Nu Online
Momenteel zijn er 518 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Trouwjurk kiezen met wie?

7-8-2010 12:08:10
Hallo iedereen,

Wie nemen jullie mee om het trouwkleed te kiezen?
Mijn mama wil absoluut niet dat ik mijn toekomstige schoonmoeder meeneem. Ze vindt dat dit iets is tussen moeder en dochter. Ik snap haar wel, maar vind het moeilijk om tegen mijn schoonmoeder te zeggen dat ze niet mee mag. Ze heeft zelf geen dochters en kijkt er heel erg naar uit om mijn trouwkleed te gaan kiezen. Dus wat ik ook doe, ik kwets altijd iemand. Heel dit gedoe zet wel een domper op mijn vreugde om een trouwkleed te gaan kiezen.

Groetjes Elke

Elke
17-9-2011
Meld misbruik

Reacties: 18 | Gelezen: 1893

Peggy
13-8-2010
 Meld misbruik7-8-2010 13:07:57

ik heb mijn moeder niet meegedaan en ook mijn schoonmoeder niet. Gewoon mijn schoonzus... want hoe meer mensen je mee neemt hoe meer verschillende meningen.
Zo te lezen wil u mama alleen mee dan. Of wel moet je eens zeggen tegen uw mama dat je liever met een zus of schoonzus of vriendin gaat. Zou dat niet kunnen???

Stefanie
27-8-2010
 Meld misbruik7-8-2010 13:10:36

Enkel mijn moeder is meegeweest, ik ben enig kind en heb een hele goeie band met haar. Ik heb dan wel achteraf mijn kleed op foto getoond aan mijn schoonmoeder omdat zij met mijn verloofde een kostuum ging kiezen en ze dan kon zien wat er bij mijn kleed paste. Ze was alleszins héél blij dat ze het mocht zien, maar ik zou er nooit aan gedacht hebben haar mee te nemen naar de winkel. Ik vind dit echt iets mama-dochter (en eventueel zus maar dat heb ik niet).

Véronique
31-7-2009
 Meld misbruik7-8-2010 13:22:01

Ik nam mijn nicht mee. Wij zijn even oud, hebben samen in het middelbaar gezeten, gingen vroeger samen uit,... In ons gastenboek heeft ze me omschreven als haar 'adoptiezusje' en idd, ze is zowat mijn zus! Ik wou niemand van de suite meenemen, omdat het écht een verrassing moest zijn voor iedereen! Geweldig om die gezichten te zien!

Sarah
1-10-2010
 Meld misbruik7-8-2010 13:37:21

Dag Elke,

De vraag is ook hoe goed is die band met je schoonmoeder en jij? En hoe is de band tussen jouw moeder en schoonmoeder?
En wat wil jij eigenlijk? Vind je dat zelf ook iets tussen moeders en dochters?
Ik begrijp dat je rekening houdt met de gevoelens van je schoonmoeder omdat ze geen dochters heeft, maar daarvoor hoef jij die rol niet op jouw nemen.

Denkt er eens over na!!

Succes

Groetjes,

S

Claudia
12-8-2011
 Meld misbruik7-8-2010 14:18:41

Hey Elke,

Ik ken het gevoel. Ik wil ook zowiezo met mijn moeder gaan. Eerst had ik ook het idee om de moeder van mijn verloofde mee te vragen. De band tussen ons is wel oke, maar niet zo supergoed eigenlijk. Ik wil ook graag mijn zus meenemen, maar zij is zwanger en moet bevallen begin maart. En om financiele redenen wilde ik pas rond februari-maart gaan kijken. Dus ook moeilijk hé! Ik denk dat ik mijn zus en moeder ga vragen, maar stel dat mijn zus vroeger bevalt dan ga ik misschien wel mijn schoonmoeder meevragen of anders alleen met mijn moeder.

Ester
18-9-2010
 Meld misbruik7-8-2010 15:06:37

Ik ben met mijn moeder op zoektocht gegaan. Mijn toekomstige schoonmoeder is dan mee geweest voor de eerste pas!

