is idd niet gemakkelijk. uiteindelijk ben je toch al enorm tegemoet gekomen aan de "eisen" van je vader en zus : je nodigt je mama niet uit op je avondfeest hoewel je dit wel zou willen. het is zoals je zegt een kerk is een openbare plaats en nogal moeilijk om iemand de toegang te weigeren, denk ik dan. heel vreemd dat ze het niet vanuit jouw standpunt kunnen zien. het is jouw dag en dan zouden ze toch eventjes rekening kunnen houden met jouw gevoelens en zich volwassen gedragen. het is niet dat je van ze verwacht dat ze gezellig met elkaar staan keuvelen hé. je hebt nog even te gaan, hopelijk bekoelen de eerste emoties tegen dan en zien ze in dat ze wat overgereageerd hebben... succes!
Katrien, echt niet fijn voor jou. Ik persoonlijk ben op dat vlak ook nogal kort, en nodig iedereen uit. Als er zijn die dan niet komen, hun probleem. Nu snap ik wel dat als het over je ouders gaat, dat dit niet simpel is.Bij mij gaat dat zo bij 2 tantes zijn. Er is 1 tante die nooit uitgenodigd zal worden door de rest van de familie omdat die andere dan niet komt. Ik persoonlijk heb met niemand een probleem en nodig ze beide uit. Als daardoor de andere niet komt .... hun probleem ze weten niet wat ze missen!
Dag katrien, Lijkt me inderdaad heel pijnlijk, want je zal hen wellicht allebei graag zien, ieder op een andere manier. Ik denk dat het echt wel belangrijk is dat jij kan en mag kiezen zonder in een tweestrijd te zitten of gevoel partijdig te zijn of de andere wil beschermen. Mijn ouders zijn ook uit elkaar en ik had ook geen contact meer met mijn vader. Ik heb er lang over gedaan of ik hem al dan niet zou uitnodigen. Uiteindelijk heb ik het niet gedaan. Niet vanwege mijn moeder of familie, maar omdat ik merkte dat hij geen contact meer wou. Dit is gelukkig niet het geval bij jou! Eigenlijk willen ze beiden er wel zijn voor jou. En ze behoren uiteindelijk wel in je systeem/netwerk. Hoe zij hierop reageren of gedragen is hun verantwoordelijkheid en NIET die van jou! Zij hebben idd het recht om niet te komen om niet geconfronteerd te worden met je moeder. Maar ze hebben niet het recht jou de beslissing te ontnemen om je moeder uit te nodigen. En nog minder recht om jou te chanteren!! Hopelijk ken je ook mensen om hierover te praten. Veel succes!!! S