Nu Online
Momenteel zijn er 116 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Vrijzinnige plechtigheid

6-8-2010 11:28:40
Dag bruidjes en bruidegommetjes,

Wie heeft ervaring met een ceremonie georganiseerd door de UVV? Zo ja, hoe viel dat mee? En waar hebben jullie dat laten doorgaan?
Wie weet er nog leuke locaties om deze ceremonie te laten doorgaan? Liefst in de buurt van Antwerpen, Mechelen of Lier...

Merciekes
Ciao

Sharon
20-8-2011
Meld misbruik

Reacties: 5 | Gelezen: 914

Karen
4-9-2010
 Meld misbruik6-8-2010 13:45:44

Wij trouwen op zaterdag 4 september en doen dan ook een ceremonie met UVV. Wij zijn alvast heel positief over de voorbereidingen! Ze laten je wel wat zelf knutselen en puzzelen aan de viering, maar dat vonden wij juist leuk. Wij doen onze viering in de feestzaal zelf zodat we ons die dag niet al te veel moeten verplaatsen.

Sharon
20-8-2011
 Meld misbruik6-8-2010 14:04:29

Hallo Karen,

Waar doen jullie het feest? Dienen jullie extra te betalen om dit te gebruiken voor de viering?
Hoe ziet je planning van de dag er dan uit?
Het leek me moeilijk om dat op dezelfde locatie te doen. Er zijn toch altijd mensen die graag komen kijken naar de viering, maar die je niet uitgenodigd hebt op je feest. Dan moet je die terug buitenzetten? Of zie ik dat verkeerd?

Groetjes en veel plezier die dag! Het komt kortbij!

Saar
20-11-2010
 Meld misbruik6-8-2010 15:58:11

Hoi Sharon,

Wij trouwen op 20 november en doen ook een ceremonie met UVV. We hoeven hiervoor niets te betalen en zoals Karen al zegt, je moet zelf een deel ineenknutselen en puzzelen maar dat is echt wel leuk. Is ook goed begeleid door hen.

Wij doen het ook in de feestzaal, tussen de receptie en het avondfeest zodat de mensen van alle twee de groepen (wie wil) kan komen.

Lena
30-10-2010
 Meld misbruik6-8-2010 18:51:15

Hey!

Wij trouwen op 30 oktober en doen ook een viering met het UVV, met de consulente uit Lier. Bij ons is de viering ook in onze feestzaal en wij doen dit voor het aperitief van het avondfeest. Op die manier krijgen de mensen een glaasje bubbels aangeboden na de viering. Ondertussen komen dan ook de gasten aan die wel naar het avondfeest komen, maar niet voor de viering. Dit is om praktische redenen, nl dat het extra zaaltje te klein is voor iedereen van het avondfeest. Wij maken dus een selectie. Dit zorgt er ook voor dat de groep kleiner is en we meer mogelijkheden hebben om de mensen ook iets te laten "doen". Wat dat zal zijn weten we nog niet :-)

Samengevat: ik vind het een aanrader omdat je inderdaad volledig je eigen ding doet!

Veel succes ermee!

Sarah
1-10-2010
 Meld misbruik6-8-2010 22:36:57

Hoi iedereen,

We doen een viering met Rent-a-priest. Die zijn meer open minded! En hechten meer belang aan waarden, symbolen dan de conservatieve dogma's.Mijn vriend is katholiek opgegroeid en dat wat wel belangrijk voor hem dat het in de kerk en met een priester was. Ik ben vrijzinnig opgegroeid. Ik had geen probleem met priester of kerk, maar wat er in de viering staat, vond ik belangrijk dat het neutraal was. Dus voor ons geen woord over God, amen of wat dan ook. Op die manier konden we ons beiden in vinden.
Ook hier hebben we alles zelf in elkaar gestoken gesteund door de priester. En locatie is bij hen ook niet belangrijk. Al doe je het op het strand, een bos of tuin.....

Succes,

S

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Huwelijksviering nodig?
Ellis&You Bijzondere muziek voor die bijzondere dag in Antwerpen
Maak de mooiste dag van je leven af met de mooiste muziek. Laat je ontroeren door de betoverende stem van Ellis. Live begeleid op piano en/of gitaar voor uw ceremonie en receptie of live on tape voor een verrassend, extra geslaagd avondfeest! Meer info
Lillee's Land Lillee's Land in Tienen
Oldschool vintage swing & jazz Bij ceremonie duo zang - gitaar Meer info
Rent a Priest vzw Rituelen voor mensen van nu in Tielt
Rent a Priest verzorgt vieringen waarin u centraal staat, met de taal en de accenten die u wenst, op de plaats van uw keuze, met warmte, verbondenheid en passie. Rent a Priest is geworteld in de room-katholieke traditie en staat open voor iedereen. Meer info
Huyze Miekado Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires in torhout
De eerste échte winkel voor trouwcadeautjes, gastenboeken,ringkussentjes, strooimandjes, enveloppendozen en trouwkaarten! Meer info