'k Vond het voor mij persoonlijk ook belangrijk om dat met mijn mama te doen. 't Was tof zo en mijn schoonmoeder vond het ook heel fijn dat ze voor de eerste pas mee mocht - dan heeft ze nog een streepje voor op de rest hé ;-)

Elke
17-9-2011
 Meld misbruik7-8-2010 15:54:25

Bedankt voor alle reacties!
Ik heb een heel goede band met mijn mama, maar ook met mijn schoonmoeder. En ik denk dat mama daar een beetje jaloers op is. We wonen ook vlakbij mijn schoonouders en redelijk ver van thuis en mama had het daar al moeilijk mee toen we zijn verhuisd.
Mijn schoonmoeder heeft wel een heel goede smaak!! Dus ik had haar er eigelijk graag bij gehad, maar dan is mama weer gekwetst. Pppfff zo moeilijk!!

ines
18-9-2010
 Meld misbruik7-8-2010 16:12:08

hey,

ik heb mijn zus, nicht en een vriendin meegenome. 3 totaal verschillende mensen maar uiteindelijk alle 3 opt zelfde moment waaw horen zeggen ...
Daarna heb ik mijn mama en schoonmama samen laten meekomen.
Ik heb dit gedaan omdat mijn schoonmama en ik 40 jaar verschil hebben en je dit in alles merkt. En mijn mama kan gewoon niet kiezen.

doe waar jij je goed bij voelt. Ik persoonlijk vond dit een emotioneel moment en dan moet je al op je gemak zijn vind ik.

succes meid ! je bent in de startblokken en zorg ervoor dat je goeie afspraken maakt met zowel je mama als schoonmama !

Liselotte
25-6-2011
 Meld misbruik7-8-2010 19:34:45

Hey!

Ik snap wel dat je mama niet wil dat je schoonmoeder meegaat! Maar als jij wil dat je schoonmoeder meegaat, dan moet je dat doen!

Ik ga alleen met mijn mama. Neem mijn schoonmoeder niet mee omdat ik dat niet wil, maar ik weet dat mijn mama dat ook niet leuk zou vinden.

hilde
10-12-2010
 Meld misbruik7-8-2010 20:30:59

Ik heb mijn mama en mijn getuige meegenomen. Ik had eigenlijk geen dilemma omdat de mama van mijn vriend helaas gestorven is. Maar het is geen simpele situatie. Ik zou er toch nog eens met mijn mama over spreken. Als je een goede band met je schoonmama hebt, zou ik niet weten waarom ze niet zou mee kunnen.

Succes ermee !

Els
11-6-2011
 Meld misbruik7-8-2010 21:59:39

Hey,

ben onlangs al eens gaan kijken, om inspiratie op te doen, maar ben dan enkel met m'n vriendin geweest die ook m'n getuige is. Had ook gedacht om zowel m'n ma als schoonmoeder dan mee te nemen als ik nu ga kiezen, zowiezo samen met m'n getuige, maar begin ook te twijfelen...

Wat ik al uit de folders/tijdschriften had laten zien aan m'n schoonmoeder (zonder dat ze wist wat m'n favoriete stijl was) had ze afgebroken! Dus dat zal moeilijk worden als ze me gaat doen twijfelen! Langs de andere kant had ik in mijn ogen ook dat moeder-dochter gevoel om samen te gaan kijken maar eigenlijk toont m'n ma niet veel interesse... Maar heb haar gisteren wel het kleedje laten zien wat ik sedert m'n inspiratie-zoektocht dus niet meer uit m'n hoofd kan krijgen en ze vond het ook wel mooi! Ook al is m'n ma 10 jaar ouder dan m'n schoonmoeder ;-)

Hier hetzelfde dilemma dus, denk wel niet dat m'n ma het erg zou vinden als m'n schoonmoeder meegaat, weet het gewoon zelf niet. Denk wel dat m'n vriend verwacht dat ik zijn moeder ook ga meenemen als mijn mama meegaat...

Succes!

Jolien
6-8-2011
 Meld misbruik8-8-2010 9:56:46

Ik ben eerst met 3 vriendinnen geweest en toen het zo goed als beslist was, ben ik nog eens teruggegaan met mijn moeder en zus. Ik wist dat het voor hen belangrijk was om mee te mogen gaan. Ze vonden het wel wat jammer dat ze de echte zoektocht niet mee hadden kunnen doen. Ik zag het zelf echter helemaal niet zitten om dat met mijn moeder te doen, zij heeft altijd op alles commentaar!

Els

Meld misbruik8-8-2010 10:29:40

Ik denk dat je best mensen meeneemt waarvan je weet dat ze goede smaak hebben en die ook weten wat jouw stijl is. Maar best ook wel mensen die de rust bewaren. Het zou zonde zijn als je tijdens het kiezen voelt dat er spanning in de lucht hangt. Het kiezen van een kleedje moet vooral een FUN moment zijn!
Ik heb m'n mama, m'n zus en m'n schoonmoeder meegenomen. Mijn schoonmoeder wou ik erbij omdat zij een heel elegante tijdloze stijl heeft...

Zij waren gewoon alledrie heel blij dat ze erbij mochten zijn... en ze hebben op een heel rustige en eerlijke manier hun mening gegeven. Uiteindelijk was iedereen het 100 % eens over het gekozen kleedje.

Succes!

Evi
27-8-2011
 Meld misbruik8-8-2010 11:05:29

Ik zou meenemen wie je zelf wilt.
Ik neem mijn zus, moeder en schoonmoeder mee. Mijn moeder heeft daar ook geen probleem mee.
Mijn schoonmoeder heeft zelf geen dochters, dus zou het 'trouwkleed gaan kiezen' anders nooit meemaken, en dat wil ik haar niet aandoen. Als moeder wil je toch niets liever dan zoiets meemaken? Jouw moeder zou dit eigenlijk ook een beetje moeten begrijpen. Hoe zou zij zich voelen moest het omgekeerd zijn? Ik denk ook dat je moeder niet echt hierdoor gekwetst zal zijn, het is niet je haar iets niet gunt of zo hé, zij mag alles meemaken é, de moeder van de bruid heeft zoieso een streepje voor meestal.

Ik zou zeggen, volg je eigen gevoel!

Cindy
14-8-2010
 Meld misbruik8-8-2010 12:51:54

Op aanraden van mijn schoonzus heb ik mijn moeder en zus meegenomen.

Mijn schoonzus haar dochter is vorig jaar getrouwd. Zij had me gezegd dat het voor haar 'als moeder' het schoonste van de voorbereiding was dat ze mocht meegaan voor het trouwkleed.
Ik wou mijn moeder hetzelfde gevoel geven en heb haar daarom ook meegevraagt. Zij heeft zich al meer dan 28 jaar voor mij ingezet, dit mooi moment wou ik dan ook met haar (en mijn zus) delen. Mijn toekomstige heeft zijn moeder meegevraagt om zijn kostuum te kopen. Zo dat ze toch met iemand is mogen meegaan.

groetjes cindyke

Caroline
4-9-2010
 Meld misbruik8-8-2010 14:37:10

Ik heb mijn schoonmoeder meegenomen, samen met mijn mama en getuige.
Ik wou het zeker niet zonder mijn schoonma, want zij betaalt mijn kleed! Ze heeft maar 1 zoon en zelf heeft ze 28 jaar geleden geen echte trouwfeest kunnen geven door budgetaire redenen. Daarom stond ze erop dat zij de trouwjurk van haar schoondochter ging betalen.
Ik zal haar eeuwig dankbaar zijn dat ik de gelukkige ben!

joke
1-8-2009
 Meld misbruik9-8-2010 13:45:59

hey,

mijn schoonmoeder had subtiel laten vallen dat zij eventueel wel mee zou willen gaan kijken voor mijn trouwkleed, zij heeft nl enkel zonen. ik had daar niet bij stilgestaan, maar we hebben zeker wel een goede band. ik heb dit wel eerst aan mijn mama gevraagd of zij dit ok vond. zij had hier in de verste verte geen problemen mee. we zijn dus met z'n drietjes op stap geweest en 't was heel gezellig.
Ik neem aan dat jouw schoonmoeder dan ook heeft laten merken dat ze graag mee wil???
grtj

Sofie
19-9-2009
 Meld misbruik9-8-2010 14:09:05

Hey,

Om de "kerk in t midden" te houden kan je mss het volgende doen.
Een eerste prospectie met je ma en haar dan duidelijk maken dat je de mening van je schoonmoeder ook respecteert en dat je ze er graag bij hebt de volgende keer.
Hoe dan ook koop je normaalgezien niet onmiddellijk een kleed (en laat je dus niet opdringen door de verkoopsters;-))

Ik ben met mij ma en zus geweest. Heb een goede band met mijn schoonmoeder, maar wilde dit absoluut met mijn ma en zus doen.
wel heb ik mijn schoonmoeder meegevraagd naar mijn eerste pas. Kleed was toen al gekozen, maar vond het "symbolisch" belangrijk dat ze ook mijn kleed op voorhand zag, omdat ik wel goed met haar overeenkom.
Nu heb ik ook geen moeilijke moeder noch schoonmoeder, dus ze waren alletwee heel tevreden (veronderstel ik toch ;-)

Praat er met je moeder EN schoonmoeder over. Misschien heben ze nog verassende meningen...

Groetjes en geniet van je zoektocht, want cliché o cliché, t gaat allemaal zooooooo rap voorbij ;-)))

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Bruidsjurk nodig?
Jagré Op zoek naar de jurk van je dromen ? in Deurne
Bruids - Suite en feestjurken aan de sterkste prijzen en dit ook voor een maatje meer. Steeds welkom ook zonder afspraak van ma.tot en met zat. van 10 tot 18 uur. Eerste zondag van de maand van 11 tot 17 uur. Meer info
Het Bruidsparadijs Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres! in Merksem
Alles voor je huwelijk onder 1 dak: bruidsjurken (+ schoenen, lingerie, ..), ceremoniewagens, trouwauto's, trouwkostuums, suitekleding, trouwaccessoires als gastenboeken, kaarsen, drukwerk, trouwringen (één ring gratis bij jurk+kostuum+trouwringen), ... Meer info
YouniekBruidsmode Bruidsmode op maat tegen de laagste prijs in turnhout
Exclusieve kwaliteits bruidsmode tegen betaalbare prijzen,al vanaf 399EUR ,volledig op maat. Meer info
The Beautiful Bride Company Wij staan voor het leveren van een zeer hoge kwaliteit en worden door onze bruiden gemiddeld gewaardeerd met een 9.1. in Vlaardingen
The Beautiful Bride Company werkt door heel Belgie en verzorgt graag op professionele en persoonlijke wijze jouw bruidskapsel en bruidsvisagie op één van de mooiste dagen van jouw leven. Wij hebben ook de grootste online bruidsaccessoires webshop. Meer info
De Bruidsmode Outlet De grootste bruidsmode outlet van Belgie in Lommel
In onze prachtige bruidswinkel hanteren wij outlet prijzen. Wij hebben alleen nieuwe en moderne bruidsjurken ook van de bekende merken en modehuizen met kortingen oplopend tot wel 70%. Hiermee zijn wij ABSOLUUT de GOEDKOOPSTE Meer info
Chinelle SOLDEN in Kortrijk
Toffe merken, veel stijlen en vooral bakken enthousiasme, passie en ervaring. Chinelle, uw TROUWE partner Meer info
Bo Couture Huwen is een uniek moment in je leven in Kortrijk
We willen u aankleden zoals u droomt. We zijn daarvoor elke dagen open van 10u-12uur en van 14u tot 18uur. Gesloten op zon- en feestdag en elke dinsdag. Best is om een afspraak te maken. Meer info
Boutique Couture Bruids- en avondkleding aan betaalbare prijzen in Sint-Niklaas
Bij Boutique Couture vind u kwalitatieve bruids- en avondkleding aan betaalbare prijzen. Ook voor communie of bruidskindjes kunt u bij ons terecht. Wij hebben ook een ruim assortiment aan accessoires, schoenen, lingerie, ... Info: www.boutiquecouture.be Meer info